Wat was je standaard max rpm met de 125 cc ? ps. doe maar rustig aan met 20 km . eerst de boel goed inrijdenEerste 20 kilometer zitten erop.
Middengebied is een stukje sterker geworden voor mijn gevoel maar daar waar ik de grootste winst verwacht had doet ie niets. Hij wil boven 8.000 toeren niet verder in z'n toeren klimmen. Had verwacht dat ie nu tot zeker 10.000 zou blijven klimmen.
Ontsteking die boven 8.000 afregeld?
Dat verklaard meteen de vorm van de originele vermogenskromme....
Bekijk bijlage 1388673
Andere cdi? Wordt weer het nodige onderzoek....
Wordt vervolgd
Standaard is de begrenzer op 9200 RPMMisschien is de cylinderkop / kleppen toch te klein voor de Grote big bore . Snelle Nokkenas . de boel moet wel Lucht / Benzine krijgen .
Mijn MSX gaat ook maar tot 8200 RPM . ( standaard )
Misschien is de cylinderkop / kleppen toch te klein voor de Grote big bore . Snelle Nokkenas . de boel moet wel Lucht / Benzine krijgen .
Mijn MSX gaat ook maar tot 8200 RPM . ( standaard )
Moet je dan bij het aanpassen van inlaat en uitlaat:
een power commander steken
Naar een tuner gaan
Of is een ecu reset voldoende?
(fuel air ratio)
Heb al uitlaat + ecu reset gedaan
Maar overweeg nu ook om een betere luchtfilter te steken..
Hoi Hiep Ho, welkom op het forum.
Om dat te weten zou je de AFR moeten meten na het doen van beide mods (intake + uitlaat) en ECU reset (moet altijd na aanpassen van in-/uitlaat traject), maar omdat bijna alle msx125'jes arm lopen met de standaard instelling en de injectoren niet veel meer kunnen sproeien dan ze al doen (voldoende voor de stock setup - budgetfiets) is het verstandig om wel op een bepaalde manier de injectie bij te stellen. Een power commander of iets vergelijkbaars (Bazzaz bv, maar kijk eens op het Amerikaanse gromforum voor meer tips) is de makkelijkste (en goedkoopste) oplossing. Een ECU tune(/flash) is natuurlijk het mooiste, maar daar hangt ook een prijs aan.
Dat gezegd hebbende: veel mensen passen niks aan en rijden daarmee prima, er zijn een aantal voorbeelden van 50000+km op bovengenoemd forum, en de blokjes zijn nagenoeg onverwoestbaar. Je loopt bij het niet doen van aanpassingen wel het risico op het warmer worden van de kop en daarbij behorende slijtage, veel mensen rijden toch weinig kilometers ermee dus voor een rondje om de kerke zou ik het wel durven wagen. Je levert betrouwbaarheid in als je het niet doet, maar garantie op direct stuklopen heb je niet