Sambucas
MF'er
Honda CBR 600 F3, na bijna 4 jaar vrijwel stilstaan:
Voor het eerst gestart met startgas, heel onregelmatig toerental, vooral onderin, maar bovenin ook niet soepel. Na 5 kilometer rijden was het al een heel stuk beter en na 1 tank beetje losrijden en af en toe (met warme motor) ff flink doortrekken, was het bijna OK, alleen onderin nog niet helemaal lekker lopen, bovenin prima.
Daarna nog 1 tank met Forté doorheen gereden.
Reed daarna prima op snelheid, maar nog steeds moeite met optrekken. Valt bijna uit als je met gas erop in z'n 1 optrekt, valt echt uit als je geen gas bij geeft. Ook beetje horten en stoten. Boven de 3000-4000 toeren en eenmaal met 10 km/h rijden > geen probleem meer.
Nu brandstofsysteemreiniger van MotoZoom in een bijna lege tank, carbs leegrijden en nog stukje rijden met dit mengsel en toen 4 dagen stil laten staan (weken). Daarna halve tank Shell V-power getankt en gaan rijden > hetzelfde probleem en loopt nu rond de 3000 toeren ook slechter als voorheen, dan hoor je regelmatig een plof in de uitlaat, dus ik denk dat 1 cylinder nauwelijks meedoet. Boven de 5000 toeren lijkt alles OK.
Moet ik nou echt de carberateurs eruit halen om schoon te maken, of heeft dit te maken met de vacuum advance? Ontsteking denk ik dat het niet is, want ik had toevallig van de week mijn accu leeg gestart en met lege accu liep hij niet slechter als met volle accu. (Dus de oorzaak van het horten en stoten lijkt me niet een zwakke vonk, anders was het met lege accu nog veel erger geweest en dat was het dus niet...)
Ideeen hoe ik met minimale demontage deze motor ook onderin lekker kan laten lopen?
Voor het eerst gestart met startgas, heel onregelmatig toerental, vooral onderin, maar bovenin ook niet soepel. Na 5 kilometer rijden was het al een heel stuk beter en na 1 tank beetje losrijden en af en toe (met warme motor) ff flink doortrekken, was het bijna OK, alleen onderin nog niet helemaal lekker lopen, bovenin prima.
Daarna nog 1 tank met Forté doorheen gereden.
Reed daarna prima op snelheid, maar nog steeds moeite met optrekken. Valt bijna uit als je met gas erop in z'n 1 optrekt, valt echt uit als je geen gas bij geeft. Ook beetje horten en stoten. Boven de 3000-4000 toeren en eenmaal met 10 km/h rijden > geen probleem meer.
Nu brandstofsysteemreiniger van MotoZoom in een bijna lege tank, carbs leegrijden en nog stukje rijden met dit mengsel en toen 4 dagen stil laten staan (weken). Daarna halve tank Shell V-power getankt en gaan rijden > hetzelfde probleem en loopt nu rond de 3000 toeren ook slechter als voorheen, dan hoor je regelmatig een plof in de uitlaat, dus ik denk dat 1 cylinder nauwelijks meedoet. Boven de 5000 toeren lijkt alles OK.
Moet ik nou echt de carberateurs eruit halen om schoon te maken, of heeft dit te maken met de vacuum advance? Ontsteking denk ik dat het niet is, want ik had toevallig van de week mijn accu leeg gestart en met lege accu liep hij niet slechter als met volle accu. (Dus de oorzaak van het horten en stoten lijkt me niet een zwakke vonk, anders was het met lege accu nog veel erger geweest en dat was het dus niet...)
Ideeen hoe ik met minimale demontage deze motor ook onderin lekker kan laten lopen?