Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het mogelijk de knipperlicht glaasjes van een 600 uit 2004 te vervangen voor een doorzichtige? Ik vind die er namelijk veel strakker uit zien.
 
~
Hoi Rick-M,

Ik heb ook problemen met mijn lichten gehad, tijden aan het zoeken geweest.
Uiteindelijk geconstateerd dat het in de startschakelaar zat.

Bij het starten van de motor worden de lichten kort onderbroken, in de starttoest zit ook een onderbreekschakelaar. Wanneer de motor liep, brandde de koplamp niet. Even rammelen aan de startschakelaar en alles deed het weer.

Ik heb de startschakelaar vervangen.

Succes,


dUS VOLGENS JOU KAN DE FOUT BIJ DE STARTSCHAKELAAR LIGGEN HMMM EEN VRAAGJE IK HEB GARAGE GARANTIE VALLEN ZULKE ZAKEN ONDER DE GARANTIE EN OOK DE WERKUREN? VOOR DE REPERATIE?

THX
 
\
Hoi Rick-M,

Ik heb ook problemen met mijn lichten gehad, tijden aan het zoeken geweest.
Uiteindelijk geconstateerd dat het in de startschakelaar zat.

Bij het starten van de motor worden de lichten kort onderbroken, in de starttoest zit ook een onderbreekschakelaar. Wanneer de motor liep, brandde de koplamp niet. Even rammelen aan de startschakelaar en alles deed het weer.

Ik heb de startschakelaar vervangen.

Succes,


dUS VOLGENS JOU KAN DE FOUT BIJ DE STARTSCHAKELAAR LIGGEN HMMM EEN VRAAGJE IK HEB GARAGE GARANTIE VALLEN ZULKE ZAKEN ONDER DE GARANTIE EN OOK DE WERKUREN? VOOR DE REPERATIE?

THX

Ja hoor, is gewoon een materiaalfout. Valt onder de garantie. Je mag aannemen dat de regelaar het langer volhoudt dan dat het nu doet. Die van mij doet het al 6 jaar ;)
 
Ik heb mijn foto op de vorige pagina aangepast naar een grotere versie!
(Het is eindelijk gelukt!)

@rocketman: Dus deze kan ook worden vervangen op de OP.

Groeten
 
Laatst bewerkt:
:W :W GIsteren mijn olie filter en olie verwisselt plus de achter rem blokken en volgende week mijn voorste remblokken vervangen se dat is op zn minst 150 euro bespaard :) maar het fout in mijn voorlichten heb ik nog niet kunnen vinden echt raar ik had een andere schakelaar opgezet om te testen en het was weer dezelfde ik weet het echt niet |( B| woensdag afspraak gemaakt bij de garage ben is benieuwd wat z *O*
 
Reed ik vanochtend langs een temperatuuraanduiding... - 3... en nestelde mij in mijn warme Rukka-pak.
Kwam ik een andere motorrijder tegen, in een katoenen trainingsbroek met gympies!

BRRRRRRRR!

Hoop voor hem dat ie niet ver hoeft (en dattie rechtop blijft...)

Met groet,
Michel
 
Laatst bewerkt:
^^ hehe, tjsa, je hebt altijd van die mensen die denken "mij overkomt dat niet", totdat ze een keertje wel vallen. M.i. heel erg dom om in een katoenen broek te gaan rijden. Ik rij altijd met volledig pak aan, tenzij ik maar een heel klein stukje moet, maar dan nog heb ik een lange stevige spijkerbroek aan...
 
Reed ik vanochtend langs een temperatuuraanduiding... - 3... en nestelde mij in mijn warme Rukka-pak.
Kwam ik een andere motorrijder tegen, in een katoenen trainingsbroek met gympies!

BRRRRRRRR!

Hoop voor hem dat ie niet ver hoeft (en dattie rechtop blijft...)

Met groet,
Michel

Michel, mag ik vragen wat voor Rukka pak je hebt? En hoe het bevalt?
Ben zelf op zoek naar een Gore-Tex jas, twijfel een beetje tussen Rukka (duur) of Stadler (bijna net zo duur). Dus voor ik zoiets aanschaf wil ik er wel eerst zoveel mogelijk over te weten komen.
Struin internet al af, maar een persoonlijke mening is altijd welkom.
 
Is het mogelijk de knipperlicht glaasjes van een 600 uit 2004 te vervangen voor een doorzichtige? Ik vind die er namelijk veel strakker uit zien.

Yes Rick, je kan ze zo vervangen (door glaasjes van het 2006 model). Ff bestellen en dan op een mooi dag even knutselen.
 
Michel, mag ik vragen wat voor Rukka pak je hebt? En hoe het bevalt?
Ben zelf op zoek naar een Gore-Tex jas, twijfel een beetje tussen Rukka (duur) of Stadler (bijna net zo duur). Dus voor ik zoiets aanschaf wil ik er wel eerst zoveel mogelijk over te weten komen.
Struin internet al af, maar een persoonlijke mening is altijd welkom.

Alhoewel ik Michel niet ben, ben ik zo vrij om ......

Ik heb de Athos. Tweedelig pak met uitneembare thermo voering in broek en jas. De jas heeft een revolutionaire sluiting.
Ervaring na twee winters: warm, droog, waterdicht.

Zelf heb ik de combi gekocht bij Louis in Duitsland (Trier om precies te zijn). In bijvoorbeeld Nijmegen (Termaat) is de combi stukken voordeliger.
 
Alhoewel ik Michel niet ben, ben ik zo vrij om ......

Ik heb de Athos. Tweedelig pak met uitneembare thermo voering in broek en jas. De jas heeft een revolutionaire sluiting.
Ervaring na twee winters: warm, droog, waterdicht.

Zelf heb ik de combi gekocht bij Louis in Duitsland (Trier om precies te zijn). In bijvoorbeeld Nijmegen (Termaat) is de combi stukken voordeliger.

McEagle,
Bedankt voor de reaktie.
De Athos heeft een Z-liner met Gore-Tex, dus een "losse" waterwerende laag begrijp ik. Mijn voorkeur gaat naar de Gore-tex shell aan de buitenkant, zodat de jas niet volzuigt met water. Ik heb al zo'n broek van Stadler en dat bevalt mij prima. Dus dat wordt dan een duurdere jas.
 
Hoi Fleng,

De Rukka set die ik heb is -geloof ik- niet meer in de collectie, het is een jas genaamd "Marco".
Ik moet tiepen, het is het fijnste pak dat ik ooit gehad heb (26 jaar ervaring)

Pak zit als gegoten, geen geflapper, zomers goed ademend, absoluut waterdicht, hele fijne kraag, sluiting ok, (jaszakken NIET waterdicht), prettige protectoren die erg groot zijn maar vooral bij de knieen door het ruitjesraster doorwaaien en geen zweetplekken veroorzaken. Mouwen ruim genoeg om (jawel...) Rukka winterhandschoenen in te kunnen doen. Het water blijft gewoon aan de buitenkant, pak is na een regenbui eigenlijk redelijk snel weer droog.

Als de financien het op het moment van vervanging het toelaten zal het waarschijnlijk weer Rukka worden, maar ik hoop nog lang van dit pak te kunnen genieten.

Andere merken hebben ook ongetwijfeld goede pakken, maar deze bevalt mij gewoon erg goed,

Succes met de keuze,

Met groet,
Michel
 
Laatst bewerkt:
McEagle,
Bedankt voor de reaktie.
De Athos heeft een Z-liner met Gore-Tex, dus een "losse" waterwerende laag begrijp ik. Mijn voorkeur gaat naar de Gore-tex shell aan de buitenkant, zodat de jas niet volzuigt met water. Ik heb al zo'n broek van Stadler en dat bevalt mij prima. Dus dat wordt dan een duurdere jas.

de jas zuigt zich inderdaad vol water, maar het is afhankelijk van het pak hoe snel het droogt. Ikzelf heb een Evolution 3=1 concept pak, en die blijft na een regenbui zeker 24 uur nat (je blijft overigens zelf wel kurkdroog). EN die moet ik helemaal uit elkaar halen om te drogen (Dus dan heb ik dus 6 hangers nodig (3 voor de jas en 3 voor de broek)) Kan je het je voorstellen op kantoor?
Mijn vader heeft een Rev'it Apache pak en die is binnen 2 uur droog met de z-liner en winter voering erin.

