Honda NC700S en NC700X: De toekomst?

De Honda NC650 reeks is

  • Saai. Ik kan zowel de auto nemen.

    Stemmen: 16 10,3%
  • Een leuke beginnersmotor als rustig aan ook oké is

    Stemmen: 30 19,2%
  • Een slimme mobiliteitsoplossing maar zeker geen funbike

    Stemmen: 54 34,6%
  • De motor van mijn dromen. Ook voor op vakantie.

    Stemmen: 56 35,9%

  • Totaal aantal stemmers
    156
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo lui, binnenkort een zwarte nc750x rijder erbij. Vandaag één besteld, wordt ie waarschijnlijk 10 jan geleverd met 2015 kenteken!

Gelijk een groot windscherm(givi), middenbok(MDI) en hugger(puig) erbij genomen.

Mijn oude cbr600f '91 is niet zo geschikt voor +/- 650 km woon-werk per week. Krijg dan altijd erg veel last van me rug, en de proefrit op de nc was qua zithouding al een wereld van verschil.

Foto komt als ik em heb :)
 
Tenzij je een Goldwing of een BMW 1200 RT o.i.d rijdt is het erg moeilijk om een ruitje op de motor te hebben die doet wat je hoopt/verwacht. Daarnaast is niet iedereen even lang, dezelfde zitpositie, dezelfde postuur en dezelfde helm. Dit maakt het aantal variabelen bijna oneindig groot waardoor het bijna onmogelijk is ook een eenduidig antwoord te geven hoe hoog je ruitje moet zijn.

Over het algemeen is het beste compromis: Je hoofd/helm vol in de wind en de turbulentie vol op je op bovenlichaam. Dit geeft best wel onrust en dat is nu net de reden dat mensen een hoger ruitje willen. Dit geeft meestal meer rust op je bovenlichaam en juist de turbulentie op je helm. Dit is eigenlijk nog erger. Daarnaast zijn de ruitjes vaak te smal waardoor het effect ook een stuk minder is.

Je zou kunnen gaan werken met extra schermafstelling uit de vorige post al dan niet gecombineerd met zo'n extra opzet stukje.
 
Tja, welk topic je ook leest met ruitjes het blijft moeilijk je moet maar net geluk hebben m.a.w juiste hoogte van de ruit t.o.v lichaamshoogte anders is het vaak zonde van je geld.
Iets anders, ik heb mijn motor op de bok staan en de bandenspanning met een halve bar verhoogd zo nu en dan trek ik eens aan het voorwiel zodat er op een andere plek op de band druk komt te staan.
Vraag me af of jullie dat ook wel eens doen of ben ik iets overbodig aan het doen?
 
Ik heb mijn motor op de bok staan en de bandenspanning met een halve bar verhoogd zo nu en dan trek ik eens aan het voorwiel zodat er op een andere plek op de band druk komt te staan. Vraag me af of jullie dat ook wel eens doen of ben ik iets overbodig aan het doen?
Overbodig is dit zeker niet, de bandenspanning aanpassen en, bij geen (minder) gebruik in de winter maanden, de banden ronddraaien om de parkeerdruk te verplaatsen.
Vertroetel je NC maar gewoon hoor :') zodat je dadelijk, het gaat snel, als je weer vaker kan gaan rijden, probleemloos van je NC kan genieten :]

En....het wordt morgen een prachtige NC dag om te gaan toeren...laat die banden dan maar lekker rollen :Y
 
Laatst bewerkt:
Als je de druk al verhoogd hebt, lijkt me het niet nodig om de het wiel te verdraaien. Dit zou, mijn inziens, eerder noodzakelijk zijn bij een te lage bandenspanning omdat je band dan duidelijk vervormt.
 
ik vind het originele 5cm verhoogde ruitje voor de nc750s wel wat, iemand hier ervaring mee ?
Foto-G46LX7HI.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo lui, binnenkort een zwarte nc750x rijder erbij. Vandaag één besteld, wordt ie waarschijnlijk 10 jan geleverd met 2015 kenteken!
Foto komt als ik em heb :)
Kijk...dat lezen we hier graag, was het maar alvast zaterdag hé :]

Nog 2 nachtjes slapen })
 
inderdaad, ik ben nu aan het uitzoeken welke accessoires ik er voor ga kopen.
ik heb al een kogel bevestiging voor me zumo 660 gekocht.
op de verlanglijst staan:
rear hugger
osco ketting smeersysteem
originele verhoogd windscherm
schijfrem slot ( welke hebben jullie?)
banden reparatiesetje
 
ik zou zeker ook een tail verbreder kopen! Scheelt een hele hoop modder/regen spray vanaf je band richting je rug ;)

ligt natuurlijk ook een beetje aan wat voor hugger je gaat kopen (groot/klein)

schijfrem slot gebruik ik niet op m'n nc :N die ik al had van oxford past niet op mn nc.
 
is het nodig op de nc om zo'n verbreding er op te zetten, ik ben geen off road rider :] ?
dit is nl de eerste keer dat ik er iets over hoor :Y
rear hugger en voorspatbord verlenger snap ik wel :Y
 
Ook als je een (all season) on road rider bent dan wordt het opspattende water/vuil door een Hugger, Tail Mudguard en Frontfender Mudguard voor een groot gedeelte tegengehouden.
Noodzakelijk is het niet maar maakt de NC700/750 ook wel compleet 8-)

En RxPaulRx heb je jouw NC750X, gisteren, nog opgehaald, we zijn benieuwd :]
 
Laatst bewerkt:
ik bedoel inderdaad de mudguard die HNCX-700 op het plaatje laat zien.
Ik ben een all year round rijder en dus ook in de zeikregen ben ik op de weg te vinden.
Aangezien ik nogal wisselende verhalen over huggers en het al dan niet tegenhouden van water hoorde, uiteindelijk hiervoor gegaan. Ik heb m trouwens via mn dealer gehaald gewoon (even het onderdeelnummer doorgeven en klaar). Kostte me 6 tientjes, maar heb er nog geen moment spijt van gehad.

Waar ik voorheen een bruine natte streep over mn rug en buddyseat had lopen (van t regenwater ja :+) blijf ik nu schoon met alleen dit onderdeel extra op mn NC :)
 
Laatst bewerkt:
ik bedoel inderdaad de mudguard die HNCX-700 op het plaatje laat zien.
Ik ben een all year round rijder en dus ook in de zeikregen ben ik op de weg te vinden.
Aangezien ik nogal wisselende verhalen over huggers en het al dan niet tegenhouden van water hoorde, uiteindelijk hiervoor gegaan. Ik heb m trouwens via mn dealer gehaald gewoon (even het onderdeelnummer doorgeven en klaar). Kostte me 6 tientjes, maar heb er nog geen moment spijt van gehad.

Waar ik voorheen een bruine natte streep over mn rug en buddyseat had lopen (van t regenwater ja :+) blijf ik nu schoon met alleen dit onderdeel extra op mn NC :)

De topkofferdrager werkt ook goed. Bij mij geen modder of rommel op m'n rug of buddyseat de laatste dagen terwijl de uitlaat, kettingbeschermer en zo intussen grijs/bruin zijn.
 
ik bedoel inderdaad de mudguard die HNCX-700 op het plaatje laat zien.
Ik ben een all year round rijder en dus ook in de zeikregen ben ik op de weg te vinden.
Aangezien ik nogal wisselende verhalen over huggers en het al dan niet tegenhouden van water hoorde, uiteindelijk hiervoor gegaan. Ik heb m trouwens via mn dealer gehaald gewoon (even het onderdeelnummer doorgeven en klaar). Kostte me 6 tientjes, maar heb er nog geen moment spijt van gehad.

Waar ik voorheen een bruine natte streep over mn rug en buddyseat had lopen (van t regenwater ja :+) blijf ik nu schoon met alleen dit onderdeel extra op mn NC :)

Inderdaad, zelfde ervaring (maar dan gaat het hier over mijn rug en mijn buddy *D ). Die taartschepverbreder houdt een hoop opspattende ellende tegen. Maar als je een topkoffer wilt installeren zou ik die paar tientjes voor de verbreder in mijn portemonnee houden. Want de topkoffer (of eigenlijk de drager) houdt zelf het vuil al tegen.
En een hugger houdt de achterkant van je benen en de monoshock "schoon"
 
Laatst bewerkt:
De dealer houdt de spanning er nog even in ;)
Maar dan zal je in iedergeval deze week wel kunnen gaan rijden :]
 
Ik wil eigenlijk zo'n splashguard op mijn NC700 hebben. (Zo'n beugel die op de achterbrug komt en zowel spatbord als 'achterbumper' is). De Italiaanse motoren van nu hebben er allemaal eentje tegenwoordig. Daar wil ik dan evt. ook m'n kenteken incl. verlichting hiervoor op monteren. Zijn die ook ergens universeel te koop? Heb al wat op het internet gekeken maar kan er eigenlijk maar weinig over vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan