Honda Deauville Topic

Ik kan me van mijn oude CX herinneren dat die het, althans in mijn beleving, beter deed met duo. Maar ik denk dat de 700cc inderdaad wat vlotter is met zijn tweeën.
 
Hallo mensen!

Bijna dagelijks zie ik vlak bij de appiehein in elst een honda deauville staan met een mf stikker er op... Bij deze toch maar een keer GESPOT :W melden...:)

Goos
 
Welke bandenspanning hanteren jullie (solo)? En maak je nog verschil tussen zomer een winter?

Ik had altijd voor 2,3 en achter 2,7

Nu heb ik hem eens verhoogd naar voor 2,5 en achter 2,9 en hij stuurt aanmerkelijk strakker!


@Ed: ja, ik weet dat ik die info waarschijnlijk ook op het Deauville-forum zou kunnen vinden ;)
 
Laatst bewerkt:
Denk ik al 2 jaar van een berucht Deauville koelingsprobleem af te zijn spuwt m'n Deau afgelopen maandag weer volop koelvloeistof uit. Hoe kan dat nou? :? Het was niet warm tussen 7.30 en 9.00 uur, Apeldoorn- Den Haag is ook niet zo ver. 's Middags op de terugweg rustig aan gereden (wel bijna de weg af gewaaid) en geen rood lampje op m'n dash meer gezien. Later de koelvloeistof bijgevuld. Ging ik kijken naar de ventilator of die nog wel wilde draaien, zie ik daar de gele tuitbeker liggen van m'n zoontje. Ik had al 3 dagen lopen zoeken naar dat ding. Dacht dat die hem in de tuin had gegooid. Had ie hem dus in een luchtopening geduwd waar de warme lucht eruit behoort te komen. Zou dat het dan geweest zijn?, vraag ik me nu af. Ik reed 's morgens ook een stuk steviger door dan 's middags *D , niet rustig op laten warmen, ik had er zelf te veel zin in. :)
full
 
Zou dat het dan geweest zijn?, vraag ik me nu af. Ik reed 's morgens ook een stuk steviger door dan 's middags *D , niet rustig op laten warmen, ik had er zelf te veel zin in. :) [afbeelding]

Dat hopen we dan maar :)

Je Deauville ziet er trouwens wel mooi schoon uit!

Die van mij wordt maar twee of drie keer per jaar gewassen :$
 
Denk ik al 2 jaar van een berucht Deauville koelingsprobleem af te zijn spuwt m'n Deau afgelopen maandag weer volop koelvloeistof uit. Hoe kan dat nou? :? Het was niet warm tussen 7.30 en 9.00 uur, Apeldoorn- Den Haag is ook niet zo ver. 's Middags op de terugweg rustig aan gereden (wel bijna de weg af gewaaid) en geen rood lampje op m'n dash meer gezien. Later de koelvloeistof bijgevuld. Ging ik kijken naar de ventilator of die nog wel wilde draaien, zie ik daar de gele tuitbeker liggen van m'n zoontje. Ik had al 3 dagen lopen zoeken naar dat ding. Dacht dat die hem in de tuin had gegooid. Had ie hem dus in een luchtopening geduwd waar de warme lucht eruit behoort te komen. Zou dat het dan geweest zijn?, vraag ik me nu af. Ik reed 's morgens ook een stuk steviger door dan 's middags *D , niet rustig op laten warmen, ik had er zelf te veel zin in. :)

Ik zou toch eens proberen of de ventilator aanslaat. Als je verder geen lek in het systeem kunt ontdekken terwijl alles verder ogenschijnlijk goed functioneert en hij blijft er vloeistof uitgooien denk ik aan een lekke koppakking.

Dat zou te controleren zijn aan de hand van de bougies.
 
Hallo allemaal :W .
Vanaf morgen ben ik de trotse eigenaar van een NT700 DEAUVILLE met ABS uit 2006.
De Honda heeft net 8000 km op de klok en is in nieuw staat. :]
Het is de zwarte in de midden.
full
 
Gefeliciteerd, Marcel. Dat is een mooi exemplaar. Zin om een keertje samen met andere Deauville-rijders een rit (of meerdere) te maken?
 
Zo vandaag de motor opgehaald en ondanks de regen al 200 km gereden.
Echt een fijne fiets.
Ja zeker ga ik eens een rit meemaken, laat maar weten wanneer.
Groeten Marcel.
 
Koelingsprobleem eindelijk opgelost!

Geen lekke koppakking (gelukkig), sensor is goed, ventilator draait lekker. Wat het dan was? De dop van de radiateur sloot niet luchtdicht af waardoor er niet genoeg druk in de radiateur werd opgebouwd waardoor de sensor de ventilator niet op tijd kon aanzetten en dat zorgde er dan weer voor dat de motor te heet werd en de koelvloeistof eruit ging gooien.

Althans, dat is mij dan weer verteld. De dop is vervangen. Inmiddels zowel maandag als dinsdag 290 km gereden zonder problemen. En dat is ook wel weer eens een keer lekker.

Nu moet ik nog van de tik af zien te komen dat ik bij elk stoplicht naar beneden kijk of er nog vloeistoffen uitgegooid worden. Och, als dat alles is...
 
Hallo,


Zag net het trapje omhoog, daar kan dit ook voor dienen, niet?

Heb een Deauville overgenomen van een vriend.
Komt uit '99, hij heeft 'm in 2003 ingevoerd vanuit Duitsland.
Ik neem 'm eind deze maand over.
Stemmig zwart en 25.000 op de teller.

full


Zal eens door dit topic grasduinen voor wat meer info.

Marcel
 
Laatst bewerkt:
Da's een mooi exemplaar, Marcel! Gefeliciteerd met de aanschaf. Volgend jaar hebben we met de Deauville-club weer een hoop ritten en andere activiteiten. Een echte aanrader! Wellicht zien we je daar eens een keertje?
 
Terug
Bovenaan Onderaan