• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Honda Transalp een goede aankoop?

Boefje

MF veteraan
Donateur
Lid geworden
28 jan 2002
Waarderingsscore
721
19317

Collega wil deze motor kopen,.. heeft iemand er ervaring mee ? Goede prijs ? +/- punten van deze motor ?

Ben zelf niet zo thuis in de alround motoren..

Albast bedankt...

Voor dat ik het vergeet, de overige gegevens >>
Merk:
Honda

Type:
XL600 Transalp

Bouwjaar:
2002

Km.stand:
5.800 km

Prijs:
€ 7250,-

Voor dat ik het vergeet, de overige gegevens >>
Merk:
Honda

Type:
XL600 Transalp

Bouwjaar:
2002

Km.stand:
5.800 km

Prijs:
€ 7250,-

Het is een 650 die je op de foto hebt staan, in 2002 bestond er geen 600 meer.
Ja, een hele goede motor, zeer betrouwbaar, rijdt heerlijk.

thnks,.. nog meer meningen ???

Fantastische fiets, oerbetrouwbaar blok, doorontwikkeling van zo'n 15 jaar, ideale gebruiksfiets. Niet veel peekaas, maar dat zou mij niet uitmaken. Gewoon doen.

De officiële prijs in België voor een nieuwe XL650 was tijdens het motorsalon van Brussel 6.750 euro.

Vandaag kan je er nog gemakkelijk eentje 'nieuw' vinden voor 7.000 euro

Voer hem in naar Nederland en je bent met verrekening van BTW en de kosten die de Nederlandse staat 'graag' heft voor het kenteken op maximaal 7.450 euro

:]

Prijs van 7250 is niet echt verkeerd, nieuwprijs nu 8895, bij dealer ? Er zit toch twee jaar garantie op zo een machine dus die loopt minimaal tot 2004.

In Nederland dan Poike })

heb een aantal jaren een 600 transalp gereden, geheel probleemloos.
heel betrouwbare fiets, idd door het "oude" blok.
ben er ook wel mee op vakantie geweest.
in de winter heeft me wel eens de voorremklauw vastgezeten, maar ja, pekel he.
brandstofverbruik lag zo rond de 1:18~1:20,(normaal rijden) beurten zijn niet duurder of goedkoper dan andere motoren in deze klasse.
let wel op als je de beurten laat doen dat alle 4 (!!) de bougies worden vervangen.
de voorste zijn moeilijker bereikbaar, en worden nog wel eens "vergeten"

Tasmanian Devil... voor 1.400 euro zou ik toch wel snel even de grens overwippen... dat is bijna een netto-maandwedde van vele arbeiders.

:}

Tasmanian Devil... voor 1.400 euro zou ik toch wel snel even de grens overwippen... dat is bijna een netto-maandwedde van vele arbeiders.

:)

He Poike, ik heb er nog zo bijgezet in Nederland dan :+
Niet iedereen is geinteresseerd om in het buitenland te kopen. Ja, je bent wellicht voordeliger uit met de aanschaf. Maar het geeft ook wel een berg werk, het RDW is niet zo makkeliijk als de toelatingsstations in België. En owee als je garantieproblemen gaat krijgen. Ik weet het iedere Honda dealer behoort je dan garantie te geven, alleen in de praktijk denken die er vaak anders over. Garantievergoeding door Honda is geen vetpot, de winst op de verkoop is naar een andere dealer gebracht voor een paar honderd euro voordeel. In de winst zit ook een bepaald percentage service/garantie vergoeding voor de dealer (een dealer mag alleen garantieclaims boven een bepaald bedrag indienen). Wettelijk gezien heeft de koper recht op garantie via elke officieele Honda dealer. Maar ja recht hebben is iets anders dan recht krijgen.

Ik maak het zelf in mijn werk ook mee, mensen uit bijv. Zuid Limburg die gekocht hebben in bijv. Groningen omdat het 250 euro scheelt. |( :? Ze moeten naar Groningen om hem op te halen xxx KM met het koekblik. (geen motoren hoor) En vinden het dan gek dat ze geen service krijgen van de dealer bij hun op de hoek, die zegt dan ook jij gunde mij de handel niet ik gun jou de service niet. Als die mensen dan bij mij gaan klagen (de importeur) verwijs ik ze mooi naar de dealer waar ze gekocht hebben en die kan eventueel een afspraak maken met de dealer op de hoek.

Kentekenonderzoek motorfiets (excl. kentekenbewijs) € 45,00
Kentekenonderzoek import, motorvoertuig tot 3.500 kg (excl. kentekenbewijs) € 75,00
Kentekenonderzoek import, aanhangwagen tot 3.500 kg (excl. kentekenbewijs) € 50,00
APK keuring, motorvoertuig tot 3.500 kg € 47,60
APK keuring, motorvoertuig 3.500 kg tot 12.000 kg € 104,72
Toeslag dieselrookmeting (bij kentekenonderzoek tot 3.500 kg) € 30,00
Toeslag viergasmeting € 10,00
Identiteitsonderzoek € 35,00

Dit zijn de tarieven van de RDW... niet ieder van deze items moet trouwens uitgevoerd worden. Al bij al kost het invoeren van een motor uit België of een andere EU-land geen handenvol geld zoals hier vaak beweerd wordt. Vergeet toch niet dat meer dan één miljoen Nederlanders in de grensbuurt wonen. Bovendien is de afstand van Breda, Tilburg, Eindhoven, Maastricht naar een Belgische dealer slechts enkele kilometers. Dus kan je ook voor je garantie naar diezelfde dealer. Uiteraard is het voor een inwoner van Friesland of Noord-Holland geen interessante tip om een nieuwe motor in België te kopen maar een tweedehands (occasion) blijft steeds interessant, zeker als hij van een particulier komt.

Ook Frankrijk heeft zeer interessante prijzen voor gebruikte motoren, kijk maar eens op deze site Dode link

:] :}

ik zit er ff helemaal naast en ben in verkeerde topics aan het posten

maaruh, betreft bovenstaande,.. vergeet de BPM niet,...

ik zit er ff helemaal naast en ben in verkeerde topics aan het posten

maaruh, betreft bovenstaande,.. vergeet de BPM niet,...

:^

Prijs in Belgie is 7000 euro. Laten we dit aanhouden als zijn de de cataloguswaarde Lees net in andere topic de werkelijke cataloguswaarde

Dan word dus de prijs in Nederland (cataloguswaarde * BPM%) - verminderingsbedrag

Dit komt neer op
(8894 * 20,7%) - 224 = 1617 die je aan BPM moet betalen

Laatst bewerkt:
Gewoon kopen dat ding, heerlijke fietsen, goed betrouwbaar, perfect handelbaar, leuke opstapper naar een africatwin ;) en de prijs? kwestie van goed onderhandelen. Nooit laten merken dat je smoorverliefd op die fiets bent, maar koel en nuchter blijven. Er zijn tenslotte meer alpies te koop nietwaar?

Terug
Bovenaan Onderaan