He' dat lijkt mijn ex pcx150 wel!
Velgen: voor de zomer in de autowax, in de pekel/winter is licht in de vaseline top!
Je accu kan je loskoppelen, maar dan gaat hij toch flink achteruit, goede druppellader zoals een optimate doet de truc wel goed!
Bedankt voor de tip, ik hang zeker een druppelader aan de accu, maar wilde weten of het kwaad kan als ik deze los koppel i.v.m. de klok en de km in het display, dat de PCX 150 op die van jou lijkt zou zo maar kunnen, deze is van 2017 en had 2500 km op de teller.
Gr. Jan
Heb nog ff een vraag, bij welke km stand kan ik de PCX 150 als ingereden beschouwen? Er staat nu 3900 op de Km.
En wat is het beste om de PCX zo goed mogelijk in te rijden?
Gr. Jan
Onderhoud bij mijn PCX is inderdaad minimaal, eigenlijk alleen het noodzakelijke. Ik volg de onderhouds richtlijnen van Honda niet. Ik rijd ermee door weer en wind, zomer en winter. Overdag staat de PCX buiten (in de regen), 's avonds+weekeinde onder een carport. Nog steeds een erg betrouwbaar en voordelig scootertje. Olieverbruik is minimaal. 100k km lijkt mij geen enkel probleem, we zullen zien over 2 jaar...Ik vind het ook niet raar dat de as bij afwezigheid van gebruik en onderhoud vastgeroest zit in de bok. Wat ik wel bijzonder vind is dat de pcx dus gewoon 75k en meer meegaat! Dat is een hele prestatie! Op naar de ton!
Kan je de ECU niet upgraden/inleren dan?De PCX heeft een ECU en dan kan je er niet zomaar een grotere cilinder opschroeven. Het brandstofmengsel zal daarna niet meer de goede lucht/benzine verhouding (AFR) hebben en dat kan grote problemen opleveren, zoals vastlopers.
Ik zou er niet aan beginnen.
Hey,@Corignio
In 2013 heeft Bertv snelle Yuminashi spulletjes op zijn PCX laten schroeven. Bijna een heel jaar is hij daar druk mee geweest. De zoekfunctie is je vriend, hier het linkje waar hij op 26 november 2013 een opsomming geeft van wat er allemaal gedaan was:Honda PCX 125/150cc deel 3.
Veel leesplezier!