Even mijn gedacht zeggen he, daar gaat het hier toch om op een forum
Ik vind de integra er goedkoop uitzien en dan heeft dat alles te maken met
- de simpele stalen achterbrug die ze nog voorradig hadden liggen in de rekken.
- de keuze voor een ketting.
Als je bijv kijkt naar de SW400/600 hebben ze een mooie achterbrug. De nieuwe NC700 reeks is uit het zelfde bedje ziek. Simpele stalen achterbrug. Het enigste innovatieve dat deze Honda's hebben is het nieuwe blok dat zo zuinig zou moeten zijn maar Honda kennende valt dat nog af te wachten.
Zelf heb ik voor Honda gewerkt en op het vorige autosalon in Brussel stond de Integra ook al te pronken, hetzij als prototype. Toen was mijn gedacht al, hopelijk voorzien ze deze scoot, die er voor de rest wel goed uitziet, toch van een andere aandrijving dan de ketting EN een mooie achterbrug.
Ja ik dram maar door over die achterbrug maar je moet er maar eens op letten bij andere motorfietsen. Achterbrug (frame in het algemeen) remmen, wielen zijn de onderdelen waar het meest op bespaard kan worden.
Een beetje raar vind ik hetzij op de internationale markt het alu voor het eerst in de geschiedenis goedkoper was dan het staal. Ik ken de huidige koers niet meer maar ze kopen het in dermate grote hoeveelheden aan dat ze wel even toekomen.
Mocht ik morgen beslissen om zo'n grote scooter aan te kopen dan laat ik deze Integra voor wat hij is of er moest toevallig snel een testrit mogelijk zijn en het blok moest dermate imponeren maar als je dan kijkt wat je nog allemaal hebt in deze prijsklasse. Aprilia met de nieuwe 850, in eigen huis de SW de T-max etc.
Als ik dan toch van plan ben om zo'n bedrag te spenderen dan zou ik persoonlijk eerder voor de Tmax of Aprilia gaan gewoon omdat (zeker in het geval van de Tmax) de afwerking zoveel beter is. De afwerking van de Honda zal ook heel goed zijn maar zoals al veel aangehaald, de gebruikte onderdelen zijn op de nieuwste Tmax van een hoger niveau.
Ik wil absoluut geen afbreuk doen aan bijv de CBF reeks die Honda heeft maar ook daar zie je een verschil tussen bijv de CBF600 en de Hornet 600. Ok, het blok van de hornet is krachtiger maar is fabriek af een kleine aanpassing maar let daar ook maar eens op de gebruikte onderdelen.
Honda's blijven goede motorfietsen maar mochten ze met de integra dezelfde afwerkingsgraad willen hebben als bijv de Tmax dan kwam hij een pak duurder uit en zou hij geen bestaansrecht hebben, zeker niet omdat er al een fantastische SW reeks in eigen huis is.
Even bekrachtigen. De DN-01 is een knappe motorfiets met hoogwaardig afgewerkte onderdelen. Zelfs het motorblok dat in wezen een Deauville, Transalpblok is, is voorzien van een mooi laagje verf en de eindoverbrenging met enkelzijdige ophanging is ook heel heel mooi.
Honda heeft hier zijn best mee gedaan en toch is dit model amper verkocht geweest. Oke, je kan zeggen dat het model op zich noch vis noch vlees was maar hij was gewoon veel te duur en daar hebben ze uit geleerd.
De opgegeven prijs kan best wel kloppen en ik vind deze prijs zelfs niet eens zo gek duur voor een Honda maar de prijs is gerechtvaardigd volgens mij.
Just my 2 cents