Honda CBR1100XX Super Blackbird 1999 -- 2200 euro

Alfamilan

Rookie
31 mrt 2010
22
7
Eindhoven
Te koop deze nette blackbird uit 1999 (injectie model). Gekocht als alleskunner toen ik nog veel woon/werk reed en regelmatig 2-up toertochtjes maakte. De laatste jaren heeft de motor echter alleen dienst gedaan als altijd werkende reservemotor wanneer mijn wat minder betrouwbare hobby motoren geen zin hadden. Omdat dit resulteert in slechts een paarhonderd kilometer per jaar mag ze toch weg.


Over de motor:

-De Blackbird algemeen: moeiteloos snel, betrouwbaar, goed compromis sport/tour etc.. staat verder in de blaadjes :)
-74.566 km. Omdat blijkbaar toch niet iedere blackbird onverwoestbaar is heeft deze bij de vorige eigenaar onder coulance een ruilblok gekregen waar destijds 27.000km mee was gereden. Nu dus ongeveer 40.000km op het blok. (factuur aanwezig)
-Algemene staat durf ik wel netjes te noemen, zeker voor de leeftijd. Er zitten wel een paar krasjes op waarvan ik de meest noemenswaardige bij de spiegels ook op de foto heb staan. Slijtagedelen zijn allemaal nog ruimschoots in orde. Er zit een handmatige NAKS op (betrouwbaarder dan origineel).
-Heeft ondanks het weinige gebruik netjes ieder jaar de beurtjes gehad (in eigen beheer, met kwaliteitsspul)
-Staat op dit moment op ex-circuitbanden van mijn circuitfiets. Ik kan eventueel meer geschikte banden naar keuze omleggen tegen kostprijs, mocht de koper dit willen.
-Minpuntje: maar 1 sleutel. Ik ben al sinds ik de motor gekocht heb van plan om een reserve te laten maken maar dat is er niet van gekomen.

Recent onderhoud (2019):

- Olie (motul), Filters, remvloeistof, koelvloeistof.
- Voorvork service (olie, keerringen, controle)
- Balhoofdlager vervangen
- Verse accu

Vraagprijs: 2200 euro.
IMGP7899.jpg

IMGP7905.jpg

IMGP7906.jpg

IMGP7920.jpg

IMGP7935.jpg


----------------------------------------------------------------------
Dan heb ik seperaat een kofferset, op dit moment niet gemonteerd maar was voor mij zeker een toegevoegde waarde op de blackbird:

-Givi wingrack met 3 monokey koffers in kleur, topkoffer met rugsteun. Maakt van de blackbird een serieuze (2 persoons) GT. Bevestigingsmateriaal aanwezig. Wel een paar krasjes. 300 euro.
IMGP7949.jpg

IMGP7950.jpg

IMGP7952.jpg

IMGP7944.jpg



Ik kon helaas alleen nog een slechte foto vinden van de motor compleet met de koffers, maar het idee lijkt me duidelijk. Motor staat in Eindhoven in verwarmde garage.
IMG-20160609-WA0000.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nette motor. Vraagprijs is ook heel redelijk.
Uit welk land komt deze? (HECS 3 op het frame is namelijk geen Nederlands model met dit bouwjaar)

Zijn de montageoberdelen (boutjes/busjes etc.) van het kofferrek er ook? Zonder lukt montage namelijk niet.

Je mag hem ook gratis adverteren bij Honda Blackbird Forum
 
altijd al een droomfiets geweest, mooie foto s ook. Succes met de verkoop.
 
Bedankt voor de reacties...mooie foto's maken is makkelijk van zo'n mooie motor ;)

Nog even ter beantwoording van de vragen:
-De motor is inderdaad in 2001 naar Nederland gekomen, ik dacht uit Duitsland? Ik heb helaas geen papieren meer uit die tijd. Ik weet wel dat ik bij aankoop gelet heb op de aanwezigheid van de volle pk's, daar er blijkbaar ook versies met maar 100 paardjes geleverd zijn in omringende landen. Een paar wat recentere sprintjes tegen een GSXR-1000 tot behoorlijk schandalige snelheden werden in ieder geval zonder duidelijke winnaar voltooid dus dat moet wel goed zitten lijkt me.
-Ik heb alle materialen om het kofferrek te monteren aanwezig, deze heb ik pas recent van de motor gehaald omdat ik de motor in de basis zo origineel mogelijk aan wil bieden. Ik vraag me wel af of alle boutjes/ringetjes origineel bij de set horen maar het heeft altijd goed en degelijk vast gezeten.

De motor staat tot nu toe alleen hier te koop maar zal het binnenkort eens wat meer "openbaar" proberen.
 
EDIT: De aftermarket uitlaten zijn zojuist verkocht, ik pas de advertentie gelijk aan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan