Honda Deauville

Dark Shadow

MF'er
16 jan 2010
72
0
Liedekerke
Effe een vraag jongens.

Ik ben al een tijd aan het rond zien op internet en het valt me wel op dat Honda Deauville zo massaal te koop aangeboden word,nu is mijn vraag:
Is daar iets mis mee met zo'n motor,zijn er gebreken en is dat de reden waarom die zoveel te koop staat.

Bedankt voor de reacties.

Dark Shadow.
 
Hoi, Ik rijd al vijf jaar op m'n Deauville en hij bevalt uitstekend. Hij is zeker een betrouwbare en degelijke motor.
Eventuele zwakke punten zijn de benzinepomp (die van mij is ook al vervangen) en het mindere vermogen. Veel Deauville rijders willen op een gegeven moment toch de overstap maken naar een motorfiets met meer vermogen zoals de Pan. Ook ik wil dat wel, maar ja...

Verder is hij net als elke andere motor met kuip redelijk windgevoelig. Dat wil niet zeggen dat ik hem laat staan, vandaag en vorige week gewoon met de motor gereden. Je moet alleen wel opletten. Hij rijdt verder zo'n beetje 1 op 20 en met een 19 liter tank kom je vrij ver.

Ik ga hem het klokje rond rijden, nu staat hij op 83.000 en ergens volgend jaar begin ik weer op 0. Stijgt ie gelijk weer in waarde. ;)

Kortom, ik ben er hartstikke blij mee :)
 
Bedankt voor je info Lafy,ik had ook al gekeken naar een Pan European maar die zijn er maar enkel in de 1100cc en de 1300 cc versie en das denk ik wat zwaar om te beginnen rijden of niet.

Als die van jou ergens volgend jaar terug op 0 komt te staan kun je hem messchien ruilen voor een Pan European hahaha.

Groeten.
D.S.
 
Laatst bewerkt:
Deauville wordt ook wel eens (beetje oneerbiedig :X ) een "Dames pan" genoemd. Een zelfde soort motor als de pan, maar dan lichter en minder vermogen.
Persoonlijk ben ik er niet kapot van, inderdaad vanwege het gebrek aan power, het stille en saaie geluid dat er in zit en de besturing gaat al gauw vervelen. En mooi of niet... ach dat is een kwestie van smaak.

Persoonlijk zou ik dan voor een pan 1300 of een Yam FJR 1300 gaan. Zijn lekker vlot, sturen als een scheermes en heb je jááááren lang plezier op!
 
Ik heb nogal een zware voet en een motor met een vermogen aan power is denk ik niet aan te raden voor mezelf en ik moet nog leren rijden dus.
Maar dat neemt niet weg dat ik een pan european wel een bijzondere mooie motor vind maar messchien is een Deauville wel geschikt voor mezelf als beginneling.
 
Waarom zijn er zoveel verschillende motoren ?
Omdat iedereen iets anders wil!!!

Maak eens een uitgebreide proefrit met een Deauville en bepaal dan pas of het iets voor je is.
Zelf kom ik van een Yamaha Dragstar 1100 en heb de Deauville nu ruim 1,5 jaar (bijna 40.000 km gereden), en hij bevalt me uitstekend.

Kijk ook eens op Welkom bij de Honda Deauville Club en het daaraan gekoppelde forum.
 
Waarom er zoveel Deauvilles te koop staan? Er zijn er gewoon heel erg veel van verkocht. Deze allemansvriend is de opvolger van de al even succesvolle NTV650 en trekt gewoon veel mensen aan, inclusief ondergetekende.
Hij werkt altijd, heeft weinig onderhoud nodig, is goedkoop in wegenbelasting en verzekering, heeft een laag benzineverbruik (ondanks fel rijden meestal rond de 1:23) en toch een hoge funfactor doordat hij vrij scherp stuurt en het tweecilinder motorblok altijd wel ergens koppel vandaan haalt :Y

uit eigen schappen heb ik er een G&G uitlaat op gezet, zodat hij nu ook geluid maakt. Standaard zijn ze erg tam qua geluid, maar nu komt er een hele diepe brom uit. Hij is niet erg sexy, hij is niet erg snel, maar hij brengt je overal comfortabel en met plezier.
 
@Dark shadow: Vermogen is relatief om mee te beginnen. Veel mensen raden een 600CC tourfiets aan om mee te beginnen. Div 600 oid. Ik heb als eerste fiets nu een div 900 gekozen, juist vanwege het vermogen.

De eerste zoveel km durf je echt niet vol open te gaan omdat het echt absurd tov een auto en naarmate je op de motor groeit durf / kun je meer en je motor kan het dus ook. Als je een hele licht tourfiets neemt, durf en kun jij wel meer, maar je motor houdt er mee op.

Het is dus echt niet erg om met een pan 1100 te beginnen oid, als je je maar kunt beheersen vwb de gashandel. Ik heb pas met slechts een 3k ervaring op een BMW 1200 gereden en toch heerlijk van genoten ipv bang te zijn voor het vermogen.

Voor een supermotor als een R6 / R1 is het wel verstandig om met een 600 CC te beginnen ivm het veel hogere vermogen / toerenbereik als een toerfiets. Dat geeft zo'n ander gevoel dat een R1 bijv heel onrustig kan zijn, zeker als beginneling.

Met een toer of chopper model moet je denk ik ook als beginneling met een 1000 / 1100 best weg kunnen komen zonder rare dingen te doen.
 
Veel mensen raden een 600CC tourfiets aan om mee te beginnen. Div 600 oid. Ik heb als eerste fiets nu een div 900 gekozen, juist vanwege het vermogen.

De Div900 lijkt van lood terwijl je dat niet zou zeggen, het vermogen is het probleem niet.
Ik merkte zelfs een keer dat een monteur die vergissing maakte bij een verplaatsing aan de hand. Aangekondigd door een zacht: "ow" _O-
 
De div 900 is inderdaad over de 200 kg (ik geloof 225?). Maar ik heb er zelf weinig last van. Ik 'loop' er ook meestal mee terwijl ik erop zit.
 
De Deauville wordt ook wel de "baby" pan genoemd. Een oerdegelijk doorontwikkeld blok en betrouwbaar. Komt van de Revere. Is net als zijn grotere broer best een kilometervreter en veel gebruikt voor woon werkverkeer. Is ook een cardanfiets net als de Pan en daarom ook een opstap naar de Pan European.

Ondanks het aanbod is er kort gezegd "niets mis mee"!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan