Honda NC700S en NC700X: De toekomst?

De Honda NC650 reeks is

  • Saai. Ik kan zowel de auto nemen.

    Stemmen: 16 10,3%
  • Een leuke beginnersmotor als rustig aan ook oké is

    Stemmen: 30 19,2%
  • Een slimme mobiliteitsoplossing maar zeker geen funbike

    Stemmen: 54 34,6%
  • De motor van mijn dromen. Ook voor op vakantie.

    Stemmen: 56 35,9%

  • Totaal aantal stemmers
    156
Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch een leuke klus, kettingset vervangen voor en riemset, wil dat experiment wel aangaan.
Kan de boel ook gelijk weer is ff goed schoongemaakt worden.
Ik ga ervoor als die hier in NL leverbaar is.
Heb 'm nog niet op NL-sites kunnen vinden, dus als er iemand is die hem spot...
...hou 'k me aanbevolen :]
 
Wat mij betreft kan dat zodra die hier in NL leverbaar is :Y

Nu nog een NL-site vinden waar die te bestellen is })
 
Laatst bewerkt:
Voor de geïnteresseerden: sinds gisteren ligt de nieuwe motoplus in de winkel met een duurtest van de nc700s.
ze hebben 50.000km gereden en daarna de motor uit elkaar getrokken. Komt erg goed uit de test! En alle zwakke punten worden benoemd. Zo zijn bij de eerste nc's een te zwakke ketting erop gegooid. Sommige dingen worden onder garantie vervangen. Interessant stuk :)
 
Ik heb de test ook gelezen. Prijs/Prestatie is gewoon top. Afgezien van het eerste bouwjaar, blijkt de NC af fabriek een motor voor het leven te zijn.

Was ergens wel te verwachten. Dit is volgens mij ook het doel van Honda geweest.
 
Heb ik toch helaas mn Spaans op de basisschool overgeslagen... :+
Weinig van te maken, behalve dan het plaatjes kijken.
 
Zwakke punten :N

De eerst, NC750 rijder die op de teller al 50k heeft staan, moet zich nog melden :]
 
De ketting van de eerste modellen was te zwak. Maar dat was niet dat die al na 1000km vervangen moesten worden.
De befaamde knopjes op het tellerhuis verkleurden bij de eerste types te snel: dat kan je oplossen door wat siliconenspray erop te doen. En de claxonschakelaar was bij sommigen niet goed waardoor je constant gaat toeteren :')

Maar de meeste dingen werden/worden onder coulance regeling gerepareerd. Sowieso heb je natuurlijk 2 jaar garantie :) en bovenstaande gaat allemaal over de nc700 2012 modellen.

Verder was alle slijtage minimaal na 50k. (Dus ja, die zijn er al wel die al 50k gereden hebben) Uit alle duurtest motoren staat de nc dan ook op een 2e plek :) not bad!

Maar voor de volledige test zou ik gewoon even 3,95€ uitgeven, dan heb je lol voor 10 ;)
 
Het is mij al opgevallen dat veruit het grootste gedeelte van huidige generatie motoren, vrijwel geen slijtage aan het motorblok heeft na een duurtest.
Begin jaren 90 was het niet vreemd dat hoogtoerige motorblokken na 50k wel eens een revisie nog hadden hadden. Dat zie hè eigenlijk niet meer.
 
De ketting van de eerste modellen was te zwak. Maar dat was niet dat die al na 1000km vervangen moesten worden.
De befaamde knopjes op het tellerhuis verkleurden bij de eerste types te snel: dat kan je oplossen door wat siliconenspray erop te doen. En de claxonschakelaar was bij sommigen niet goed waardoor je constant gaat toeteren :') nu
Maar de meeste dingen werden/worden onder coulance regeling gerepareerd. Sowieso heb je natuurlijk 2 jaar garantie :) en bovenstaande gaat allemaal over de nc700 2012 modellen.

Verder was alle slijtage minimaal na 50k. (Dus ja, die zijn er al wel die al 50k gereden hebben) Uit alle duurtest motoren staat de nc dan ook op een 2e plek :) not bad!

Maar voor de volledige test zou ik gewoon even 3,95€ uitgeven, dan heb je lol voor 10 ;)

en toch ook weer niet alle 2012 modellen, de mijne is van maart 2012 en had al wel een goede ketting en knopjes op de teller. Dat van die claxon heeft de mijne ook geen probleem mee alleen toeter ik af en toe als ik de hoek om wil.😐😐😐
 
hallo,

ik ben aan het rondkijken om mijn sp1 in te ruilen op een "allrounder" dagelijkse fiets waarmee je ook langere afstanden kunt afleggen (meerdaagse alpen toertjes ed)

potentiele gegadigden zijn oa een nc750x of een 650 v-strom.
kan iemand hier mij vertellen of een nc750 ook geschikt is voor langere reizen?
hierbij denk ik aan afstanden van 1000km autobaan op een dag met een kruisnelheid van zo n 150km/uur.

