Honda Deauville

Dark Shadow

MF'er
16 jan 2010
72
0
Liedekerke
Effe een vraag jongens.

Ik ben al een tijd aan het rond zien op internet en het valt me wel op dat Honda Deauville zo massaal te koop aangeboden word,nu is mijn vraag:
Is daar iets mis mee met zo'n motor,zijn er gebreken en is dat de reden waarom die zoveel te koop staat.

Bedankt voor de reacties.

Dark Shadow.
 
Hoi, Ik rijd al vijf jaar op m'n Deauville en hij bevalt uitstekend. Hij is zeker een betrouwbare en degelijke motor.
Eventuele zwakke punten zijn de benzinepomp (die van mij is ook al vervangen) en het mindere vermogen. Veel Deauville rijders willen op een gegeven moment toch de overstap maken naar een motorfiets met meer vermogen zoals de Pan. Ook ik wil dat wel, maar ja...

Verder is hij net als elke andere motor met kuip redelijk windgevoelig. Dat wil niet zeggen dat ik hem laat staan, vandaag en vorige week gewoon met de motor gereden. Je moet alleen wel opletten. Hij rijdt verder zo'n beetje 1 op 20 en met een 19 liter tank kom je vrij ver.

Ik ga hem het klokje rond rijden, nu staat hij op 83.000 en ergens volgend jaar begin ik weer op 0. Stijgt ie gelijk weer in waarde. ;)

Kortom, ik ben er hartstikke blij mee :)
 
Bedankt voor je info Lafy,ik had ook al gekeken naar een Pan European maar die zijn er maar enkel in de 1100cc en de 1300 cc versie en das denk ik wat zwaar om te beginnen rijden of niet.

Als die van jou ergens volgend jaar terug op 0 komt te staan kun je hem messchien ruilen voor een Pan European hahaha.

Groeten.
D.S.
 
Laatst bewerkt:
Deauville wordt ook wel eens (beetje oneerbiedig :X ) een "Dames pan" genoemd. Een zelfde soort motor als de pan, maar dan lichter en minder vermogen.
Persoonlijk ben ik er niet kapot van, inderdaad vanwege het gebrek aan power, het stille en saaie geluid dat er in zit en de besturing gaat al gauw vervelen. En mooi of niet... ach dat is een kwestie van smaak.