In de verschillende bouwjaren van het eerste model zit geen verschil. Alleen de allereerste oplage hadden een iets andere bedrading geloof ik wat ze daarna direct aangepast hebben, maar zelfs dat weet ik niet helemaal zeker. Verder als je kijkt naar het rijwielgedeelte, motorblok en cosmetisch is er helemaal niks veranderd. Sterker nog alle modellen van 2012 tot nu hebben exact hetzelfde motorblok, ook de nieuwe sf modellen.
Pas dit jaar bij de MSX125SF hebben ze echt een verandering gegeven aan de MSX naast de cosmetische verandering in 2016 en daarbij hebben ze het complete wiring-harness veranderd.
Nu nog op zoek naar een bagagerekje. Iemand suggesties?
Bedankt voor de info !
Enig idee wat voor km's die blokjes aankunnen ?
een 2dehands met 11.000km is dat veel of niet ?
Ik kocht mijn rekje destijds bij TYGA-Performance
Bedankt voor de info !
Enig idee wat voor km's die blokjes aankunnen ?
een 2dehands met 11.000km is dat veel of niet ?
Toch maar weer een wat kleiner achtertandwiel besteld. Vorige week heb ik een nieuwe kettingset met een 14T en een 37T achtertandwiel gemonteerd. De MSX trok als een lier en de topsnelheid was toch nog 105 km/u. Maar erg veel toeren. Nu komt er toch weer een 35T tandwieltje op. Ik had voor de zekerheid een ketting met 110 schakels gekocht, maar die kon ik gewoon met 4 schakels (106) inkorten. Het achterwiel staat dan wél helemaal in de voorste stand. Met het 35T tandwiel kan het achterwiel weer een stukje naar achteren.
Vraagje: zijn er meer mensen geinteresseerd in een kettingspanner van PSD? Ik vond de verzendkosten vrij hoog, maar als we meerdere stuks tegelijk kopen....
Gedeelde lasten....
https://www.perfectstrangerdesigns.com/product-page/chain-adjusters
Zodra je je voortandwiel veranderd loopt de kilometerteller niet meer gelijk aan de werkelijke snelheid. Bij een snelheid van 100km/h moet je er ong 8/9 vanaf trekken. Je kan het laten corrigeren door een SRD oftewel een Speedometer Correction Device. Of had je het met de TomTom gemeten?
Maar dan nog vind ik 95km/h halen niet tegenvallen, valt mij heel erg mee. Maar fijn is het niet voor je motortje. En ik zei al dat hij als een malle zou optrekken haha.
En hmm. op zich vind ik het wel een mooie kettingspanner. Ben er al eerder naar aan het kijken geweest maar dan naar een 5cm stretch met adjuster, maar besloten om hem toch niet te doen. Ik ben er wel voor in om zo'n kettingspanner te kopen. Het stellen begint echt een beetje irritant te worden haha.
Wijkt je snelheid niet altijd af zodra je iets verandert aan de drive ratio? Ongeacht of dit voor of achter is? Met mijn grotere band leg je immers meer afstand af per omwenteling, same goes voor een groter tandwiel achter.
Gelukkig haha en mooie site.
Het grootste nadeel vind ik wel dat de kilometer teller uiteindelijk niet meer klopt. En ik begon mij er op een begeven moment gewoon een beetje aan te ergeren dat het niet klopte. (voordat ik weer naar 15t 34t ging). Mijn max snelheid was toen101 op de teller, maar dat was dan maar +/- 90 in het echt. Maar het lag dan ook misschien meer aan het feit dat mijn max maar 90km/h was.
Het vervangen van de olie en schoonmaken van de oliespinner is volgens de werkplaatshandboek:
Voor de olie:
De allereerste beurt moet na 1000km
Daarna kan een interval van 8000km of elk half jaar aangehouden worden.
Voor de oliespinner/oil centrifugal filter:
Elke 12.000km
En er is eentje die ik ook wel interessant vind en dat is dat ook de sparkplug elke 5000km vervangen moet worden.