Honda Shadow ace 2 1999 slangetje over, waar moet ie?

Harmonizer

MF veteraan
Donateur
14 dec 2019
1.477
744
Hallo, wij hebben de carbs schoogemaakt en weer terug gebouwd boven op genoemde model.
Alles prima, maar we hebben geen idee waar dit slangetje zat en eigenlijk ook geen idee waar het voor dient.
de slang wordt gesplitst met een t-stuk en komt op beide carbs te zitten.
wij zoeken dus waar de andere kant op zou moeten. kunnen het niet vinden op internet en ook niet in werkplaats handboek.
toegevoegd wat foto’s.
Wie o wie weet waar deze heeb moet.
 

Bijlagen

  • A66A4F70-D627-4EEB-AFAF-58DBBD92F55E.jpeg
    A66A4F70-D627-4EEB-AFAF-58DBBD92F55E.jpeg
    134,1 KB · Weergaven: 9
  • 323D7B54-99CB-401F-BBE1-F3580D4F7541.jpeg
    323D7B54-99CB-401F-BBE1-F3580D4F7541.jpeg
    127,2 KB · Weergaven: 9
  • B9DD5CA8-CADD-439B-82D6-CF255F2AB168.jpeg
    B9DD5CA8-CADD-439B-82D6-CF255F2AB168.jpeg
    8,9 KB · Weergaven: 13
De exploded view is vrij wazig, en het is moeilijk te zien.

Maar ik ben bijna zeker dat het de beluchting/ontluchting van de vlotterkamers van de carbs is.
De slang/plastic pijpje en T-stuk is de verbinding tussen de 2 carburateurs en is dus de benzinetoevoer vanaf de tank.

Op het T-stuk komt jouw slang. Het T-stuk moet dus naar boven wijzen, en de slang dus ook.
Daarna gaat deze slang waarschijnlijk met een bocht naar beneden. En hangt daar losjes te bungelen .
Als de carbs over zouden lopen door een hangende vlotternaald, zal de benzine uit deze slang komen lopen.
 
Nja, ik heb het exploded zelf bij ingetekend viewtje nog een keer bekeken.

De gekartelde slang met bocht aan de onderkant is:
- de benzinetoevoer van de ene naar de andere carburateur.
- Het T-stuk ook.
- Het korte rechte slangetje ook.
Op de laatste vrije opening van het T-stuk komt de benzinetoevoerslang vanaf de tank.

Dan gaan we naar boven:
- 1 kort slangetje met bocht komt op de ontluchting van de vlotterkamer van de linker carb.
- Het 2de korte slangetje met bocht komt op de rechter carb.
- het T-stuk komt tussen deze 2 slangetjes.
- Op de laatste vrije opening van het T-stuk komt jouw lange slang en die gaat naar het luchtfilterhuis.
Alwaar de benzinedampen vanuit de carbs meegevoerd worden in het aanzuigcircuit van de carburateurs.
Dit laatste is dus een milieu dingetje.

Deze lange slang hoeft dus niet persé aangesloten te worden op het luchtfilterhuis.
Aan de bovenkant van de carbs mag je alle 3 slangen en 1 T-stuk eventueel weglaten.
Dan komen de benzine dampen/gassen gewoon gelijk in de vrije lucht.
Je moet dan wel even het gaatje in het luchtfilterhuis afdoppen.
 
Laatst bewerkt:
Boevie,

ik heb hem maar los laten hangen achter het luchtfilterhuis. het enige waar die op het luchtfilter paste was bij een placeholder , die zat dicht dus dacht , dat heeft ook geen zin. hij is klaar voor een proefrit vanmiddag. bedankt voor je tijd en antwoord.
 
Terug
Bovenaan Onderaan