Mijn volgende pak wordt in de categorie Stadler/Rukka. Ik heb nu te veel net niet pakken gehad. Nu wil ik gewoon een goede!
Ik vind het goed om te zien dat Rukka nu wat kleur in de pakken brengt, bijvoorbeeld met de Athos is blauw en rood.
Rukka pakken zitten altijd zo mooi. Zelfs als je niet het figuur van het model hebt... _O-
 
Laatst bewerkt:
de jas zuigt zich inderdaad vol water, maar het is afhankelijk van het pak hoe snel het droogt. Ikzelf heb een Evolution 3=1 concept pak, en die blijft na een regenbui zeker 24 uur nat (je blijft overigens zelf wel kurkdroog). EN die moet ik helemaal uit elkaar halen om te drogen (Dus dan heb ik dus 6 hangers nodig (3 voor de jas en 3 voor de broek)) Kan je het je voorstellen op kantoor?
Mijn vader heeft een Rev'it Apache pak en die is binnen 2 uur droog met de z-liner en winter voering erin.

Mijn volgende pak wordt in de categorie Stadler/Rukka. Ik heb nu te veel net niet pakken gehad. Nu wil ik gewoon een goede!
Ik vind het goed om te zien dat Rukka nu wat kleur in de pakken brengt, bijvoorbeeld met de Athos is blauw en rood.
Rukka pakken zitten altijd zo mooi. Zelfs als je niet het figuur van het model hebt... _O-

Ik rij nu ook rond in een Evo pak, en dat drogen is inderdaad een probleem. Als ik 's morgens als een verzopen kat op kantoor kom, dat kan ik 's middags in een vochtig pak naar huis. En de broeken zijn na 2 jaar op het zitvlak niet meer waterdicht, toch een crusiale plek vind ik....
Dus de broek is al een Stadler geworden en die bevalt prima. Moet dus in het voorjaar gevolgd worden door een jas.
Het voordeel van een pak met Gore-Tex Shell is dat die niet zwaarder worden door het vele water. Maar het scheelt wel in €€€ wat je kiest, Z-liner of Shell. Maar de levensduur is weer veel langer, dus mag het best wat kosten. Ik zit toch vrijwel alle dagen op de Motor, en een hobby (ook WW verkeer :] )kost nu eenmaal geld.
 
Laatst bewerkt:
:W :W GIsteren mijn olie filter en olie verwisselt plus de achter rem blokken en volgende week mijn voorste remblokken vervangen se dat is op zn minst 150 euro bespaard :) maar het fout in mijn voorlichten heb ik nog niet kunnen vinden echt raar ik had een andere schakelaar opgezet om te testen en het was weer dezelfde ik weet het echt niet |( B| woensdag afspraak gemaakt bij de garage ben is benieuwd wat z *O*

En is het licht probleem opgelost? Ga je allebei de lampen op Xenon laten branden?
Helaas heb ik geen tips om Xenon aan te sluiten, maar ben wel beniewd naar het resultaat!
 
Laatst bewerkt:
@rocketman: bedankt voor het veranderen van me OP foto! Ziet er wel beter uit he
dan zo een kleine foto!! :)
 
Laatst bewerkt:
En is het licht probleem opgelost? Ga je allebei de lampen op Xenon laten branden?
Helaas heb ik geen tips om Xenon aan te sluiten, maar ben wel beniewd naar het resultaat!~[/quote]


Mijn licht probleem stak bij de startknop van de moto de schakelaar kwam niet helemaal terug of beter gezegd sprong niet helemaal terug na het duwen daardoor kwam er vermoedelijk geen stroom naar de lichten zo een kleine stomme probleem |( en ikke maar prutsen bij de schakelaar maar bij de verkeerde schakelaar dan heheh *D *D

Wat de xenon lichten betreft neen het is geen bi xenon maar een gewone naar het schijnt zou zo een bi xenon de alternator te veel belasten na een duur zou dan de alternator begeven aldus de verkoper bij de honda zelf maar ik zal foto's trekken en hier zetten dan kunnen jullie is zien
greetz *O*
 
Iemand de nieuwe DD nog gezien in Wegmisbruikers.

De eigenaresse was wel haar rbw kwijt, de DD is snel genoeg iig :+

Een zwarte

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan