Honda CBF topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geachte CBF vrienden, :9~

ik moet iets bekennen :$

Na een hele VRO-A achter een geelgroene CB1000R te hebben gereden :]

En te zien dat hij wel :Y

zonder meteen zijn steppies aan de grond te rijden :N

als een speer de bocht om scheurt :}

dacht ik hedenochtend :?

laat ik langs Mercuur rijden ;)

Staat daar geheel toevallig O-)

precies zo´n CB1000R :9

klaar voor "onderwater" *D

Ik kon mij niet beheersen :')

en gooide het gas eraf :)

eenmaal binnen zei ik: :+

"ik durf het bijna niet te vragen" :X

en ja voor ik het wist :?

scheurde ik over het einde van A4 :]

op een GEELGROENE CB1000R *O*

Na een half uurtje of zo 8-)

met mijn bast vol in de wind |(

leuk hoor dat gooi en smijtwerk :r

maar geef mij maar m´n CBF :P

Daar doe je alles veel beter mee, *O*

van toer tot circuit en woonwerk *O*


Kortom: ik ben vreemd gegaan. Kunnen jullie mij vergeven?
 
Is toch menselijk, jongen. En zoals je al concludeerde: je waardeert nog meer wat je thuis hebt. Niet te vaak doen, hè. Eens kom je de verkeerde (of goeie) tegen ;)

Hans

Hoi Hans,

rij je morgenochtend nog ff mee? Ik vertrek morgen om 09.15 met een groepje vanuit Zoetermeer naar ´t Malieveld, om vervolgens via Gouda naar Veenendaal te rijden. Daarna rij ik als een speer weer terug, omdat rondhangen bij de MF MegaMeeting toch niks voor mij is. Ik plan erop voor de lunch weer terug te zijn.
 
Zo, afgelopen vrijdag proefrit gemaakt op de CBF.

Ik nog hopen op mooi weer, maar helaas, toch maar in de regen rijden. Ook geen probleem natuurlijk.
Eerst naar Hans van Wijk gereden en de motor opgehaald. Ik kreeg hem gelukkig wel mee voor een wat langer ritje.

Het is wel even wennen in het begin, zo van de VFR over stappen op de CBF. Gelijk bij de eerste bocht stuurde ik hem bijna het gras in, zo scherp stuurde ze in :) . Daarna bij het verkeerslicht bijna achterop een auto gereden, omdat de CBF toch wel ietsjes minder motorrem heeft dan de VFR. Maar het wende snel 8-)

Eerst vanuit zoetermeer naar waddinxveen om mijn vriendin op te halen, waarna we vanuit daar naar nootdorp zijn gereden, om vervolgens binnen door over pijnacker weer naar zoetermeer te rijden.

Wat mij het eerste opviel was de zithouding. Ik zat gelijk lekker en heel natuurlijk en het voelde gelijk goed. De gasreactie was zeer goed en was ook goed te doseren en ook op de snelweg in de hoogste versnelling trok ze nog steeds goed en snel op.
Er zat wel wat vrije speling in de gashendel, wat volgens de dealer kwam omdat het een showmodel was.
De remmen zijn gewoon weg goed, ik heb haar nog niet in de ABS gekregen :/

De vering achter vond ik zelf iets te hard afgesteld, toen ik alleen reed. Met zijn tweeen op de motor was het een stuk beter. Ik had geen problemen met de voor vering.

Overall vind ik het een zeer goede motor, ze is snel en zelfs bij 160 had ik bijna geen last van de rijwind, dat viel echt wel mee. Ook mijn vriendin vind het ideaal, ze zat erg lekker.

Pluspunten
+ Gasreactie
+ Remmen
+ Zithouding
+ Rijwind / turbulentie

Minpunten
- Geluid, het is echt een naaimachine -O-
- Lelijke uitlaten
 
Laatst bewerkt:
@Froop, km's met een achterband zijn erg afhankelijk van je gas gedrag en als je veel snelweg km's bv rijd.
Maar 17.000 is best al wel netjes, motorbanden slijten nou eenmaal sneller als die van een auto -O-

@Backflash, gefeliciteerd met je rode 600 *O* *O*
Dash dezelfde als Petra hier heeft, ook met hugger. We konden voor de 600 alleen geen standaard hugger krijgen :X blijkbaar voert Honda die niet B| voor de DD netjes in het rood, hier ben je afhankelijk van de aftermarket, wij hebben er een Puig onder.
Die is zwart, zit nog te dubben over spuiten :?

Bij Petra is de Titanium Leo Vince SBKII opgezet, idd is Titanium mooi bij al dat rood :9~ (foto's hier ergens boven, wel persoonlijk natuurlijk) de Leo was wel direct leverbaar en maakt vindt ik ook persoonlijk iets mooiere brom dan de Laser. Op de DD rijd ik wel met Lasers.

Ben benieuwd hoe de Lasers het doen, en als die van jou ook inhoud wanneer je de killer eruit haalt.

