revisiesetjeNaar aanleiding van mijn start problemen, waarvan ik zo langzamerhand erg vermoed dat er wellicht veel te veel benzine in het blok loopt, heb ik ook de brandstofkraan uit elkaar gehaald. Die was niet echt in orde. Er zit een gat in het rubber membraan. De hele tank loopt in 1 stuk door leeg als ik hem aftap, terwijl ik daar eigenlijk een vacuum voor zou moeten trekken.
Is het een beter idee om de hele kraan te vervangen, of om de kraan te repareren? En waar zou ik een kraan of reparatieset vandaan kunnen halen?
[afbeelding]
Idd, een gebruikte is ook van begin '80. Rubber is net zo oud en brak.Neem eens contact op met Home - Woesthoff, Used Parts & Motorcycles
Deze hebben zowel reparatiesets als gebruikte kranen.
Persoonlijk zou ik gaan voor een reparatiesetje,dan weet je igv zeker dat het nieuw is!.
gr
Zo te zien niet, niet bij MLM parts voor zover ik het kan zien.
Had je hetzelfde probleem met kadude kraan, of met verzopen motor bij het starten?
Check even je olie en olienivo.Ah, ok. Ik heb een verzopen blok volgens mij. Starten gaat heel, heel erg moeilijk als het koud is. Ik moet momenteel de auto via startkabels eraan zetten en dan met heel veel geduld krijg ik hem gestart. De accu van de motor zelf trekt het niet.
Ik ben rustig bezig alle mogelijke issues uit te sluiten. Tot nu toe een groot gat in de luchtfilters en dus een kapotte kraan gevonden. Open oproep trouwens: iedereen die denkt een idee hebben wat er mis kan zijn met een Honda 1982 Sabre en koude starts, ik sta open voor suggesties.
In het venstertje kijken is al 1Ok. Hoe check ik of er benzine in het carter zit? Ik heb wel pas olie bijgevuld. Maar hoe kan ik dat controleren? Olie niveau is "goed" momenteel, volgens het indicatie venster.