Honda Hornet CB600S (2002)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Poekman

Die hard MF'er
29 dec 2009
421
5
Haastrecht
Te koop aangeboden:

Model: Honda CB600FS (Hornet Tophalf)
Bouwjaar: 2002
Km. stand: 15.472

IMG_0048%20-%20bewerkt.JPG


Waarom verkoop je deze motor?

Na bijna een jaar in mijn bezit zijn er eigenlijk twee redenen om mijn motor te verkopen:

- Deze motor verdient een baasje die er meer op rijdt. Het is bijna zielig om met deze motor zo weinig te rijden. Kort gezegd zoek ik dus een minder ‘luxere’, simpelere motor voor minder geld.
- Ik ben vrij lang en zit toch een beetje opgevouwen op deze motor. Langere ritten zijn dus minder comfortabel voor mij.

Wat zijn de rijeigenschappen en specificaties van de motor?

Deze 600cc viercilinder-in-lijn heeft altijd zin om uitgelaten te worden! Met zijn 97 pk is hij heel sportief te rijden maar onderin de lagere toeren is hij juist een heerlijk, relaxte toermotor. Je zit vrij rechtop waardoor je dus heerlijk ontspannen kunt rijden. Het verbruik is gemiddeld 1:18, waarbij 1:20 op de snelweg zeker haalbaar moet zijn!

Welke modificaties heeft de motor ondergaan?

Het afgelopen jaar heb ik de volgende onderdelen veranderd:
- Een xenonkit, 8000k, van het merk Pilot geplaatst. Dit geeft een lichtblauwe lichtbundel waardoor je tot 3x beter zicht hebt. De originele lamp kan eventueel zo terug geplaatst worden en is dus aanwezig.
- Een rear-hugger (achterspatbord) gemonteerd boven het achterwiel in de kleur van de motor.
- Reclame-tankpad verwijderd en vervangen voor een Angry Hornet tankpad.

Wanneer is voor het laatst onderhoud gedaan?

- In april 2010 heeft deze motor, bij aankoop bij een motorfietsenzaak, een beurt gehad waarbij hij in zijn geheel is nagekeken en alle vloeistoffen vervangen zijn. Tevens is er toen een nieuwe achterband opgegaan en een nieuwe accu. De motor is gekocht met een km. stand van 11.400.
- Ongeveer een maand na aankoop is de spanningsregelaar vervangen voor een nieuwe.
- Ongeveer twee maanden na aankoop zijn de voorremmen gereviseerd en schoongemaakt.

Wat is de staat van de slijtageonderdelen?

- De slijtageonderdelen zijn altijd goed gecontroleerd en onderhouden, zoals de ketting smeren en de bandenspanning op peil houden.
- De achterband (Bridgestone BT-020) is er vorig jaar nieuw opgegaan en er is dus 4000km meegereden.
- De voorband (Michelin Road Sport) is in prima staat, met nog zo’n 35% profiel.
- De kettingset is nog in prima staat. Exacte kilometers weet ik niet, maar hij is zeker nog voor 75-80% goed. Dus de komende jaren geen omkijken naar.
- De motor staat altijd binnen in een garage. In de winter is de temperatuur daar nooit onder de nul graden.

Zijn er ook minpunten aan deze motor?

Op een motor van 9 jaar oud zitten altijd wel gebruikssporen. Echter, deze zijn voor mij niet hinderlijk en vallen ook niet direct op. Het enige noemenswaardige is dat aan de voorkant van de voorvork (aan één kant) het aluminium wat lelijk is geworden.

Wordt er nog mee gereden met deze motor?

Ja, ik rijd er nog minimaal 1x per week op.

Wat krijg ik er nog meer bij?

- 2 originele sleutels
- Originele handleiding

Waar staat de motor en kan ik hem bezichtigen?

De motor is te bezichtigen in Haastrecht, dit is vlakbij Gouda. Graag even telefonisch een afspraak maken. Voor meer informatie kunt u ook altijd bellen. Tel.nr is 06- twee zeven 33 vijf 3 één 5

Wat is de prijs van de motor?

De vraagprijs is € 3750. Onderhandelen is mogelijk, onzin bedragen wordt niet op ingegaan.

Groeten,

Corné

IMG_0049.JPG

IMG_0051.JPG

IMG_0053%20-%20bewerkt.JPG

IMG_0052.JPG

IMG_0051.JPG

IMG_0055%20-%20bewerkt.JPG

IMG_0066.JPG
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan