Honda Shadow VT 500 C (VT500C)(bj. 1986)

Status
Niet open voor verdere reacties.

tyasje

Rookie
23 aug 2010
12
0
Maastricht
Honda Shadow VT 500 C (VT500C)(bj. 1986)(belastingvrij per juli)

TE KOOP AANGEBODEN: Honda Shadow VT 500 C

Marktplaats prijs: 1300 euro
Motor-forum prijs: 1200 euro
Bouwjaar: 1986 (eerste toelating 30-06-1986)
KM-stand: 46000 mijl (74000 km)

In perfect staat, de komende jaren onderhoudsvrij:
nieuwe accu (04/2010),
uitstekende banden (zie fotos),
voor- en achtervering vernieuwd,
cardanas (geen onderhoud),
accessoires: hoog scherm, valbeugel met steps

Gezien mijn vader niet zo goed met internet overweg kan, zet ik zijn Honda Shadow even voor hem op internet. Deze motor verkeert in perfecte staat en zal de nieuwe eigenaar nog vele jaren plezier bezorgen.
Waarom doet mijn vader de motor dan weg? Gezien dit zijn eerste motor is, wil hij graag nog op een andere motor rijden, voordat hij te oud is om er nog op te kunnen (hij wordt dit jaar 60). Hij heeft onlangs een Honda Transalp XL 650 V gekocht en kijkt uit naar de komende motorvakanties op zijn nieuw schatje.
Hoewel het hem pijn doet de Shadow weg te doen, vindt hij het ook zonde als zo'n mooie motor niet gebruikt wordt en alleen onder een doek in de garage staat. De kinderen rijden niet (op mijzelf na, maar heb net mijn eigen eerste motor), als ook de vrouw niet (mijn moeder zit wel graag achterop), en de kleinkinderen zijn veel te jong om de Shadow voor hen te bewaren. De liefhebber mag hem hebben voor 1300 euro (en motor-forum fan mag er voor 1200 euro mee weg rijden).


GESCHIEDENIS
Mijn vader heeft deze motor nu 14 jaar in zijn bezit (tenaamstelling April 1997), en is de tweede Nederlandse eigenaar (eerste afgifte Nederland: 30-12-1992). Hij heeft er gemiddeld 2000 km per jaar mee gereden.
Als seizoenrijder rijdt hij slechts enkele maanden per jaar, en staat de motor altijd in de garage, onder een afdekzeil. Aan de foto's is duidelijk te zien dat de motor altijd met de grootste liefde behandeld is.
Het bouwjaar van de motor is 1986, met als eerste toelating op het kenteken 30-06-1986, wat dus betekent dat per juli voor deze motor geen wegenbelasting meer betaald hoeft te worden.
Het beestje start en rijdt uitstekend, en is de afgelopen 14 jaar door dezelfde monteur onderhouden.

ONDERHOUD
De motor heeft om het jaar een beurt gehad, afwisselend een grote en een kleine beurt. De laatste aanpassing was een nieuwe accu, nog in April 2010.
De laatste beurt was eind 2009 (groot), waarbij de motor een nieuwe achterband (Bridgestone Battlax BT45R) en nieuwe voorveren heeft gekregen. Bij de beurt van eind 2007 is de motor voorzien van een nieuwe voorband (Bridgestone Battlax BT45F) en nieuwe schokbrekers/achterveren. Naast grootonderhoud (banden, vering, accu) heeft ook telkens het gebruikelijke kleinonderhoud plaatsgevonden (filters en olie). Dit seizoen nog even een olieverversing en de motor is zo goed als nieuw.


Voor meer informatie of fotos met iets meer detail, graag even een reactie per mail. Bij serieuze interesse, even een mailtje sturen, dan zal ik je het telefoonnummer van mijn vader geven om een afspraak te maken de motor te bezichtigen. De motor staat in Heerlen/Kerkrade.

full


full


full
 
thanks.

als hij de motor net gepoetst heeft, rijdt hij vaak ook om plasjes e.d. heen.
hij is er heel zuinig op geweest, en dat zie je er ook wel aan.
 
Niet alleen mooi, maar ook een heerlijke betrouwbare motor. Tis dat je ver weg woont anders had ik hem er [misschien]wel bij willen hebben. succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan