daarmee kan je niet het hele kanaal controleren, nutteloos dus.Controleer alle openingen in sproeiers en emulsiebuizen met een loep.
Natuurlijk moet dat ook, met remmenreiniger en perslucht. Maar naar ervaring zit de hardnekkige vervuiling in emulsiebuizen en stationairsproeiers.daarmee kan je niet het hele kanaal controleren, nutteloos dus.
je moet alle kanalen doorspuiten (met remmenreiniger, of eigenlijk eendert wat vloeibaars) zodat je kan zien dat het overal uitkomt waar het moet uitkomen, en in dezelfde hoeveelheid bij alle carbu's.
de sproeiers zijn maar de helft van het probleem, de andere helft zijn de kanalen (en hoofdzakelijk die van hete stationnaire deel) in de carbu behuizing zelf, en daar heb je niets aan een vergrootglas.Maar naar ervaring zit de hardnekkige vervuiling in emulsiebuizen en stationairsproeiers.
Ze zijn gereinigd met remreiniger met een borsteltje. Alle sproeiers schoongemaakt vlotterbakken schoon, naald schoongemaakt.
eigenlijk bedoelde je dat alle sproeiers zijn schoon gemaakt ? nu nog de behuizingen.Alle 4 de carburateurs zijn helemaal schoongemaakt
de opgegeven maat is al de vlotterveer aan ligt. Niet als die ingedrukt is.De maat van de vlotter geven ze 7mm aan maar dan krijgt de motor echt veel te veel benzine.
We hebben alle behuizingen ook schoongemaakt
dit ook gedaan ?je moet alle kanalen doorspuiten (met remmenreiniger, of eigenlijk eendert wat vloeibaars) zodat je kan zien dat het overal uitkomt waar het moet uitkomen, en in dezelfde hoeveelheid bij alle carbu's.
Net zoals de meeste motorfietsen...Heeft een pan european 1100 4 carburateurs?Één per cilinder of zo.
(pure interesse vraag)
Als je synchronisatie meters er aan hebt hangen, dan heb je de motor dus stationair al 'stabiel'Reeds alles schoongemaakt, leidingen nagekeken en alles doorgespoeld. Nu afstellen alle carburateurs staan op dezelfde Stand. iemand een idee hoe dit op te lossen?
Vroeg me dat dus ook af nu. Alle auto’s die ik heb gehad met vier cilinders hadden gewoon 1 carburateur. Kan dat op een motor niet? Waarom niet?Net zoals de meeste motorfietsen...
Tis wellicht te veel off topic, maar meerdere varianten komen voor.Vroeg me dat dus ook af nu. Alle auto’s die ik heb gehad met vier cilinders hadden gewoon 1 carburateur. Kan dat op een motor niet? Waarom niet?
Ja stationair stabiel wel wat hoog. Wel veel ploffen uit de uitlaat.Als je synchronisatie meters er aan hebt hangen, dan heb je de motor dus stationair al 'stabiel'
In een wphb zie je hoe en in welke volgorde je de carbs gelijk moet zetten. Op yt zal ook wel een filmpje te vinden zijn.
Je moet echt wel zeker zijn dat je carburatie verder 100% is, anders ga je t 'kapot sleutelen'. Liefste nog vooraf klepspeling in orde hebben.
Effe zitten googelen. Heeft voornamelijk met optimale Airflow per cylinder te makenTis wellicht te veel off topic, maar meerdere varianten komen voor.
2 carbs op 1 cilinder.
2 carbs op 2 cilinder.
1 carb op 2 cilinder.
En natuurlijk 4 carbs voor 4 cilinder. Ik meen met name omwille van hogere toerentallen tov een auto van vroeger. Maar kweenie eigenlijk.
Hoe? In de ultrasoonreiniger?We hebben alle behuizingen ook schoongemaakt