Honda Shadow VT500

Hornikx

MF veteraan
15 mrt 2002
2.053
0
Kan er mij iemand iets zinnigs vertellen over een Honda Shadow VT500. Het betreft een Amerikaans model. Bouwjaar ombekend. Mile-stand: 18.000

Ik kan zo'n ding kopen, maar heb geen flauw benul van zo'n ding.

Alle tips zijn welkom!
 
je kan er geen powerwheely mee
een stoppie zal ook niet lukken
kneedown vast wel...
er passen misschien autobanden onder, heb je de standaard niet meer nodig ;)

Ben je al wezen kijken? Was het iets?
 
Tja...was het iets....goeie vraag!
Aan de ene kant wel, aan de andere kant niet.
Ding is van 1985, heeft 13.000 miles gelopen. Wat is het geval: jongen is technisch onbekwaam. Heeft het ding 2 jaar geleden voor zijn woning onder een zeiltje gezet, is 2 keer verhuisd en de motor is daar altijd blijven staan. Hij zag hem eergisteren ook weer voor het eerst. (en schrok ervan)
Er is wat werk aan: balhoofd, wat roest hier een daar en aanslag op chroomdelen, lekkende voorvorkkeerringen, pit in de voorvork, ding loopt ook niet (vreemd hè?), maar echt kapot is het ding volgens mij niet.
Ik moet een bod doen, maar heb niet echt een idee.....

@ Ooypunk: zijn er zwakke punten? Lijkt me bijna van niet: 2 bougies per cilinder, kardan, schijnen goede blokken te zijn. Hoe zijn de onderdeelprijzen en de mate van beschikbaarheid van onderdelen van zo'n motor?
Alles is eigenlijk welkom!
 
Niet dat ik weet, volgens mij is het gewoon een goede motor. En volgens mij zit dat met de onderdelen ook wel goed, maar dat weet ik precies omdat ik nog nooit wat heb hoeven vervangen.
 
Blokken en bakken van shadows schijnen heel lang mee te gaan. Balhoofdlager defect na 13 kmiles? Lijkt mij snel, isse er iets mee gebeurd?
Tis wel een poetsfiets he :)
 
Heb er gister een gekocht, een Honda Shadow VT500C 1986 (US model)
Heerlijke Bike, rijd super maar ja, heb eerst een jaar op een Yamaha XJ550 gereden en dat is een grasmaaier in vergelijking met de shadow.

Mijn ervaring na 75 km gerden te hebben op de Shadow.
Ligt prima op de weg, lekker velle motor, ff wennen aan de Miles meter (km staat er ook maar slecht te zien) maar heb je zo door, zit is prima je zakt als het ware lekker in je zitting, goede vering, met passagier achterop is het niet veel anders dan alleen op de motor, ff wennen zonder benzine meter (heeft US model niet)

Kortom: Ik ben dik tevreden met de motor en ga er vandaag weer lekker mee toeren.

Misschien voor andere lezers: Heeft iemand toevallig het manual en/of werkplaats handboek van de Shadow VT500C uit 1986 Ik zou deze graag (kopie) hebben uiteraard niet voor noppes
 
Terug
Bovenaan Onderaan