@rocketman, leuk hij die VRO voor maar 29 pleur *O* en idd dat had ik ook bij sprinten kwam alleen een Fireblade en een Blackbird erlangs, de rest mocht de achterkant van de DD bekijken :+ :+ Hij is verrassend snel weg :}

Vergeven hoor de CB1000R is ook een mooie machine om te zien :9~ ik vind hem echter te klein met mijn 100 kg :X B|
Net een brommer, maar mooi model, dat wel :} ik ben ook nog steeds verliefd op de CBX 6 cylinder :9~ :9~ Daar heb ik vroeger ook heerlijk opgestuurd. Die koop ik er nog eens bij. Dingen zijn echter erg duur geworden B| dash dan weer minder.
Maar die sound :9 :9

@shiannath, goede ervaring lees ik, er komt er dus eentje }) :P
Je hebt eigenlijk maar één minpuntje.
Geluid en lelijke uitlaten is één, Lasers of een Leo Vince eronder, mooier en veel beter sound. Met als plus puntje dat hij nog wat soepeler op het gas wordt *O*

Er zijn nog meer merken, die van Heerveen zijn ook aardig, in het Titanium dan wel natuurlijk :j _O- _O-

kortom, uitlaat hoeft geen probleem te zijn. blijven je orginele uitlaten ook mooi, wanneer je ze er gelijk afhaalt, scheelt weer bij inruil later.

Zo lang verhaal, heb vandaag de claxons op de 600 van Petra gezet, zal het verhaal bijwerken wat ik al gemaakt had. Kon niet rijden, moest standby staan voor mijn werk vandaag B| B|
 
Engelstalig stukje gevonden over monteren windscherm, niet moeilijk maar wel makkelijk om te bewaren.

vertaald naar NL en vastgelegd voor het nageslacht op eigen server

Honda CBF deel 5
 
Laatst bewerkt:
@Froop, km's met een achterband zijn erg afhankelijk van je gas gedrag en als je veel snelweg km's bv rijd.
Maar 17.000 is best al wel netjes, motorbanden slijten nou eenmaal sneller als die van een auto -O-

...

Rijd ook vaak met duo, toch wat meer belasting op het achterwiel. Aangezien het nog maar 25kw is kom ik ook verder met een band omdat mijn 'gas gedrag' wettelijk minder is.. ;)
 
Nee die zijn te duur en hurric is minder in kwaliteit ,vind ik.

dit is de stilste demper waar je mee op het circuit mag met het grootste vermogen wat er momenteel te koop is :Y :Y ,vind ik

en de afwerking is zeer fraai en ze wegen bijna niks, :N :N ,vind ik

Maar de jalourse motorrijders onder ons vinden wat anders,,en bult geld in de buidel denk ik. _O- _O-
full
 
ja ik kan er uren naar kijken en ze zijn perfect en hij loopt véél mooier en bromt als een man. :Y :Y [afbeelding]

Kosten die dingen en zijn ze er ook voor een 600?
Mijn toekomstige motor wordt een CBF of Fazer. Vind de uitlaten van de Fazer mooier zo aan de achterkant, maar die 2 zo onder een CBF zijn ook wel heel erg :9~
 
Laatst bewerkt:
Als je twee uitlaten wilt, zal toch echt moeten kiezen voor de cbf 1000. De 600 heeft maar een uitlaat.

Google levert de volgende website als je zoekt op maxtreme maXtreme performance

Er staan alleen geen prijzen op en als je bij Honda uitlaten kijkt staat de CBF er helemaal niet tussen, dus waarschijnlijk is alles wel mogelijk, maar wel op aanvraag.
 
Als je twee uitlaten wilt, zal toch echt moeten kiezen voor de cbf 1000. De 600 heeft maar een uitlaat.

Google levert de volgende website als je zoekt op maxtreme maXtreme performance

Er staan alleen geen prijzen op en als je bij Honda uitlaten kijkt staat de CBF er helemaal niet tussen, dus waarschijnlijk is alles wel mogelijk, maar wel op aanvraag.


Ah, jammer '(
Dacht dat het misschien gewoon wat knutselen was, maar je heb er dus blijkbaar 400CC meer voor nodig :+
 
Vandaag heb ik bij de KNMV de VRO-R gedaan. De laatste R staat voor risico. Een dag sparren over risico, bewustwording, rijtechnieken. Twee ritten om de boel in de praktijk eens te bekijken. De moeite waard.

Grtz,
-McEagle-
 
Komend weekend stralend weer. En wéér ga ik twee dagen smokkelen. Verzamelen is net onder Eindhoven. Het tempo is verantwoord. De route, vooral 's middags is prachtig! Ook zondag wordt motortechnisch verrassend smullen! En overnachten kan op een camping in je tentje, in een pension of in een hotel.
Ik heb twee drie afzeggers. Er is dan ook ruimte voor nog twee drie motoren (wij willen maximaal 10 motoren hebben). Twijfelaars WEES WELKOM!
Details via een pb
 
Laatst bewerkt:
Leuk McEagle, die VRO-R ga ik denk ik volgend jaar ook maar eens doen met Petra.

(kijken wat ik al 28 jaar fout doe :X )

btw voor de statestieken:

12.000 km beurt, geen bijzonderheden: 106 eur.

En een nieuw mooi glimmend stuur onder garantie *D :]
 
He he, gisteren was het dan zover. Ik kon eindelijk na ruim 3 weken mijn opgefriste CBF gaan ophalen. Vorige week kwam het spul terug van de spuiter en toen bleek de achtervelg helemaal vol met ruwe puntjes te zitten. De velg is weer teruggegaan want dat kan natuurlijk niet. Maar het eindresultaat mag er zijn, dat mocht ook wel want ik was een godsvermogen kwijt.
Poedercoaten is natuurlijk prachtig maar alle wiellagers en tandwiellagers moeten dan ook vervangen worden. Onderstaand een volledig overzicht van het kostenplaatje:

full


Natuurlijk heb ik meteen wat foto's gemaakt. Onderaan zie je nog een fotootje van de CBF voordat al dit werk was gedaan. Kijk en vergelijk! Stom dat ik geen plaatje heb geschoten van die mooie km-stand |(
full
 
Sowww hoop werk gebeurd zeg :)

MPR2 gaat er bij mij ook komen.

Staat apart dat glanzende zwart op de velgen en de voorvork is nu lichter geworden.
Je hebt er wel werk van gemaakt zeg :}

Spoilertje eronder is ook mooi.

Wel een heel bedrag idd :X maarja wanneer je hem elke dag gebruikt kan hij er voorlopig weer tegen. Die van mij gaat ook lekker :]

Mooi geworden hoor :}

Maare één ding begrijp ik echter niet, wanneer je toch zo bezig was, waarom heb je hem dan niet rood gespoten :? :?






i'm sorry :+ :+ _O- _O-
 
Als ze nou echt kanariegele onderdelen hadden gehad dan had ik toch sterk moeten twijfelen of het poedercoaten werd of al het plastic en ander oranje te vervangen door dat felle oogverblindende geel.
Rood is ook fraai, maar als het dan toch iets anders moet worden ......
 
He he, gisteren was het dan zover. Ik kon eindelijk na ruim 3 weken mijn opgefriste CBF gaan ophalen. Vorige week kwam het spul terug van de spuiter en toen bleek de achtervelg helemaal vol met ruwe puntjes te zitten. De velg is weer teruggegaan want dat kan natuurlijk niet. Maar het eindresultaat mag er zijn, dat mocht ook wel want ik was een godsvermogen kwijt.
Poedercoaten is natuurlijk prachtig maar alle wiellagers en tandwiellagers moeten dan ook vervangen worden. Onderstaand een volledig overzicht van het kostenplaatje:

[afbeelding]

Natuurlijk heb ik meteen wat foto's gemaakt. Onderaan zie je nog een fotootje van de CBF voordat al dit werk was gedaan. Kijk en vergelijk! Stom dat ik geen plaatje heb geschoten van die mooie km-stand |(
[afbeelding]

Nice! 8-) Maar wél een bom duiten :/
 
He he, gisteren was het dan zover. Ik kon eindelijk na ruim 3 weken mijn opgefriste CBF gaan ophalen. Vorige week kwam het spul terug van de spuiter en toen bleek de achtervelg helemaal vol met ruwe puntjes te zitten. De velg is weer teruggegaan want dat kan natuurlijk niet. Maar het eindresultaat mag er zijn, dat mocht ook wel want ik was een godsvermogen kwijt.
Poedercoaten is natuurlijk prachtig maar alle wiellagers en tandwiellagers moeten dan ook vervangen worden. Onderstaand een volledig overzicht van het kostenplaatje:

[afbeelding]

Natuurlijk heb ik meteen wat foto's gemaakt. Onderaan zie je nog een fotootje van de CBF voordat al dit werk was gedaan. Kijk en vergelijk! Stom dat ik geen plaatje heb geschoten van die mooie km-stand |(
[afbeelding]

Zo, jij staat weer mooi op de wielen! :9~

Met zo'n investering rij je zeker nog wel een paar jaartjes door.
 
Zo, jij staat weer mooi op de wielen! :9~

Met zo'n investering rij je zeker nog wel een paar jaartjes door.
Dat is wel de bedoeling. Pekel heeft nu ook minder invloed op de velgen en de veerpoten en dat verlengt de levensduur weer. Ik ga eens kijken hoeveel kilometers een CBF1000 kan rijden voordat het onderhoud echt uit de hand gaat lopen. Voorlopig heb ik nog eventjes te gaan. De 1e 100.000km komen er nu rap aan, alhoewel het aantal km/week binnenkort dratisch af zal nemen van 1000 km/week naar 600 km/week.
Maar dat is weer goed voor de portemonnee, dan kan ik weer een beetje sparen, want is nu wel hard nodig :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan