Honda NC700S en NC700X: De toekomst?

De Honda NC650 reeks is

  • Saai. Ik kan zowel de auto nemen.

    Stemmen: 16 10,3%
  • Een leuke beginnersmotor als rustig aan ook oké is

    Stemmen: 30 19,2%
  • Een slimme mobiliteitsoplossing maar zeker geen funbike

    Stemmen: 54 34,6%
  • De motor van mijn dromen. Ook voor op vakantie.

    Stemmen: 56 35,9%

  • Totaal aantal stemmers
    156
Status
Niet open voor verdere reacties.
Een computermotor heeft zo z'n voordelen, door betere kwaliteit van (electronica/digitale techniek) onderdelen geen start/afstel problemen meer, zuiniger, minder onderhoud.
Blijft er meer tijd over om te genieten van motorrijden :]

Neemt niet weg dat een conventionele brommert, voor erbij als hobby, natuurlijk wel leuk blijft omdat je er ook niet meer van afhankelijk bent.
 
Laatst bewerkt:
Zit na jaren weer eens op MF heb het topic ook niet helemaal gelezen.
Weten jullie misschien iets tegen het keiharde zadel van de NC700S, na een km of 100 moet ik toch echt wel even stoppen.
 
Tis dan niet te hopen dat je dan net middenin de Oostenrijkse bergen erachter komt dat je de 14k net niet haalde...op die banden...terwijl het volgens sommige op MF
wel zou moeten kunnen ;(

In oostenrijk verkopen ze toch ook motorbanden? Zou ze gewoon "op rijden" en daar zonodig laten vervangen.
 
Zit na jaren weer eens op MF heb het topic ook niet helemaal gelezen.
Weten jullie misschien iets tegen het keiharde zadel van de NC700S, na een km of 100 moet ik toch echt wel even stoppen.

Ik weet niet wat je budget is en of ze er zijn, maar kijk eens voor een corbin zadel. Heb ik gehad op mn 600f. Die dingen zitten goddelijk! Heel relaxed en goede ondersteuning.
 
Hard zadel, waarschijnlijk te zacht waardoor op de kunstof basisplaat zit en die is hard.

Er zijn overigens ook wel goede zadelmakers/verbouwers door het land heen. Zij kunnen je wel adviseren hoe een zadel aangepast kan worden aan je eigen smaak/noodzaak.
 
NC vrienden...'s up...much ;)

't weekend op de knietjes en vuile handen gemaakt :Y

Kettingset, afdekkap en kettingbeschermer is goed schoongemaakt.
Er dropen wat oliedruppels onder m'n NCX, bleek er iets te veel vet/olie/smurrie te zitten.
Kappie, schetsplaat en kettingbeschermer verwijder en de boel ff ontvet.
Rijdt weer schoon en soepeltjes zonder druipert :]

Hoe gaat het met de NC-ers die een kettingsmeersysteem hebben, ook regelmatig ff achter de afdekkap schoon maken ?
 
NC vrienden...'s up...much ;)

't weekend op de knietjes en vuile handen gemaakt :Y

Kettingset, afdekkap en kettingbeschermer is goed schoongemaakt.
Er dropen wat oliedruppels onder m'n NCX, bleek er iets te veel vet/olie/smurrie te zitten.
Kappie, schetsplaat en kettingbeschermer verwijder en de boel ff ontvet.
Rijdt weer schoon en soepeltjes zonder druipert :]

Hoe gaat het met de NC-ers die een kettingsmeersysteem hebben, ook regelmatig ff achter de afdekkap schoon maken ?

Nee, eigenlijk valt het wel mee met hoe vaak ik dat moet schoonmaken. Af en toe inderdaad wat 'vuil van de weg' tussen mijn ketting en het gedeelte dat de kettingkast inloopt, maar that's it...
 
Eurospray was in de aanbieding 2 voor de prijs van 1 *O*

Deze spray is wel wat dunner en moest vaker worden gebruikt vandaar die druipert :P

Ben er haast doorheen en zal maar weer op S100 overgaan :]
 
Laatst bewerkt:
Ik zit zelf te overwegen om misschien de NC750 als eerste motor te kopen dus even lekker mee lezen :) Maar ik vroeg me af wie gebruikt hem voor woon werk en valt het onderhoud (de ketting etc) mee is is hij betaalbaar als woon-werk fiets.
 
De NC's zijn prima woon-werk motoren, ook als toerfiets, zeker de NC700/750X, vanwege de hoge rechtop zithouding :]

De NC's zijn gewoon goede en betaalbare motoren, ook goedkoop in het onderhoud :Y
 
Laatst bewerkt:
Het is voor mij nu rustig kijken wat kan ik ben nog druk aan het lessen maar deze sprong er opeens tussen uit als optie :) Mooi en goedkoop en bied veel dus goede starter + woon-werk motor leek me.
 
Hallo NC-rijders,

Dit forum nog eens doorlezend kom ik veel ervaringen van NC700-rijders tegen, maar geen enkele NC750er. Is deze categorie nu zo bescheiden of is er gewoonweg nog amper een 750 verkocht? Met andere woorden: NC750-rijders, laat eens weten of en hoe je Honda bevalt. Ik ben heel benieuwd naar de reacties.

Groet,
Marcel
 
Wellicht voor jou een mooie gelegenheid om je Shiver in te ruilen voor een NC750 of erbij te nemen ;)
 
Laatst bewerkt:
Zeker geen motor er bij. Misschien als ik de Shiver zat ben eens kijken voor een NC....X. Nu eerst nog niet
 
Kortom, de importeur zit met een hoop niet verkochte NC's 750 in z'n maag....
De afgelopen 2 jaar gingen de NC's 700 als warme broodjes over de toonbank en verdreef Honda bijna BMW's R1200GS van de eerste plaats. Dat zal er dit jaar wel heel anders uitzien. Wie weet overigens waar je die ranglijst (van verkochte motorfietsen per kalenderjaar) kan vinden?

Grts
 
Altijd leuk die statistieken. Grappig om de te zien dat de BMW GS in zijn eentje op 75% van de totale Honda verkopen zit.
Ondanks de prijs blijft die GS mateloos populair.
Je ziet ook heel goed dat de NC serie in Nederland heel belangrijk is voor Honda.
 
komt ook grotendeels door de -in verhouding- lage aanschafprijs voor een nieuwe motor.
heeft honda toch goed gedaan :)
 
Is inderdaad een hele goede zet van Honda geweest. O.a Yamaha doet hetzelfde met de MT-serie. Proberen zo veel mogelijk motor voor zo min mogelijk geld te geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan