Ik neem aan dat je weet dat het grootste deel van de katalysatoren in de collectorpot zit, en niet in de dempers?Zitten er hier mensen die ervaring hebben met het verwijderen van de catalysators in de originele blackbird dempers?
Dan bedoel ik niet met het verwijderen ervan maar puur de rijeigenschappen/geluid erna.
Dan zou het wel eens een buitenlandse import kunnen zijn.....
Dat zou zomaar eens kunnen hoor...
Ik heb een setje dempers op de kop kunnen tikken.
Binnenkort maar even knutselen en kijken wat voor effect het geeft.
Heb m ook nog steedsik begin mij hier echt ongerust te maken , ben ik de enige die hier nog een BB heeft ?
zo stil dat het hier is :-)
1. Hoe bevalt de blackbird in de regen?
Het is een krachtige fiets maar volgens vele wel heel smooth. Is het een fiets die jullie, wat dit betreft, zouden aanraden aan iemand die hem als tweede fiets wilt? Daarnaast ben ik ook benieuwd of de ram air intake (vanaf bj 1999) regen naar binnen kan werken, waardoor de fiets op drie cilinders kan gaan draaien. Dit heb ik in ieder geval gelezen op een buitenlandse forum. Is dit jullie ook wel eens overkomen?
2. Hoe bevalt de blackbird in stormachtige omstandigheden (iig code geel)?
Ik ben van plan om de bird voor woonwerk (ook plezier ritjes en touren) te gebruiken. Nu heb ik begrepen dat een relatief zware motorfiets juist handig kan zijn bij sterke winden. Is dit ook het geval bij de bird, aangezien er wel veel plastic op zit wat wellicht veel zijwaartse wind opvangt?
3. De f650 is een fijne motorfiets voor in de stad en er kan gemakkelijk mee gefilterd worden. Dit zijn voordelen die ik zo min mogelijk wil verliezen. Nu ben ik dus benieuwd of er met de bb fatsoenlijk gefilterd kan worden? Ik begrijp dat dit verschilt op basis van de vaardigheden van de rijder en de ervaring. Ook lees ik dat er snel gewent kan worden aan de gewicht van de bb maar toch ben ik benieuwd of jullie de bird thuislaten op dagen waarop het bijzonder geconstipeerd is op de wegen en in steden? Of is het echt een fiets waarmee je zonder problemen dagelijks zou filteren? Dus ook bij kans op gladheid etc..
4. Hebben de versies bouwjaren 1999 t/m 2000 ook last van oververhitting? Als ik het goed begrepen heb, had Honda vanaf 2001 o.a. katalysators toegevoegd, waardoor deze versies sneller last hadden van oververhitting. Kan ik hieruit concluderen dat de versies 1999 t/m 2000 hier minder last van hadden? Zo ja, is dit dan een groot verschil of blijft het aangeraden om ook bij deze versies een aparte fan schakelaar te monteren?
5. Zijn de zwarte sneller?Ik had gelezen dat de versies vanaf 2001 o.a. een andere tune hadden meegekregen, waardoor deze 15pk minder hadden. In sommige reviews lees ik van eigenaren dat dit onzin is en dat alle versies stock even snel zijn. Weten jullie waar de waarheid ligt wat dit betreft? Ik wil het liefst een 1999-2000 versie, omdat ik wel de upgrades wil (grotere tank etc) maar geen digitale dash. Die extra pk's zijn natuurlijk ook mooi meegenomen als het waar is
Ik ben dus echt opzoek naar een dagelijkse fiets en ik vind het leuk om ook bij slecht weer te rijden, vandaar mijn vragen. Waarschijnlijk zal ik meer vragen hebben tegen de tijd dat ik de blackbird zelf getest heb. Alvast bedankt voor het meedenken.
Bedankt voor je reactie. Ik kan niet wachten om de blackbird te proberen. Ik zal minimaal nog 5 maanden moeten wachten. In de tussentijd kan ik lekker ervaring opdoen.1 Net zoals elke andere motorfiets, je word nat.
BB heeft genoeg vermogen om je te verrassen maar dan heb je dat zelf gedaan, dan heb je teveel aan je gashandel gedraaid.
tot 5/6.000 toeren is ie heerlijk rustig te berijden zonder gewelddadige explosies.
2 Net zoals elke motorfiets, van voor heb je tegenwind, van achter wind mee als het hard genoeg waait en van opzij heb je zijwind.
Ik heb om wind nog nooit een motor laten staan, ook de BB niet.
3 Leer ermee rijden. Ik heb ooit horen zeggen dat ik met de BB rij alsof het een 250cc machientje is. En zo voel ik me ook op de BB.
In de binnenstad is een F650 handiger maar dat is zo logisch dat ik er geen uitleg over ga geven.
4 Zorg dat je machine in orde is, dan heb je daar geen last van.
Mijn carburateur BB ( dus zonder katalysator ) heeft ook wel eens staan koken. Eigen schuld, koeling reinigen en netjes verzorgen en klaar was het weer.
5 Ik heb 2 zwarte BB in de schuur staan. Dat lijkt me antwoord genoeg
Al die vragen heb je vast wel iets aan om je mening te vormen, maar ga proefrijden en laat je die eerste rit niet imponeren door de afmetingen.
[afbeelding]
Mijn 2 grote liefdes.
De eerste keer dat ze erop reed kwam ze ook vanaf haar eigen motor, ook een 650cc 1 cilinder.
Ze keek me wat raar aan... maar stapte op en na een paar straatjes reed ze ermee alsof het haar dagelijkse motor was.
Nu heeft ze nog steeds die 650 1 cilinder maar staat er ook een BB voor d'r in de schuur( al is die van haar zo'n nieuwe versie, die rijden tenslotte iets minder hard )
Bleef op de bb redelijk een soort van droog.1 Net zoals elke andere motorfiets, je word nat.
BB heeft genoeg vermogen om je te verrassen maar dan heb je dat zelf gedaan, dan heb je teveel aan je gashandel gedraaid.
tot 5/6.000 toeren is ie heerlijk rustig te berijden zonder gewelddadige explosies.
2 Net zoals elke motorfiets, van voor heb je tegenwind, van achter wind mee als het hard genoeg waait en van opzij heb je zijwind.
Ik heb om wind nog nooit een motor laten staan, ook de BB niet.
3 Leer ermee rijden. Ik heb ooit horen zeggen dat ik met de BB rij alsof het een 250cc machientje is. En zo voel ik me ook op de BB.
In de binnenstad is een F650 handiger maar dat is zo logisch dat ik er geen uitleg over ga geven.
4 Zorg dat je machine in orde is, dan heb je daar geen last van.
Mijn carburateur BB ( dus zonder katalysator ) heeft ook wel eens staan koken. Eigen schuld, koeling reinigen en netjes verzorgen en klaar was het weer.
5 Ik heb 2 zwarte BB in de schuur staan. Dat lijkt me antwoord genoeg
Al die vragen heb je vast wel iets aan om je mening te vormen, maar ga proefrijden en laat je die eerste rit niet imponeren door de afmetingen.
[afbeelding]
Mijn 2 grote liefdes.
De eerste keer dat ze erop reed kwam ze ook vanaf haar eigen motor, ook een 650cc 1 cilinder.
Ze keek me wat raar aan... maar stapte op en na een paar straatjes reed ze ermee alsof het haar dagelijkse motor was.
Nu heeft ze nog steeds die 650 1 cilinder maar staat er ook een BB voor d'r in de schuur( al is die van haar zo'n nieuwe versie, die rijden tenslotte iets minder hard )
Bedankt voor de informatie.Ik heb momenteel 5 Blackbirds (nou ja, eigenlijk 4,5).
Daaronder vallen alle modellen.
Met rijden is er wel enig verschil, maar niet veel. De carb-versie is onderin dusdanig veel trager dat het alleen lijkt alsof deze vanaf het middengebied sneller is. Dat is niet zo.
De modellen v.a. 2001 hebben een katalysator, en die is inderdaad heet aan je benen. Maar het blok loopt niets heter. Ze geven voor deze modellen een lager vermogen op, maar het grootste deel komt door een andere omrekenfactor van achterwiel-pk's naar krukas-pk's.
Het is geen stadsmotor, maar je kan er wel redelijk mee in de stad rijden. Maar een scooter hou je niet bij als het erg druk is.
Alle modellen gebruiken af fabriek ongeveer 1:15.
Alleen is er vaak e.e.a. aan versleuteld, waardoor 1:8 tot 1:20 voorkomen.
hoiBedankt voor je reactie. Ik kan niet wachten om de blackbird te proberen. Ik zal minimaal nog 5 maanden moeten wachten. In de tussentijd kan ik lekker ervaring opdoen.
Hoeveel km haal je op een liter? Ik lees dat 1/16 te doen is bij normaal rijgedrag.
Als je de VFR gewend bent, dan is het vergelijkbaar maar meer.ik moet toch eens een x gaan proefrijden op de bb.
Roep het al veel te lang
Goed om te horen. Momenteel haal ik met de f650 +- 220 op een tank en dan moet ik wel een tankstation zoeken. Voor de volgende fiets wil ik +- 300 km halen.hoi
ik heb een bb uit 2001injectie en met normaal rijgedrag haal ik 300 km op een tank
Als je de VFR gewend bent, dan is het vergelijkbaar maar meer.
Meer vermogen, iets meer gewicht, meer goede rij-eigenschappen en meer geld...
ik moet toch eens een x gaan proefrijden op de bb.
Roep het al veel te lang
Dat vind ik nog best redelijk. Mijn vorige set banden op de f650 waren ook na ~8k op.denk dat als je de aanschaf niet meerekent, de blackbird 1 van de goedkoopste motoren is.
behalve als je veel aan het gas hangt, dan moet je elke 7a 8 duizend km wel een nieuwe achterband