Mike-westland
MF'er
Hallo MF`rs
Ik heb sinds kort een Honda cbr 600F uit 1999 met 29000km voor een mooie prijs kunnen kopen.
Hij rijd goed alleen heb een klein tikje bij 5000rpm, nou weet ik haast zeker dat het de cct is (nokaskettingspanner) De spanner kan het volgas geven niet meer bij benen denk want als ik half gas door de 5000rpm gaat hoor ik niks meer.
Dus ik denk dat deze dus aan vervanging toe is. Als ik de koppeling bij 5000rpm in knijp hoor ik het tikje/rammeltje niet meer.
Ach ja ik denk dus dat de spanner de boosdoener is.
Het is maar zeer licht dus kan er volgens de garage ook mee doorrijden, toch wil ik het zelf vervangen (leren)
Heb er al heel veel over zitten lezen maar heb dus toch nog een paar vragen.
Ik wil met die cct gewoon op safe spelen en vervangen. Ik wil ook gewoon een orginele honda spanner erin ipv een ape steller.
Olie en filter vervangen snap ik onderhand ook wel en heb daar een oliefiltersleutel voor besteld, dat is dus een makkie.
De bedoeling is dus gewoon om het sleutelen een beetje te leren, want het is niet alleen goed, maar ook leuk. Hbe onderhand een mooi gedore ratel sleutelset, en een momentsleutel gekocht 10 tot 60 nw. Dus ben ook beetje gereedeschap aan het sparen.
Volgend jaar wil ik ook eens de koppeling open maken en nieuwe koppelingsplaatjes erin zetten, maar dit is na vele filmpjes gekeken te hebben ook niet echt moeilijk volgens mij. Moet alleen een koppelingskorf klemmer bestellen (mits ik de hele korf wil vervangen), maar dat sleutelen komt later, ik wil me eerst op de cct richten.
Ook in de loop der tijd de kleppen eens stellen, maar misschien dat iemand die hier verstand van heb dit me eens kan leren?
Al met al dus eigen lijk maar 1 vraag aangeduid met de zwarte stip
Andere tips en of hulp is altijd welkom en een soort workshop (kleppen stellen) van een hobby`r is natuurlijk ook welkom
Alvast bedankt
Gr Mike
Ik heb sinds kort een Honda cbr 600F uit 1999 met 29000km voor een mooie prijs kunnen kopen.
Hij rijd goed alleen heb een klein tikje bij 5000rpm, nou weet ik haast zeker dat het de cct is (nokaskettingspanner) De spanner kan het volgas geven niet meer bij benen denk want als ik half gas door de 5000rpm gaat hoor ik niks meer.
Dus ik denk dat deze dus aan vervanging toe is. Als ik de koppeling bij 5000rpm in knijp hoor ik het tikje/rammeltje niet meer.
Ach ja ik denk dus dat de spanner de boosdoener is.
Het is maar zeer licht dus kan er volgens de garage ook mee doorrijden, toch wil ik het zelf vervangen (leren)
Heb er al heel veel over zitten lezen maar heb dus toch nog een paar vragen.
- Ik weet waar de spanner zit uit het werkplaatshandboek en diverse filmpjes, maar kan je die er nu gewoon ongestraft uit schroeven en een nieuwe erin zetten? Kan er niks gebeuren ivm timing enz draait de nokas niet?? of kan dat niet gebeuren? Dus gewoon wisselen dat ding?
Ik wil met die cct gewoon op safe spelen en vervangen. Ik wil ook gewoon een orginele honda spanner erin ipv een ape steller.
Olie en filter vervangen snap ik onderhand ook wel en heb daar een oliefiltersleutel voor besteld, dat is dus een makkie.
De bedoeling is dus gewoon om het sleutelen een beetje te leren, want het is niet alleen goed, maar ook leuk. Hbe onderhand een mooi gedore ratel sleutelset, en een momentsleutel gekocht 10 tot 60 nw. Dus ben ook beetje gereedeschap aan het sparen.
Volgend jaar wil ik ook eens de koppeling open maken en nieuwe koppelingsplaatjes erin zetten, maar dit is na vele filmpjes gekeken te hebben ook niet echt moeilijk volgens mij. Moet alleen een koppelingskorf klemmer bestellen (mits ik de hele korf wil vervangen), maar dat sleutelen komt later, ik wil me eerst op de cct richten.
Ook in de loop der tijd de kleppen eens stellen, maar misschien dat iemand die hier verstand van heb dit me eens kan leren?
Al met al dus eigen lijk maar 1 vraag aangeduid met de zwarte stip
Andere tips en of hulp is altijd welkom en een soort workshop (kleppen stellen) van een hobby`r is natuurlijk ook welkom
Alvast bedankt
Gr Mike
Laatst bewerkt: