Mijn PCX 150 reed eerst ook 'slechts' 100 km per uur op de teller, nu met 15 gram Dr.Pulley 110, voordat hij in de begrenzer schiet. Maakt de vario van Dr. Pulley echt veel verschil?
Zal het nog uitmaken door de snaar te vervangen door een vers exemplaar (nu 20.000km)
M’n 2013 PCX 125 eSP (JF28), reed geheel standaard 104 km/u (max) op de teller.
Met Michelin City Grips, Honda windscherm, Dr. Pulley sport vario + 13 gr. sliders, NGK Iridium IX (bougie), Naraku torque spring Naraku +1500 rpm, Naraku clutch springs (geel), Naraku clutch bell, nieuwe V snaar (origineel Honda), Yasuni TUB653 (uitlaat) en originele Honda 10W30 MB olie, zo’n 118 km/u (max) op de teller.
Verschil 14 km/u (teller).
Zonder de torque spring en clutch springs (Naraku), had ik bij het wegrijden (vanuit stilstand), last van vibraties.
Bij de sportvario (Dr. Pulley), komen de sliders iets hoger en wordt de top ook hoger.
Dit is het beste wat ik uit m’n (ingeruilde) PCX 125 eSP, heb weten te halen.
V-snaar:
Slijt langzaam, met als gevolg dat je top gaandeweg lager wordt.
Volgens onderhoudsschema, vervangen bij 24.000 km, tenzij je top nu al serieus lager ligt.
Last but not least.
Ik gebruik alleen de originele Honda MB spec. motorolie.
Verbruik is lager en dit is geen onzin.