Hallo,
Een tijd geleden poste ik een bericht over mijn tikkende Magna v30 uit 85. Besloten er een nieuw(ig) blok in te zetten vanwege vermoedend versleten nokkenassen. Voordat ik daarmee begon sloeg de ventilator al aan bij het aanzetten van het contact, nu met het nieuwe blok erin gebeurt dat niet meer. Ik heb de koelvloeistof bijgevuld in het reserve tankje, die zit nok vol, echter het loopt niet weg in de nog lege koelvloeistof slangen en buizen. Het lijkt er dus op dat de vloeistof niet rond komt. De thermostaat net gecheckt en die gaat open als ik hem in heet water laat zakken. Maar sowieso vond ik de slangen bij de thermostaat er erg droog uitzien. Kortom, wat zou het kunnen zijn? Waterpomp? Hoe kan ik zoiets het beste testen? De dop van de radiator ziet er trouwens erg gaar uit en vraag me af of die nog goed vacuum trekt, zou dat invloed kunnen hebben op het rondpompen?
Alvast weer heel erg bedankt voor jullie hulp.
Evan
Een tijd geleden poste ik een bericht over mijn tikkende Magna v30 uit 85. Besloten er een nieuw(ig) blok in te zetten vanwege vermoedend versleten nokkenassen. Voordat ik daarmee begon sloeg de ventilator al aan bij het aanzetten van het contact, nu met het nieuwe blok erin gebeurt dat niet meer. Ik heb de koelvloeistof bijgevuld in het reserve tankje, die zit nok vol, echter het loopt niet weg in de nog lege koelvloeistof slangen en buizen. Het lijkt er dus op dat de vloeistof niet rond komt. De thermostaat net gecheckt en die gaat open als ik hem in heet water laat zakken. Maar sowieso vond ik de slangen bij de thermostaat er erg droog uitzien. Kortom, wat zou het kunnen zijn? Waterpomp? Hoe kan ik zoiets het beste testen? De dop van de radiator ziet er trouwens erg gaar uit en vraag me af of die nog goed vacuum trekt, zou dat invloed kunnen hebben op het rondpompen?
Alvast weer heel erg bedankt voor jullie hulp.
Evan