Blijkbaar zijn de veren die in de msx zitten maar geschikt voor personen tot 50kg, heb ik ergens gelezen.
Daarom dat mensen met een normale grootte hier direct tot het einde mee gaan.
Ja ik snap er ook maar weinig van, maar zou toch niet graag met te harde of te slappe vering zitten.
De veren kan ik al goedsteken.
Te lezen in de handleiding van de kit die ik gekocht heb:
Recommended spring
Spring part No. Spring rate For rider weight
68000-04 5.5 N/mm Below 80 kg
68000-05 6.0 N/mm Above 80 kg
De standaardveer van een msx is dacht ik 4.0 N/mm.
Er bestaan "mods" voor de standaard veren. Dit zou zijn:
1. Dikkere olie insteken (maar dan kan je evengoed dikkere veren steken (maar een klein beetje meer werk) en als je dit dan doet kan je evengoed de demping doen (evenveel werk als dikkere veren steken))
2. Of de bout bovenaan langer maken en extra tussenstukken bijsteken.
Hier kan je de twee dingen bekijken of uitleg van krijgen (let op: irritante amerikanen):
https://www.youtube.com/watch?v=DXY_DuRLTjo
https://www.youtube.com/watch?v=1zhXzm2NUSs
Maar ik heb al gelezen dat dit kan leiden tot een kapotte voorvering, dus ik ga voor het totaalpakket.
Update van mijn msx:
1. Tailtidy gestoken voor van het veel te lange achterspatbord af te zijn.
2. Ik weet niet of ik het hier al gepost had maar dus ook een Yoshi gestoken.
3. De luchtinvoerbuis naar voren toe gestoken (niets van voelbaar effect, maar zal ook de luchtfilter nog vervangen door een beter luchtfilter, mss deze:
https://www.motorkit.com/nl/filter-...09-air-filter-dna-for-honda-msx-grom-125.html of misschien deze:
https://www.motomummy.com/filters-o...chimera-short-ram-air-intake-with-k-n-filter/, beide krijgen goede opmerkingen.
Maar die laatste zou pas echt een verschil geven.
4. Denali soundbomb mini hangt er al aan, maar moet ik nog eens vaststeken
https://www.youtube.com/watch?v=OXO9N_HWIrA
5. Ook een rose joint mod gedaan voor de versnellingshendel:
https://www.youtube.com/watch?v=bgP6ELh8gOI (dit omdat hij wel eens uit versnelling schoot of voorbij de neutraal ging.
Van plan:
1. zadel naar een iets zachter exemplaar veranderen (eentje met gel)
2. nieuwe banden steken. waarschijnlijk michelins.
3. nieuwe ketting en tandwielen steken met een andere verhouding, eens de originele versleten is.
Foto van vlak na de tailtidy:
https://imgur.com/a/EIihm
Staat nu achter de voordeur omdat het in de garage nogal condenseert (geen vloer en metalen dakplaten)
https://imgur.com/a/vbHTq