@Druppellader, waar heb jij die grijze kapjes voor de richtingaanwijzers gescoord als ik vragen mag ?
Dit weekend lekker met de motor naar het Weserbergland
Zijn er trouwens meer mensen met een CBF waar de versnellingsbak nogal herrie maakt bij het schakelen van neutraal naar 1 of 2 als je nog aan het uitrollen bent ? Het is net of het inknijpen van de koppeling er niet voor zorgt dat hij ontkoppelt, en er even tanden gepoetst worden...
Klinkt goed !
Wil ik ook nog een keer heen. Als je nog tips hebt na je wknd, graag !
Oh en natuurlijk veel plezier !
Ik weet niet of dit herkenbaar is. Ik heb het nooit echt als storend ervaren ik was er al aangewend.
Als ik ging afremmen voor bijvoorbeeld een verkeerslicht en ik schakel laat terug dan lijkt de versnellingsbak de versnelling niet te pakken. Als je vervolgens stil staat moet je eerst de koppeling iets laten opkomen. Dan hoor je even het *Clack* geluid. En toen kon ik pas terug schakelen naar de eerste versnelling.
Hetzelfde hier, geen geluid anders dan normaal maar wel dat het soms niet meteen lukt in 1 te krijgen. Is al jaren zo en zal niet anders worden, tenzij je wellicht de versnellingsbak vervangt. Betwijfel of het met afstelling te maken heeft als meerdere gebruikers dit herkennen.Heel af en toe heb ik dat, maar dat had ik op m'n antieke VF ook. Ik heb geen tandenpoets geluid oid daarbij, puur dat hij er niet in wil tot dat ik hem even iets laat opkomen.
Op de achterbrug, aan de kant van het voorste kettingwiel, zit een plastic geleider voor de ketting. Mijn persoonlijke ervaring is dat naarmate je ketting meer een meer versleten/opgerekt is, de ketting een meer en meer 'zagend' geluid maakt als hij over die geleider gaat.Ik had een vreemd geluid uit de omgeving waar met mijn ketting zit, alleen in de lagere versnellingen hoorbaar en geluid was afhankelijk van de snelheid. Het klonk een beetje schrapend maar de spanning is in orde.
Op de achterbrug, aan de kant van het voorste kettingwiel, zit een plastic geleider voor de ketting. Mijn persoonlijke ervaring is dat naarmate je ketting meer een meer versleten/opgerekt is, de ketting een meer en meer 'zagend' geluid maakt als hij over die geleider gaat.
Check eens hoe ver je achterwiel naar achteren is gezet ( slijtage-streepjes op de achterbrug ), en controleer ook of de speling van de ketting hetzelfde blijft terwijl je het wiel steeds een stukje draait. Ik heb al meerdere keren gehad dat de ene helft van de ketting anders was opgerekt dan de andere helft, dus soms leek de speling perfect, maar als ik het wiel dan een stuk draaide en een ander stuk ketting pakte was hij ineens slapper of strakker.