Voor tandwiel omgewisseld van 17T naar 16T en ketting opnieuw gespannen waarvoor het achterwiel 5mm naar achteren moest, klusje van niks en zo'n half uurtje werk.
Als de bout er af is kan je het tandwiel met een beetje friemelen gewoon van de as af trekken en Vice versa.
Het 16T tandwiel geplaatst en bout met 54Nm weer vast gezet.
Achteras los en dmv de spanners het wiel 5mm naar achter verplaatst, moer op de as weer vastgezet met 98Nm en vervolgens de spanners iets aangetrokken en de borgmoertjes van de spanners weer vast gezet, slijtage indicator stickertje heeft nu uiteraard geen waarde meer.
Nu is de SpeedoHealer aan de beurt, voornamelijk door de sierkappen is dit toch wel een tijdrovend klusje, juist omdat de snappers onder verschillende hoeken staan is hier voorzichtigheid geboden bij zowel demontage alsook montage.
Voor het gemak de stekker los gehaald en hier de onderbreking van de signaaldraad (Roze/Groen) met de gesoldeerde aansluitingen naar de SpeedoHealer.
En voorzien van waterdichte krimpkous met lijm.
Hier de + van de SpeedoHealer op de ononderbroken Roze/Blauw draad, krimpkous staat bovenin al klaar.
De - van de SpeedoHealer is het zelfde verhaal maar dan op de Groen/Rood draad.
Alles weer op z'n plek en met wat tyraps vastgezet, net uit het zicht zit er ook nog een trekontlasting dmv een tyrap.
De montage van de SpeadoHealer zelf onder het zadel aan binnenzijde rechter sier beplating met klittenband zodat we er wat makkelijker bij kunnen wanneer nodig.
SpeadoHealer ingesteld op -12% (heb ik vanaf een Duits forum) en dat blijkt na een ritje tussen de buien door spot-on te zijn
elke snelheid tot iig 120km/h klopt exact met de TT 450 GPS waarde.
De Integra voelt duidelijk pittiger aan met optrekken en loopt verder probleemloos zoals voorheen, wel had ik een controle lampje branden (motorblokje) maar dat was na een stop en contact uit en weer aan verdwenen, waarschijnlijk de ecu even van slag door de iets afwijkende waardes als voorheen waar hij zich op in moest stellen.
Al met al een leuke klus met een goed resultaat
Note,
Volgens een Duits forum werkt de bak niet goed meer bij de 750 DTC als je enkel het tandwiel verkleind zonder ook de SpeedoHealer te installeren, iets met toleranties waar hij net buiten valt als je het voor tandwiel verkleint, waarschijnlijk gebruikt de 750 DTC ook de ABS waardes voor het overschakelen, maar goed zoals ik het nu heb werkt het iig prima
Link naar dat topic, wel lid woorden als je plaatjes wil zien
Kleineres Ritzel - NC750X | NC750S | Integra 750 | NC700X | NC700S | Integra 700 | CTX 700 | NM4 Vultus