ook vraag ik me af of een nc last heeft van stotteren bij heel lage toerentallen?
iets wat je vaak ziet bij motoren die erg arm staan afgesteld om zodoende "groen" en zuinig te zijn.

ik heb nog niet proefgereden op een nc maar probeer via wat vragen een groffe voorselectie te doen.

eigenlijk hoop ik van jullie wat (ongekleurde) gebruikers ervaringen te horen.
bedankt alvast voor de moeite :)
 
Ik kom van een V-Strom en rij nu een nc700x.
De V-Strom is uiteindelijk comfortabeler voor lange stukken, maar het is natuurlijk erg persoonlijk de eisen van comfort. Ik zelf heb geen probleem met lange stukken rijden op de NC. Wat snelheid betreft kan het met beide machine's prima 150 km per uur voor langere tijd. Het verschil is dat je met de NC sneller in begrenzer zit en de V-Strom wordt iets onstabieler voornamelijk de achterkant van de motor met hogere snelheden. Alles is wel mijn ervaring!!!

Ik rij nu de NC voor de praktische eigenschappen voor woonwerk en de aanschaf prijs is laag en verbruik trouwens ook! Als ik alleen maar vakanties zal doen en toeren met de motor was ik bij de Strom gebleven.
 
en toch ook weer niet alle 2012 modellen, de mijne is van maart 2012 en had al wel een goede ketting en knopjes op de teller. Dat van die claxon heeft de mijne ook geen probleem mee alleen toeter ik af en toe als ik de hoek om wil.😐😐😐

klopt :Y wat ik begreep waren er in 2012 twee merken ketting gebruikt. Zal jij net de goede hebben gehad :)
Honda heeft alles ook snel aangepast toen ze merkten van de problemen.
je hebt bij elk merk denk ik nog wel maandagochtend modellen :P
kwestie van geluk hebben.

Doet niks af allemaal aan hoe tevreden ik over mn nc ben. Het blijft altijd persoonlijk wat men als vervelend of als slecht ervaart. Heeft ook met de klantvriendelijkheid te maken van de dealer :)
 
dank je e-road voor je mening...
voor mij zal het ook een daily driver/vakantie hok worden dus hij blijft nog maar even op de lijst staan als potentiele kandidaat.
de prijs is idd een sterk argument voor de honda..
 
@Dolorfin

Afgelopen zondag een ritje door de Ardennen gedaan: 5 uur op de motor zitten (met enkele korte stops) is geen enkel probleem, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Stotteren bij lage toeren: vanmorgen nog even op gelet maar niks van gemerkt, ook niet bij kruipsnelheid over het industrieterrein.

Groot voordeel voor woon-werk verkeer vind ik de bagageruimte voorin. Daar kan ik mooi al m'n rommel in kwijt. Verder is de DCT ideaal in het stadsverkeer (veel stop and go).

Verbruik bij gecombineerd 50% toerrit en 50% woon-werk: 1 op 29.

Ga zeker een (lange) proefrit maken!!
 
@Dolorfin je moet dan niet de S neme, na een uurtje rijden heb je een houten kont. Na een weekendje Eiffel heb je serieus zadelpijn! Wil nog een vervangingszadel kopen voor dit soort tripjes.
Ben benieuwd naar ervaringen van anderen met bv een Shad zadel!
 
als je duits goed is, kijk dan eens bij design werkstatt schmid:
Designwerkstatt Schmidt: Startseite
zeer goede reacties in het duitse forum.
hij heeft inmiddels meer dan 100 NC's gedaan.

voor tussen de €175 en €190 krijg je je eigen zadel terug zoals jij dat wilt.
eventueel ook dikker.

je bent (incl verzending) je zadel ca 5 werkdagen kwijt)

voor meer voorbeelden:
Designwerkstatt Schmidt: Galerie

full
 
Laatst bewerkt:
als je duits goed is, kijk dan eens bij design werkstatt schmid:
Designwerkstatt Schmidt: Startseite
zeer goede reacties in het duitse forum.
hij heeft inmiddels meer dan 100 NC's gedaan.

voor tussen de €175 en €190 krijg je je eigen zadel terug zoals jij dat wilt.
eventueel ook dikker.

je bent (incl verzending) je zadel ca 5 werkdagen kwijt)

voor meer voorbeelden:
Designwerkstatt Schmidt: Galerie

[afbeelding]

Hey! Een tailtidy! Zou je hier een paar foto's van willen laten zien van de zijkant en achterkant? Ik zit zelf heeeeel erg te twijfelen namelijk!
 
@Dolorfin je moet dan niet de S neme, na een uurtje rijden heb je een houten kont. Na een weekendje Eiffel heb je serieus zadelpijn! Wil nog een vervangingszadel kopen voor dit soort tripjes.
Ben benieuwd naar ervaringen van anderen met bv een Shad zadel!


het zadel op de x vond ik al hard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan