Honda CB900FA SC01 bol d’Or 1980

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Sjors,

Ik ben wel geintereseerd in je motor. Als ie zo mooi is als op de foto's wil ik er €1400,- voor geven.
Als je contact met me wil stuur dan svp een privemail.
 
...graag gedaan... :W


229c8193.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daarnet Contact gehad met Classic Superbike Junk, en voor vrijdag hebben we een afspraak staan!

Dus de motor is Gereserveerd, ik ga ervan uit dat dit door gaat..
Zoniet kom ik terug in dit Topic..

Sjors
 
...dan doe ik er weer een plaatje tegenaan... ;)

...zo ziet het er in deze moderne tijd uit als je op 'je' Bolletje vrolijk toerend naar het werk gefotografeerd wordt door iemand die dan weer iemand anders kent, die jouw dan weer kent...

... :/ ...


full

(April 2009, tussen Nieuwleusen en Zwolle ; half 8 in de ochtend)
 
Laatst bewerkt:
RoLoo gooit er een foto van de ochtend Glorie tegenaan! :

Dan doe ik er weer een plaatje tegenaan... ;)
...

...zo ziet het er in deze moderne tijd uit als je op 'je' Bolletje vrolijk toerend naar het werk gefotografeerd wordt door iemand die dan weer iemand anders kent, die jouw dan weer kent...

... :/ ...


[afbeelding]
(April 2009, tussen Nieuwleusen en Zwolle ; half 8 in de ochtend)

Tsja, Dat waren nog eens tijden Ron! *O*
Ik ga de motor ook missen, maar ja, gelukkig hebben we nog de foto's _O-
 
Laatst bewerkt:
Man.......wat een prachtding!

Zit elke dag er even naar te kijken. Als je die niet verkoopt, dan snap ik de wereld niet meer.
 
Zag gisteren pas wat de kilometerstand van dit ding is. Niet te geloven....


Deze fiets is duidelijk vertroeteld.
 
Classic Superbike Junk afgehaakt of is-tie verkocht ?
 
Niet afgehaakt, haha
Als het goed is rijd hij nu richting lauwersoog, ik stap zo ook op de boot en we zien elkaar op lauwersoog!

Als ie verkocht is meld ik het direct!
 
Deputy Duc over :

Zag gisteren pas wat de kilometerstand van dit ding is.
Niet te geloven....


Deze fiets is duidelijk vertroeteld.

...dat laatste alleen de laatste paar jaren, en de eerste paar jaren...

...ik zal maar geen foto posten van de staat waarin ik het karretje destijds na veel praten van de tweede eigenaar heb mogen (!) overgenomen...

...die man had al jaaaaaaaaaaaaren wat anders (CB1300), maar kon maar geen afscheid nemen van de Bol d'Or ; want hij had 'm al meer dan twintig jaar...
...en daarom stond het arme ding maar te staan in zijn krappe schuur...

...met een doos oude kranten op het zadel, kinderskelters gevaarlijk dichtbij enz.enz.enz...

...motorisch was hij er wel zuinig op ; want met regelmaat zag de bol de werkplaats van Ten Kate, Nieuwleusen ; dus daar lag het niet aan...

...maar poetsen deed hij verder niet (meer)...
...en dat was ook wel te zien aan de staat van bijvoorbeeld het aluminium van het blok...
...en bijvoorbeeld in een jaren tachtig stijl afgezaagd achterspatbord...

...maar ja..., in de huiskamer hing een grote foto van een jonge bolrijder, en een jonge bruid..., met op de achtergrond diezelfde rode Honda...
...het 'dingetje' was gebruikt als huwelijksvervoer...

...zegt dus genoeg ; ik moest toen ook beloven dat ik zuinig op de fiets zou zijn...

...en hij kreeg zowat een rolberoerte (of is het ' bol-beroerte... :) ) toen ik hem vertelde dat ik (die misselijke) rood gespoten 3-delige Krauser kofferset er voor geen goud bij wilde hebben...

... :r ...




...ja maar..., dat was heel handig voor op vakantie zei hij nog... :/

...best een aardige man verder, ben er later nog een keer geweest toen het bolletje er weer helemaal strak, en origineel bij stond..., en hij kreeg een traantje in zijn ogen (geen grapje !), en een brok in de keel...

...hij was van mening dat de 900 goed terecht was gekomen, en laten we hopen dat dat ook in de toekomst zo blijft ; want onverknutselde bolletjes kom je niet vaak meer tegen...! :N
 
Laatst bewerkt:
Mooi Verhaal Ron,

Ik kan jou, en die beste oude man beloven dat hij goed terecht is gekomen..
De man heeft hem vanavond van mij over genomen, en was ook een echte liefhebber volgens mij!
Hij heeft hem helemaal gekeurd, alles bekeken en ja gezegt! haha

Naja, end of story van de pracht Bol!
Helaas, maar we gaan door!
 
...dan wens ik bij deze André veel succes, en vooral veel (poets)plezier met zijn 'nieuwe' Bol d'Or...! :]




...en dan toch stiekum een plaatje van hoe die was... ;)

...met een foute namaak F2 kuip, die behoorlijk bij droeg aan een ontzettend slecht stuurgedrag...
...met die foute koffers...

...met vastzittende remzuigers (voor en achter), met versleten, en keiharde banden, met een lekke voorvork, waarvan 1 binnenpoot ook nog een keer beschadigd was...

...met een afgezaagd achterspatbord, met een kapot kilometertellerglas, met een gare accu, met een compleet verweerd blok, met een gebroken bovenste nokkenaskettinggeleiding, met een set carburateurs waar geen greintje synchroon meer in te bekennen was...

...de voorste knipperlichten waren foetsie, de knipperlicht steunen aan de voorzijde waren weg, en (en dat was nog even zoeken !) het originele 900 koplampframe was ook niet meer te vinden tussen de oude kranten van de vorige eigenaar...

...uiteindelijk na heeeeeeeeel lang zoeken een koplampframe via Ebay uit Zuid-Duitsland laten komen... :Y




full



...op het plaatje lijkt het misschien nog wat ; maar er viel amper of niet met het ding te rijden ; want die kuip zorgde voor de meest gekke reacties aan het frame...

...kuip zat hoofdzakelijk vast aan het balhoofd (!)..., en dat komt de stabiliteit niet echt ten goede...

...en voor de rest ; stof en vet van twintig jaar stalling heb je er niet in 1 weekend vanaf... :N
 
Laatst bewerkt:
Ik wens Andre ook heel veel geluk en rijplezier met deze mooie bol!

Slotje aangevraagd!
Bedankt iedereen de reactie's!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan