Klopt, die rode remklauwen vind ik ook niets. Doet mij denken aan een of ander Chinees kloontje.
Ik zit ff wat te neuzen op de site van Honda Japan en daar staat ook een waanzinnig mooie CB400 Super Four. Waarom hebben wij dat niet hier? Ok, 38kW. Maar maak dan een 35kW homologatie en hang er een leuke prijs aan. Dikke 4-pitter voor het A2-rijbewijs. Ik denk zelfs als je 'm zo standaard al op een testbank zet, er niet eens 35kW vermogen uit komt.
Maar goed, dat geldt wel voor meer Japanse fabrikanten, zoveel moois in Azië wat hier het daglicht nooit zal zien.
Nou, nu is hij er weer!
Ik zit er echt sterk aan te denken om zo'n gele 2016 MSX125 te kopen en dan met het idee dat ding niet meer weg te doen. In de winter kan ie ook prima binnen staan (vind mijn vrouw niet leuk). Ik heb gezegd nooit meer een 125cc te kopen, maar wat blijft die MSX een gaaf ding om te zien.
Die nieuwe geel/groene MSX is prachtig, machtig mooi ding.
Ook kans dat het oude model in prijs zakt bij dealers met voorraad. Te leuk de MSX. Kunnen we samen meerijden in Visé.
Hij zal waarschijnlijk rond juni leverbaar zijn, kreeg ik vandaag te horen van Honda.
Ze hebben echt geluk dat Kawasaki dus de Z125 links laat liggen in Europa, anders hadden ze er nog een zwaardere kluif aan om de nieuwe MSX te verkopen. Het oude model zal waarschijnlijk wel wat goedkoper worden, maar ik denk niet heel veel in prijs omlaag.
Om nooit meer weg te doen, wel een leuk ding. En neemt weinig ruimte in.
Ik heb nog even de tijd om te denken en te sparen. Maar ik had anders het idee dus om wellicht die Z125 te kopen als stadsbrommertje, maar die komt dus niet.
Is een optie, maar onderdelen liggen dan ook niet op de plank in Europa.
Ik wacht op de MSX125SF (Street Fighter?) en beslis dan wel of ik 'm koop. Qua looks ben ik wel verliefd en op de 'oude' MSX heb ik echt veel lol gehad.
Nou, Gerdien! Hier een leuke MSX125SF voor jou, voor erbij!
Ik kwam niet meer bij.
Er zijn al enorm veel custom onderdelen voor de SF leverbaar en dan issie hier pas net aangekondigd. Check dit Thaise filmpje met echte beelden ipv computer animaties van Honda Europa:
Je kan van alles met de MSX maken, dus die 50cc kan je vast ook wel bouwen als je een 125cc hebt. Als je nu al ziet dat ze zo even 4 modellen uitpoepen van het nieuwe model.. een racer met volle kuip, een scrambler, dit roze ding, een andere streetfighter met bellypan en weet ik het.
Ik zou alleen echt die remklauwen zwart maken. Chef R&D daar zou eens een stevig gesprek moeten krijgen.
Vorig weekend een nieuwe Honda MSX 2016 aangekocht bij MP Uithoorn. Zag dit topic en ik dacht laat even weten dat de MSX familie +1 gegroeid is. Het is er wel 1 met de huidige kleurstelling en niet die van 2015.
Het idee is de MSX te gebruiken als woon-werk-fun-fiets tussen Den Haag en Delft. Ik kom van een Honda CB1000RA (Yamaha Diversion 600, Honda VFR800, BMW R1150 GS daarvoor) af dus het enige wat ik ga missen is het beetje vermogen wat de CB had. Ik heb zelfs het idee dat de zit beter is op de MSX.
Plannen met de MSX:
- Banden vervangen naar Metzler FeelFree
- Compleet uitlaat systeem Akrapovic of Mugen Slip-on
- Spiegels vervangen door iets wat er mooier uitziet maar wel ook bruikbaar blijft.
Welkom bij de club, AvR! Niet dat ik er eentje heb, maar nog dus wel ambities om een MSX125SF te kopen... moet ie wel lekker rijden en zitten. Juni komt ie in NL.