• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Honda CBR600F PC25 "Tweaks"

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deva
  • Startdatum Startdatum

Deva

Rookie
Lid geworden
19 feb 2013
Waarderingsscore
0
Hallo forumleden!

Al enige tijd ben ik aan het lurken hier en heb veel opgestoken en gezien. Maar nu het moment daar is dat ik mijn eigen motor heb aangeschaft (voorheen kon ik altijd een andere lenen) ben ik op zoek naar leuke "tweaks". Onderstaande vraag die ik ga stellen is gedeeltelijk beantwoord uit een topic uit 2008, maar om alles weer fris te hebben heb ik maar een topic geopend. Mocht dit al de zoveelste zijn, of verkeerd geplaatst zijn, excuus hier alvast voor.

Zoals de titel al zegt heb ik een Honda CBR600F PC25 uit 1991, kleurstelling is wit/rood waarbij de velgen wit zijn.

Qua kappen ben ik niet zo snel van plan iets te wijzigen, maar her en der las ik ook dat andere componenten vervangen konden worden.

Naast de donkere voorruit en de BOS demper die er al op zit, wil ik sowieso de taartschep vervangen aan de achterkant. Of dit nu een LED mét achterlicht of een LED unit is met aparte knipperlichten weet ik nog niet.

Mijn vraag is, welke tweaks/grafische/technische verbeterpunten hebben jullie zelf hebben en wat jullie kunnen aanbevelen bij deze motor?

Eventueel ook een overzichtje van de prijzen en waar ze te halen vallen.

Ik heb kleine knippertjes gemonteerd bij mijn motor, vond ik zelf veel mooier staan :) Mooi klein, maar wel goed zichtbaar... (Ook niet onbelangrijk!)

uit.jpg

aan.jpg

Knippers geïntegreerd in je achterlicht zou ik niet doen :N Is zéér slecht zichbaar welke kant er nou knippert, zeker als je remlicht ook brand... En is volgensmij toch wel fijn als anderen kunnen zien waar je heen wilt/gaat... Naast het feit dat knipperlichten in je achterlicht verboden zijn, ivm minimale tussenruimte tussen de 2 knippers...

Owja, die kleine knippertjes zijn hier te koop:

Google

Bekende zwakke punten checken en eventueel preventief vervangen; de NAKS en de spanningsregelaar.

Wat dat betreft kun je elk component in andere kleurstellingen krijgen met een beetje zoeken. Vooral op eBay is zat spul goedkoop te vinden (vaak uit China). Zie ook het CBR 600 F topic in "Sport" hier op het forum; zat interessante info te vinden.

Daanzzzz, de spanningsregelaar is inderdaad vervangen voordat ik hem kreeg. Verder heeft hij een grote beurt gehad, zijn de ketting/tandwielen nog in orden en hebben de banden net 500KM gereden. Dus dat moet allemaal wel snor zijn :D

Simon, kun je de "schep" er zo afhalen en de knipperlichten monteren waar de oude aanwijzers zaten?

Waar kan ik eventueel nog andere knippers vinden? Heb jij je achterlicht trouwens omgebouwd naar een LED?

Daanzzzz, de spanningsregelaar is inderdaad vervangen voordat ik hem kreeg. Verder heeft hij een grote beurt gehad, zijn de ketting/tandwielen nog in orden en hebben de banden net 500KM gereden. Dus dat moet allemaal wel snor zijn :D

Simon, kun je de "schep" er zo afhalen en de knipperlichten monteren waar de oude aanwijzers zaten?

Waar kan ik eventueel nog andere knippers vinden? Heb jij je achterlicht trouwens omgebouwd naar een LED?

Volgens mij mag je de taartschep er af gaan halen met een dremel o.i.d.. Bij mijn F3 wel in ieder geval. Voor knippers raad ik je (nogmaals) eBay aan :-) Vaak gratis verzending vanuit China en het spul kost bijna niets.

Ja.

Als je een beetje voorzichtig en netjes werkt met de slijpschijf, heb je de taartschep er af, en houd je de ophangpunten voor kentekenplaat en knippers.
Achter kun je vervangen door mini knippers. Indien led, dan moet je ook in de gaten houden of je relais dat pikt, maar ook dat is op te lossen met een ander relais.

Aan de voorkant moet je eerst vulplaatjes monteren, voordat je universele mini knippers kunt gebruiken. Ook die vulplaatjes kun je op veel plekken kopen, oa louis.eu

Alleen die aanpassingen al, geven een andere loop aan je motor.

Met : Dode link
[Dode link verwijderd]
en deze: Dode link
[Dode link verwijderd]
en wat Dremel-werk ben ik tot dit gekomen:

full

Het enige wat ik er nog aan zou willen veranderen is de plaat iets hoger ophangen zodat de boutjes die er boven zitten wegvallen.

Damn.. dat is wel een dikke verbetering :D. Ik zie ook dat je het bagagerek heb weggesloot onder motor. Is dit nog makkelijk te doen?

Bij mij was alles er al afgehakt en zaten er al andere kleinere knippers onder, maar ik wilde LED, dus was gewoon oude losschroeven en nieuwe plaatsen... Bij die set die ik linkte zitten de weerstanden bijgeleverd, dus is gewoon plug-and-pray... :) Voor heb ik 'gewoon' nog de originele oranje kapjes + gloeilampen... Zeker bij een F2 waar het helemaal in de kuip zit is het eigenlijk niet anders te doen...

Enne, geen LED achterlicht nee... Wil ik misschien wel ooit nog is als ik een goeie voor een leuk prijsje kan vinden... (Of zelf maken, heb nog 100.000 felle rode leds liggen :+)

Laatst bewerkt:
f3 velg inclusief spacers past ook, dan ga je van een 4,5" brede velg naar een 5" brede velg en kun je er een 180 band opkrijgen:)

Damn.. dat is wel een dikke verbetering :D. Ik zie ook dat je het bagagerek heb weggesloot onder motor. Is dit nog makkelijk te doen?

Het bagagerek zit nog gemonteerd, is alleen niet goed te zien op de 'na' foto's. Verder ben ik vergeten te noemen dat er inderdaad weerstanden geplaatst zijn met de knippers. Deze zitten onder het 'kapje' bij de passagiersbeugel. Hier komen ook de draden vandaan uit de kabelbundel.

De totale aanpassing heeft iets van anderhalf uur geduurd. Haalde voor het eerst de achterkant uit elkaar en heb as-it-goes besloten hoe ik de aanpassingen wilde doen. Dremelervaring had ik nog niet, maar zoals met veel geldt: logisch nadenken en je komt een heel eind.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan