Honda Deauville Topic

Men zegt dat het een lelijke motor is. Van achter misschien, ja - maar verder vind ik het wel een geslaagd ontwerp.
Zo lang als ik m heb kijk ik al naar een andere..... Maar ik kan geen andere vinden die beter is.
Meer cc ? Ja hoor zat modellen, maar ook meteen cardan kwijt.
Andere modellen die nog wel cardan hebben? Uhm of 20.000 euro duurder, of daar mankeert ook nog zo veel aan dat die me niet over de streep trekken. Ik heb diversen keren op een BMW 1600 gereden, maar iedere keer vroeg ik me af of dit "zo veel meer rij plezier" of zo veel meer euro waard was.... Nee dus. En een boxer wil ik niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Ik heb op die ER5 ook met een enorme koffer gereden en dan maakte het wel uit op de snelweg. Maar wat koffer betreft heb ik al een vrij nieuwe GIVI E450N (45L) staan. Die heb ik een keer in de aanbieding bij een motorzaak gekocht voor mijn scooter. Niet te groot en niet te klein. De uitdaging is hoe dat ding het beste te bevestigen (met een rekje van Ebay, of gewoon met wat spacers en lange bouten, hoe doen jullie dat?). Moet ik gewoon nog even creatief naar kijken.

Ik bedoelde meer de algemene club van eigenaren van deze motoren.

Ik kijk er echt naar uit om mee te toeren. Ik heb alleen nog maar een proefritje en een tochtje naar huis gereden. Vanavond startte hij niet vanwege lege accu, dus daar ga ik morgen maar even een druppelladertje voor halen bij een vriend. Voor mijn scooter heb ik die nooit nodig gehad vanwege gewoon doorrijden met weer en wind.
1. geen idee, ik rijd bijna nooit met de top koffer
2. uhm nou die heb je voor je Deauville ook niet nodig hoor :)
...Die kan ook gewoon doorrijden met weer en wind :]
 
Ik heb wel een dingetje nu; Zoals ik hier al eerder gemeld heb, heb ik al meerdere keren gekeken voor een andere,
maar ik verdom het om aan ketting te gaan, ( hoewel een cardan in de nieuwe/jonge modellen serieus schaars wordt)
vind een BMW veel te duur voor wat het is,
vind een moto guzzi (van wege zn cardan) eigenlijk ook niet echt een model hebben waar ik de Honda voor zou opruimen, etc etc,
Maar nu;
Ik was die stokbrood vreters in dat fransen land na 7 jaar echt stront beu en ben nog iets meer zon gaan opzoeken.
Nu woon ik op steenworp afstand van Valencia - Spanje. Het probleem is dat in Spanje in iedere stad van meer dan 50K inwoners een milieu zone moet komen. Ze zijn voor Valencia al te laat maar het zit er aan te komen, ook voor de brommert -O- Dat betekent dat ik straks met mijn 2008 motor geen sticker krijg voor de stad.
Dus nu is mijn dilemma,
of nog in fransenland verkopen (maar ook daar mag die heel veel steden niet meer in, dus wat is de waarde nog??)
of toch maar naar Spaans kenteken overzetten, en denken er zijn nog heel veel wegen buiten de milieu zone..??

Ik moet zeggen ik ga nu ook bijna nooit met de auto naar de stad, want parkeren is 1 een drama, en 2 stikduur. En ik woon 10 minuten lopen van de metro die mij binnen een half uur voor 0,60 euro (ja jullie lezen het goed) midden in de stad brengt.
Hij heeft vorig najaar nieuwe remblokken en achter band gehad en met al het ge-verhuis heb ik er niet veel meegereden, maar er wel ook nog een nieuwe, orginele, accu inzitten.
Ik vraag me af wat ik er nog voor krijg in de particulieren verkoop en of er straks geen spijt van krijg.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit er inderdaad aan te denken om een hoog scherm te kopen. Maar als jij daarbij ook nog een opzetstuk gebruikt kan ik zoiets ook gewoon eerst bestellen en kijken hoe dat bevalt. Ik ben zelf ongeveer 181/182 cm, dus ook weer niet zo heel lang.
Ik heb deze er op : 13.23AU $ 43% de réduction|Extension de déflecteur de pare-brise de moto | Pièces d'extension de pare-brise de moto-Pare-brise et déflecteurs de vent-Aliexpress
hoop dat de link werkt. anders foto. Aliexpress ruitje van 10 euro.
Werkt voor mij prima 1.85m lang maar ik rijd heel veel regionaal verkeer. Als ik harder rijd op de snelweg heb ik net de turbulentie op mijn helm. Als ik iets in elkaar duik zit ik er net onder en dat scheelt een bak aan herrie, maar dat rijd een beetje raar en is niet best voor mijn rug.
Ik zou m nog iets kunnen verstellen maar dan kijk ik net door dat scherm of op de rand.
Nu staat die voor mij zo dat ik eigenlijk goed rechtop moet zitten om er over heen te kijken en geleid het kleine schermpje de wind er voldoende over heen. heb m al 2 jaar denk ik, en voor een tientje kun je nog eens wat proberen.

zonder de mensen hier al te veel lastig te vallen.
Uhm ja 300 x de zelfde vragen beantwoorden is soms best irritant, maar je zit op een forum om een beetje dom te lullen en elkaar te helpen en info op te zoeken of te vragen toch?? Als je dat niet wilt moet je niet op een forum actief zijn.
--> Maar goed dat is mijn mening hè...
 

Bijlagen

  • Screenshot 2024-03-17 at 22.57.31.png
    Screenshot 2024-03-17 at 22.57.31.png
    81,3 KB · Weergaven: 0
@Wooly Bully geen advies voor je, maar ik hoop dat het in NL en DE voorlopig nog niet zo ver komt!
Ha, ik hoop het ook voor je maar ben bang dat die groene idioterie toch echt uit brussel komt en jullie er straks ook aan moeten geloven.
Hoorde vandaag ook nog dat ze het er door willen drukken dat je straks een auto van 15jr of ouder, of met meer dan XX km niet meer mag laten repareren..... Daar was in Stokbrood land ook al een tijdje sprake van.
Dus ik vrees het ergste voor onze brommertjes
 
Cross Tourer vfr van Honda heeft ook cardan. Maar geen idee wat je nog voor Je motor krijgt. Het is mij ook een beetje onduidelijk wat je nu precies vraagt.
 
@Blaxtard Goede morgen, tja wàt vraag ik nou eigenlijk?? Ik denk: Verkoop ik mijn 700 in Frankrijk tegen een slechte prijs of, maak ik kosten en zet ik m op Spaans kenteken terwijl ik weet dat het toekomstig gebruik steeds meer ingeperkt wordt....
 
@Blaxtard Goede morgen, tja wàt vraag ik nou eigenlijk?? Ik denk: Verkoop ik mijn 700 in Frankrijk tegen een slechte prijs of, maak ik kosten en zet ik m op Spaans kenteken terwijl ik weet dat het toekomstig gebruik steeds meer ingeperkt wordt....
Dat is uiteindelijk een keuze die je zelf zal moeten maken. Waar gebruik je hem het meeste voor? Wat wil je er mee gaan doen? Kan je iets krijgen wat wel die sticker krijgen kan en waar je net zoveel plezier aan beleeft? Is dat jou de kosten waard? Alleen jij kan dat allemaal beantwoorden.
 
Zijn er nog aandachtspunten bij een Deauville?
Ik overweeg na de zomer een exemplaar aan te schaffen als pekelfiets..
Even goed kijken of alles nog soepel loopt. Voor de rest valt er weinig aan te zien door alle kappen, er zit cardan op en is niet kapot te krijgen. Die van mij had destijds een wat doorgezeten zadel met 17k km. Dit was een 2012 deauville.

Prima en betrouwbare fiets verder.
 
Thx voor de info @Lert , goeie om te noteren

@Vtwinner Daar heb ik dan wel weer begrip voor :X
Tis een beetje de Opel Kadet onder de motorfietsen, net zoals bijvoorbeeld de Diversion.
Prima fietsen maar je koopt hem niet voor de looks.
Hij brengt je wel moeiteloos van A naar B
 
De Tupperware motor. Ik zou wel een 2008+ doen weet alleen niet wat ze kosten, maar die hebben mooie koffers geïntegreerd en kan je Un pain meenemen.
 
De Deauville stamt uit een tijd dat Tupperware helemaal in was. Denk aan de eerste CBR600F en de CBR1000F. Nog gecombineerd met woeste 80's kleurtjes. Of de voorganger, de PC800. De PC800 en de Deauville waren ontworpen als werkpaarden en niet als show brommertjes. Bagageruimte, cardan en een zuinige degelijke motor. Gek genoeg worden deze werkpaarden lelijk gevonden maar de CBR600/1000F niet. De Paso overigens weer wel.
Jammer dat Honda op op zijn huidige werkpaarden (de NC serie) geen cardan meer kan bieden.
 
Enige zwakke punt is de brandstofpomp.
De Tupperware motor. Ik zou wel een 2008+ doen weet alleen niet wat ze kosten, maar die hebben mooie koffers geïntegreerd en kan je Un pain meenemen.
Voor een goed exemplaar met niet te veel kilometers betaal je rond 3500 euro. Met meer kilometers rond 3000.
 
De Deauville stamt uit een tijd dat Tupperware helemaal in was. Denk aan de eerste CBR600F en de CBR1000F. Nog gecombineerd met woeste 80's kleurtjes. Of de voorganger, de PC800. De PC800 en de Deauville waren ontworpen als werkpaarden en niet als show brommertjes. Bagageruimte, cardan en een zuinige degelijke motor. Gek genoeg worden deze werkpaarden lelijk gevonden maar de CBR600/1000F niet. De Paso overigens weer wel.
Jammer dat Honda op op zijn huidige werkpaarden (de NC serie) geen cardan meer kan bieden.
Tupperware is nog steeds hip. Maar nu noemen we het een scooter :)

Ik deed 1 op 21/23. Viel mij tegen, mijn GPZ500S deed ruim 1 op 26/27.
 
Terug
Bovenaan Onderaan