Honda cbx 650 E Nighthawk probleem

Tiamo

Rookie
29 mrt 2005
11
0
Amsterdam
Problemen met starten, ene keer zonder problemen, volgende keer gewoon niet. :N Alle logische zaken als accu e.d. al bekeken. Tweede probleem: Heb de motor net 3 weken, voor de zekerheid olie filter laten vernieuwen en nu lekt er olie. Heb een ander filterhuis dat nog gemonteerd moet worden maar de garage gaf als eventuele oorzaak een haarscheur in het motorblok. Als dat zo is ben ik in de aap gelogeerd maar wie heeft er nog ideeën (voor beide problemen)? Het is mijn eerste motor, was helemaal in de wolken maar wordt hier wel een beetje triest van.... '(
 
Nighthawk was ook mijn eerste motor, voor ongeveer 3 weken :X

Zou me door de dealer niet meteen te gek laten maken. Er zijn erbij die ik nog niet vertrouw om op mijn keienverzameling te letten :P

Zou eerst het nieuwe filter er eens opzetten en dan zien of het nog steeds lekt.

Wel raar dat je het filter er niet meteen opgezet hebt bij het olie verwisselen de vorgie keer. Als je de oude er af haalt moet je er weer nieuwe olei in doen.

Of de olie die er nu inzit opvangen en hergerbuiken maar ben daar zelf nooit zo'n voorstander van.
 
Het kan ook zijn dat er met het filter-gestoei te veel olie bijgevuld is en dat is erg kritisch want het verschil moet ergens heen (kan soms ook schadelijk uitwerken).

Ook wil er wel eens bij het verwisselen een pakkinkje vervormd of beschadigd raken.

Startprobleem-niet-altijd:
Ik neem aan dat je zoals het hoort, bij gebruik van choke GEEN gas bijgeeft tijdens het starten en tot enige seconden daarna. Daartoe moet het stationairgas wel goed staan, afgeregeld met doorgewarmd blok na flinke rit en niet verkeerd-zuinig.

Is het dit niet dan kan ik eigenlijk nog alleen maar denken aan haperende vlotter(naald); vlotterkamers reinigen en naaldjes onder vergrootglas bekijken, vooral eventueel plastic sluit-puntje (sommige modellen) niet vertrouwen als dat niet meer onvervormd is want kan zorgen voor zowel (en afwisselend) benzinetekort door "kleven" als verzuipneiging door onvoldoende sluiten.

Goed, hier eindigt ongeveer mijn inzicht.
 
Laatst bewerkt:
Ik sluit mij aan mij willem1940.

Ik heb zelf 3 jaar zo'n nighthawk 650 gehad.
Best leuk ding hoor!
Elektrisch alleen wat problemen gehad met slecht contact bij de zekeringen.

Zoals de meeste Honda's starten zonder gas geven en met de choke erop.
Als die loopt kun je voorzichtig met het gas gaan spelen.
Ik heb nooit last gehad van klevende naalden, maar wel van roestvoring in de tank waardoor de vlotternaalden niet goed konden afsluiten met als gevolg overlopende carbs en verzuipen.
Remedie:
Tank sealen of benzinefilter er tussen zetten.

Haarscheur blok lijkt mij sterk, zal hopelijk wel een vuiltje of een scheve pakkingring zijn.
Als je garantie hebt, gewooon de dealer laten oplossen.
 
Ik heb sinds december 2004 ook een CBX650e en ook ik had een paar probleempjes met starten, bleek dat mijn accu zeg maar halfvol was, na een druppellader te hebben gekocht was dit probleem opgelost. Hij draaide wel soepeltjes rond als ik wilde starten. deze accu zit er nu nog steeds in en als ik een dag niet rijd hangt hij aan de Optimate3,


Marco
 
Terug
Bovenaan Onderaan