honda cbr900rr schokbreker (sc33-bj.99)

ybuddie

MF veteraan
22 jul 2008
2.453
0
Kampen
Facebook
mijn schokbreker is niet al te best meer, en ben ik een nieuwe schokbreker nodig.
is het mogelijk om van een nieuwer type cbr900rr (sc44) een schokbreker te monteren?
is dit een zelfde schokbreker qua lengte, enz.
 
Ik heb reeds de schokdemper van mijn blade vervangen.
Ik heb een sc28 en heb er 1 van een sc33 op gezet.

Maar ik dacht dus dat het ook precies het zelfde was. maar dat bleek niet zo te zijn.
De schokdemper van de sc28 is 10mm langer dan de sc33. nu zakte mijn kont zoon 30mm in omdat de sc28 schokdemper 10mm langer is. Maar dat probleem kun je ook weer snel oplossen.
Om daar tailraisers op te doen van +- 35mm.

Dus als je hetw el zou doen en hij zat wel dieper in zijn kunt, kun je het zo oplossen.

de tailraisers kun je zo kopen via marktplaats en het is helemaal niet duur. 27 euro inclusief verzending. http://link.marktplaats.nl/313933437
 
SC44 schokdemper gaat niet passen, forget it.

Maar je SC33 schokdemper zou je misschien nog kunnen reviseren. Als de schokdemper niet lekt, zal het nog best wel te reviseren zijn.
 
SC44 schokdemper gaat niet passen, forget it.

Maar je SC33 schokdemper zou je misschien nog kunnen reviseren. Als de schokdemper niet lekt, zal het nog best wel te reviseren zijn.


Dan kan die beter gaan kijken voor een goede 2de handse demper of hij moet even naar http://www.meerlomotorsloperij.nl/ daar heb je een gereviseerde demper voor 130 euro en ze kunnen het ook eventueel verzenden.

Hier haal ik ook altijd mijn onderdelen voor mijn fireblade op.
 
Ik heb er laatst maar een splinternieuwe Wilbers 641 schokdemper onder laten zetten. Ik rij er toch mee op het circuit, dus dan maar meteen een goede.

Wilbers Products GmbH

641.jpg


Mijn originele demper hou ik nog. Die ga ik wat reviseren (iig. nieuwe olie in) en die gaat er weer onder als ik de motor verkoop.

Deze Wilbers heeft overigens hoogteverstelling. Da's wel handig voor meer grondspeling. Achterkant is nu iets van 2cm hoger dan met de originele demper. Aangezien ik voor een 17" wiel heb zitten, komt 'ie voor ook iets omhoog. Het resultaat is nu dat de motor met 17" voorwiel toch ietsje meer voorover staat dan voorheen, wat een aggressiever gevoel geeft (vergelijkbaar met een moderne R6 voor mijn gevoel). En ook dat ik niet meer met de uitlat aan de grond kom :). Wel zo veilig.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben naar Hyper Pro gereden en heb de boel laten testen. De veren waren wel aan vervanging toe en heb die vervangen voor HyperPro's en daarna laten afstellen. De Blade rijdt veel fijner nu. Had ik veel eerder moeten doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan