Honda NC700S en NC700X: De toekomst?

De Honda NC650 reeks is

  • Saai. Ik kan zowel de auto nemen.

    Stemmen: 16 10,3%
  • Een leuke beginnersmotor als rustig aan ook oké is

    Stemmen: 30 19,2%
  • Een slimme mobiliteitsoplossing maar zeker geen funbike

    Stemmen: 54 34,6%
  • De motor van mijn dromen. Ook voor op vakantie.

    Stemmen: 56 35,9%

  • Totaal aantal stemmers
    156
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat heb ik weer, met de NC naar de dealer voor de recall, ik heb nu een nieuw startrelais, wordt ik ook er op gewezen dat de banden hard op weg zijn om te worden vervangen. 3200 kilometer op de teller........ ik verbaasd hierover want ik rij over het algemeen heel rustig. Na overleg met de dealer word t er r nu aan Honda een oplossing gevraagd want ook de dealer vindt het absurd snel gaan. Ben wel benieuwd hoor, mijn vorige NC deed bijna 15000 kilometer met de banden, wat ik ook redelijk aanvaardbaar vindt. Er liggen overigens Dunlop trailmasters onder. Wat er ook gaat gebeuren die komen niet terug natuurlijk.
Iemand ook deze ervaring met de 750?

Zelfde verhaal hier, fabrieksbandje achter (ook Dunlop) was na 3200 km al helemaal vierkant. Motoport gaf aan deze alleen onder garantie te vervangen als deze volgens hun de 5000km niet zou halen. Helaas voor mij heb ik er 5500km mee kunnen doen. Heb er nu een Pirelli Scorpion Trial 2 op gezet, heerlijke band :]
 
Raar heb de video van privé naar openbaar gezet maar blijkbaar mag het nog niet van Larry page :)
 
Laatst bewerkt:
Heb de video kunnen bekijken. Heb deze niet helemaal gekeken (bijna 50 min) maar zo laag bij de grond in niet mijn smaak. Beelden zijn op zich wel rustig. Wat ook wel klopt omdat de afstand tussen de weg en de vooras altijd hetzelfde blijft en de weg is in feite je referentiepunt.
 
Overigens vandaag het eerste ritje gehad met de nieuwe Shark demper. Het viel ons allebei op dat de motor meer vermogen lijkt te hebben. Vanaf het midden toerengebied trekt de motor er gewoon harder aan.
 
Laatst bewerkt:
Is er hier toevallig nog iemand die een originele hoge Honda touring windscherm voor een 700x te koop heeft?
 
Laatst bewerkt:
Klopt, de DCT van mijn vrouw bokt ook wel in de D-modus maar zij vind de D-modus sowiezo niet prettig rijden. Schakelt veel te veel en houdt de tractie laag. Die rijd niet lekker een bocht uit.


En juist DAT is nu dus compleet verdwenen.
S modus is nu ook echt "sportief"
 
Laatst bewerkt:
Heb afgelopen weekend met 2 (zware) personen op de NC gereden. Zo lang de weg vlak bleef ging het best goed. Tegen een brug op ging je het beperkte vermogen goed merken.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren ketting en tandwielen vervangen (22.500km)
Hierbij met het voortandwiel van 17 naar 16 tanden gegaan (Dct model), zoals op diverse fora gedaan wordt.
Tip; ook doen!
Weg is het bokken bij lage toerentallen (in D modus), blok 'loopt' veel lekkerder. (smeuiger)
Interessant! En heb je enig idee wat voor invloed het op het verbruik heeft?
 
Vandaag voor de terugroep actie geweest. Ze hebben het relais vervangen, maar ook de teller-unit. Ik begin weer op 0Km (hij stond op 10114). :]

Nu staat echter ook mijn verbruik op liter per 100km. Dit stond op kilometer per liter. En dat laatste vind ik ook veel handiger. Ik zal eens in het boekje kijken of (en hoe) dit aan te passen is. Of iemand hier moet dit toevallig weten..... :+
 
Vandaag voor de terugroep actie geweest. Ze hebben het relais vervangen, maar ook de teller-unit. Ik begin weer op 0Km (hij stond op 10114). :]

Nu staat echter ook mijn verbruik op liter per 100km. Dit stond op kilometer per liter. En dat laatste vind ik ook veel handiger. Ik zal eens in het boekje kijken of (en hoe) dit aan te passen is. Of iemand hier moet dit toevallig weten..... :+

Waarom is je teller vervangen dan? En mag dat zomaar om hem op 0 te laten staan?? :?
 
Waarom is je teller vervangen dan? En mag dat zomaar om hem op 0 te laten staan?? :?

Het vervangen van de teller hoorde bij de recall actie van Honda. In de onderhoudsgeschiedenis is natuurlijk wel terug te zien wat de ware KM stand is.

Ik had ook wel wat problemen met de teller, de dagteller sprong soms spontaan op 0.
 
Vreemd, bij een KTM 990 die ik had is de teller ook keer vervangen,
daar werd de oude tellerstand in geprogrammeerd.

Ja lijkt me ook het meest logisch niet? Ik zou in ieder geval geen genoegen nemen met een tellerstand van 0. Niet omdat ik het zelf nou zou boeiend vind maar bij eventuele verkoop of inruil...
 
Voor mij even geen toertochtjes meer met de Honda NC700S.
Twee weken geleden na een leuk tochtje bij Bodegraven reed ik terug naar huis en na een paar lekkere bochten en wat rotondes besloot een medeweggebruiker abrupt in te voegen op de plek waar ik op dat moment reed. Een aanrijding was onvermijdbaar. Ik blijk met deze Honda dus ook te kunnen vliegen.
Dus vloog ik over de zijkant, maar raakte al heel snel de grond met van die nare knarsende geluiden van metaal op asfalt.
Wonder boven wonder heb ik zelf op flinke spierpijn na niets. Ik stond met wat moeite op en constateerde dat ik gelukkig niets gebroken had
De Honda is er niet zo best aan toe. Kromme voorvork, kapot spatbord, tank , uitlaat, knipperlichten, spiegel, ruitje en hier en daar wat flinke krassen.
Expert heeft de motor inmiddels bekeken en nu maar wachten of hij nog te repareren is
 
Dat is schrikken. Gelukkig heb je zelf geen blijvende schade opgelopen.
Sterkte met de afhandeling van de schade aan de motor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan