maarten1973
MF veteraan
- 5 apr 2007
- 1.311
- 648
- Onderwerp starter
-
- #751
Daar heb ik eventueel nog wel oplossingen voor dus we gaan het zien.Ik krijg wel pijn als ik lang op het zadel zit. Niet heel erg comfortabel moet ik zeggen. Maar daar is vast iets voor te vinden..
100+ km is veel hoor met deze snelheid..
Snelweg doet ie prima maar het is echt ruk als je tot 105 km/h gelimiteerd bent.
Een iets zwaardere scooter zou ik wel prettig vinden, 250 cc ofzo, maar wordt krap in de schuur en ook gelijk stuk duurder, dus laat het nog maar even bij de PCX. (start stop gebruik ik zelden)
Heb hem gekocht.
Pcx 150
Gelijk mijn volgende vraag. Zijn er manieren welke hem iets zuiniger of duurzamer maken?
Ik denk dan aan zwaardere rollen (15,5 bijv) waardoor hij minder toeren maakt en minder te leiden heeft, dat soort dingen. Minder te leiden is een aanname overigens.
Mogelijk word hij ook zuiniger van de lagere toeren?
Ook meen ik hier te hebben gelezen (heb heel dit deel doorgenomen) dat een hoger scherm er ook voor zorgt dat hij zuiniger wordt. De hoge ga ik niet mee rijden, die zal er onheroepelijk voor zorgen dat ik met mijn 1,86 gebulder op de helm krijg. De trophy heb ik ook "imgekort" om de zelfde reden.
Zijn er nog andere dingen welke ik kan ondernemen?
En als laatste, de tank is enigzins klein. Ik ben gewend aan 25 liter en 1:22. Nu dus de helft qua verbruik maar minder dan de helft aan brandstof.
Simpele oplossing is een can welke onder de buddy past. Iemand een ander/beter idee?
Ik weet niet eens of ik de gemonteerde topkoffer veel ga gebruiken, geen idee wat voor invloed het heeft op de rijeigenschappen of het verbruik.Grote topkoffer met jerry can?
Tnx! Zeker handig voor incidenteel gebruik en wie weet ga ik hem wel vaak gebruiken.Chique scooterje, meteen een topkoffer erbij.
Ik zoek ook zeker geen gigantisch verschil, hoeft niet eens merkbaar te zijn. Meetbaar (dus meer dan 100-200 rpm bij zeg 100) zou wel fijn zijn.Ik heb de 125 en voorzien van 14gr. DrPulley rollen, waar de meeste de 13gr rollen monteren. De standaard Honda rollen hebben overigens een gewicht van 15gr.
De rollen zijn reeds enekele jaren gemonteerd en weet niet meer precies hoe de originele Honda rollen zich gedroegen. Het was in toeren in ieder geval geen gigantisch verschil.
Rust vind ik belangrijker dan uit de kou en wind. Ik heb een rukka pak, gebring handschoenen en datona laarzen. Laat die kou maar komenVerder laat ik de PCX altijd een minuutje warmdraaien zodat de olie zich overal heeft kunnen verspreiden en rij de eerste kilometers rustig. (max. 50km/hr).
Mijn PCX is voorzien van het half hoge Givi scherm. Een prima investering, lekker uit de kou, wind en regen. Gezien de snelheden van de PCX valt het gebulder nog mee, maar inderdaad zonder scherm is rustiger.
De lat leg ik bij om de 2 dagen tanken. Dus zodra ik, zonder risico op stilvallen, 2 x een dag van 2 x 106km kan rijden ben ik happy.Je legt de lat voor de actieradius wel erg hoog.Er zijn niet veel motoren die 550km kunnen rijden met 1 tank. Volgens mij heeft jouw model PCX al een grotere tank (t.o.v. het eerste model). Misschien zijn er grotere tanks te verkrijgen in de accessoire-handel.
In dit forum heeft ook iemand een grotere tank gemonteerd.
The Honda PCX / Honda Forza / SH Forums • View topic - My attempt to retrofit the bigger OEM fuel tank into 2013PCX
Heb hem gekocht.
Pcx 150
Gelijk mijn volgende vraag. Zijn er manieren welke hem iets zuiniger of duurzamer maken?
Ik denk dan aan zwaardere rollen (15,5 bijv) waardoor hij minder toeren maakt en minder te leiden heeft, dat soort dingen. Minder te leiden is een aanname overigens.
Mogelijk word hij ook zuiniger van de lagere toeren?
Ook meen ik hier te hebben gelezen (heb heel dit deel doorgenomen) dat een hoger scherm er ook voor zorgt dat hij zuiniger wordt. De hoge ga ik niet mee rijden, die zal er onheroepelijk voor zorgen dat ik met mijn 1,86 gebulder op de helm krijg. De trophy heb ik ook "imgekort" om de zelfde reden.
Zijn er nog andere dingen welke ik kan ondernemen?
En als laatste, de tank is enigzins klein. Ik ben gewend aan 25 liter en 1:22. Nu dus de helft qua verbruik maar minder dan de helft aan brandstof.
Simpele oplossing is een can welke onder de buddy past. Iemand een ander/beter idee?
Tijd voor een SH300? Is niet veel groter dan de pcx.
Dan word het zeker geen hoog scherm. Ach, op de superduke reed ik ook een uur 140 zonder het oncomfortabel te vinden.Proficiat.
Ik heb wel het hoge scherm. Daarop nog een klein schermpje. Dan is het gebulder om je hoofd minder. Echter op het moment dat je nog dat schermpje op het hoge scherm zet, dan stijgt je verbruik wel iets.
Met hoog scherm kom ik op een verbruik van 1 op 45 a 46. Met het extra schermpje erop is het nog 1 op 44. (op de boordcomputer)
Het tanken is maar even werk maar het kost me elke keer 10 km en bovendien moet het in bepaalde tijdblokken. Ik woon namelijk aan de grens en in duitsland is de prijs tijdens de drukte het hoogst. Nu kan ik het ook oplossen door thuis brandstof op te slaan, ik heb nu 25 liter aan cans beschikbaar. En inderdaad, het ding dan even elke dag vullen is een kleine moeite, er gaat maar weinig in.Ik rijd met een tank makkelijk 300 km.
Je kan overwegen om een jerrycan mee te nemen, qua zuiniger rijden kan ik me zo snel niet iets bedenken wat echt substantieel helpt. (je rechterhand misschien
En ach, het tanken heb ik ook binnen 1 a 2 minuten gedaan, dus daar rij ik toch iedere dag langs als ik naar mijn werk rij. (dat lijkt me net zoveel werk als ergens met een jerrycan gaan bijvullen zegmaar) Als je ruim 200 km per dag rijd zal je denk ik iedere dag even moeten tanken, maar dat is 3 seconden het vulpistool inknijpen en dan is de tank vol
Over het rijden met bedoel je?Eerste reactie?
Ja jij maakt er goed meters mee! Over 2 jaar kun je gaan kijken voor een nieuwe
Ik heb dr pully sliders besteld die ik wil gaan installeren. Zijn daarbij nog speciale sleutels nodig? Ik meen dat daar een tool voor nodig was om de koppeling te klemmen..