De afgelopen 22j heb ik minstens evenveel motoren gehad +5 zoiets. Beter teveel veranderen van motoren dan van vrouw toch
Het heeft me veel plezier opgeleverd en soms geld gekost ook. Soms totaal niet maar dat was afhankelijk van de populariteit van het model, al dan zelf nieuw of 2dehands aangekocht.
De laatste jaren zijn de km’s op de motorfiets steeds minder en minder geworden, opgroeiende kids, andere bezigheden erbij enz enz. Woon-werk is er niet bij en afgelopen zomer heb ik voornamelijk bij het vallen vd avond en nachtelijke ritten gereden. Mijn vrouw gaf me de naam nightrider. Nu en dan eens een boodschap in en rond Antwerpen stad, met een 100% zekerheid dat files mijn deel zouden zijn. De BMW R Nine T reed echt fantastisch maar een 1200cc, 110pk zonder enige vorm van comfort en opbergmogelijkheden en ook de gedachten dat het een beetje decadent was met dergelijke motor te rijden (duur in aankoop, niet de zuinigste in vgl met bijv een scooter enz) maken dat het tijd was om hem vd hand te doen.
Het budget zal nu de helft bedragen van datgene dat ik voor de bmw had en voor het gebruik van een motor, puur recreatief genomen lijkt me dat verstandelijk ok. Nu iets vinden waar ook het hart van overloopt is de kunst.
De xmax heb ik ooit in 250cc gehad en het grappige is dat ik hem echt naar waarde heb leren schatten toen ik er de laatste rit richting nieuwe eigenaar mee deed. Minpuntje was idd de beenruimte maar op de SH300 was dit al helemaal niet geweldig. Althans toch niet voor een langere rit. De xmax400 lijkt me ook wat maar toch een stuk duurder, zwaarder enz.
Cruisen op de autostrade tegen 110-120km/u waarbij de motor het niet uitschreeuwd moet kunnen.
De Forza is dus een stevige optie al zijn de Honda dealers niet dik bezaaid in het Antwerpse.
Wordt vervolgd