Ja.Even oma een schop geven.
Ik ben ook in het bezit van een cbr600f maar als ik er nou een 24v h7 lampje in zet ipv het grootlicht ,dan schijnt die toch ook een stuk minder fel?
Of werkt dat niet zo?
Ik ben niet zo thuis in elektriciteit!
Onzinnig ideeEn dat kan ook geen kwaad aan de bedrading?
Anders haal ik even een 24v lampje om te proberen
Het was een normale vraag dus zou ik ook een normaal antwoord mogen verwachten maar waarschijnlijk is dat niet jou best karaktereigenschap.Onzinnig idee
En dat kan ook geen kwaad aan de bedrading?
Anders haal ik even een 24v lampje om te proberen
Een lamp van 55 watt trekt minder dan 5A. Als je er 2 op de zelfde draad aan zou sluiten loopt er minder dan 10A Een dun draadje van 1mm² kan al 10A hebben. Een 24v lamp zal op 12 volt een kwart van het vermogen verbruiken en dus de helft van de stroom maar geeft veel minder licht dan een kwart.En dat kan ook geen kwaad aan de bedrading?
Anders haal ik even een 24v lampje om te proberen
Je blijft dezelfde profector/reflector houden.Het was een normale vraag dus zou ik ook een normaal antwoord mogen verwachten maar waarschijnlijk is dat niet jou best karaktereigenschap.
Kan je ook nog iets onderbouwen of ben je net zo een leek als ik op het gebied van stroom en schrijf je maar iets op omdat je daar zin in heb.
Even oma een schop geven.
Ik ben ook in het bezit van een cbr600f maar als ik er nou een 24v h7 lampje in zet ipv het grootlicht ,dan schijnt die toch ook een stuk minder fel?
Of werkt dat niet zo?
Ik ben niet zo thuis in elektriciteit!
Klopt maar ik weet het.ik snap er nog steeds het nut niet van, zelf zie je daar toch niets van
En je verblind geen tegenliggers?Ik heb zelf een module gemaakt (potmeter erop voor 40% afstelling) op een klein printplaatje en nooit problemen met de accu d.m.v. stroomverbruik gehad. Totale kosten waren nog onder de tien euro maar je moet wel handig zijn, doordat bij mijn CBR1000rr de min wordt geschakeld als ik het groot licht wil gebruiken. Maar zoals gezegd alles (tot blauwe groot licht schakeling op dashboard) werkt prima naar behoren.
Waarom zou je met 2 dimlichten willen rijden?Hallootjes,
ik bezit een Honda CBR 600F(i) uit 2003.
Deze heeft maar 1 dimlicht en 1 grootlicht.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mogelijkheid om 2 dimlichten te creeeren.
Aangezien het om H7 lampen gaan zou een H4 stekkertje geen oplossing zijn.
Ook kwam ik zogenaamde modules tegen, welke mijn grootlicht voor 40% zou dimmen maar ik dan wel met 2 "lichten" aan rij. Helaas las ik verhalen dat zo'n module behoorlijk wat van mn accu vraagt. Dus dit is dan ook geen optie.
Ik ben benieuwd of jullie andere/betere/betaalbare alternatieven weten, zodat ik alsnog met 2 dimlichten kan rijden.
Alvast bedankt voor jullie tijd.
Ik kan je geen berichtje sturen maar heb je er toevallig nog 1 liggen?En je verblind geen tegenliggers? Nee, normaal staat "grootlicht-unit/kant" op 40% sterkte
Op deze manier blijft ook het grootlicht werken. Dan schakelt de "grootlicht-unit/kant" van 40% naar 100%
Ik kan je geen berichtje sturen maar heb je er toevallig nog 1 liggen?
Bedankt voor de link.Sorry, ik heb er maar 1 gemaakt.
Hier de gegevens Motorregeling - Modelbouw - Schakelingen - Circuits Online
Bedankt voor de link.
Ik ga kijken of 1 van mijn kennissen hier wat mee kan.