Honda CB900c

timmy93

MF'er
22 dec 2012
43
0
Ugchelen
Beste 35kw rijders/lessers,

Vandaag om exact 15:00 een welverdiende hand gekregen van mijn examinator.
Ik ben namelijk geslaagd voor A2 rijbewijs.

Uiteraard ben ik opzoek naar een leuk (niet te duur) fietsje.

Nu kreeg ik laatst een aanbod van een collega van mij die een Honda CB900C te koop heeft staan voor niet al te veel centjes.

Ik ben ook maar een arme student die ook niet heel veel wil betalen voor mijn eerste fiets, puur omdat ik - als ik deze twee jaar vol heb- meteen door wil gaan voor het A rijbewijs.

Nu zijn die CB'tjes behoorlijk lomp en ook wel wat zwaar.
Standaard heeft deze fiets 69 KW (volgens internet).
Dit is dus een behoorlijk vermogen, kun je wel zeggen.

Maar aangezien deze nog onder de 70KW norm zit, is het mogelijk om deze terug te laten voeren naar 35KW.

Mijn vraag is dus; is het verstandig om een motor met bijna 70 KW terug te zetten naar 35KW?
Het voordeel is dan wel, dat zodra ik een A rijbewijs heb, dezelfde motor kan houden maar dan op vol vermogen.

ik hoor het wel.
 
zou ik niet doen.. deze fietsen zijn behoorlijk gevoelig voor afstelling.

en om dan naar minder dan de helft te moeten gaan...
 
En IKS 450 euro kost en onderhoud ook nog wat, zou ik bij geen geld voor een vol vermogen Suz GS500 gaan. Kost geen drol, onderdelen zeer goed verkrijgbaar.
 
Niet doen. Gewoon een 35kw motor fixen, genoemde GS500 of een ER-5, CB500 fixen. No nonsense fietsen!
 
Heb het idee dat een hoop mensen denken dat het a2 aanbod klein is, maar er zijn genoeg motoren met max 35kw! Kijk eens rond op internet, op autoscout24 kan je heel nauwkeurig zoeken op vermogens etc.
Je zal zien dat je 35kw motoren hebt voor een paar 100 euro en uiteraard voor paar duizend euro ;)

Gs500 kost volgens mij ook maar rond de 500 euro dacht ik? En is dan volgens mij in goede/redelijke staat
Bovendien voldoende onderdelen te krijgen (ook tweedehands) zoals monomuis al zei

edit:
Ik ben de moeilijkste niet, tadaa:
http://www.autoscout24.nl/Moto/List...L&ustate=N,U&ccmfrom=250&ccmto=750&doorto=NaN

We horen wel wat het geworden is ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan