• Beste Bezoeker,

    Binnenkort krijgt MF een update. Lees er hier meer over.

Honda VF1100 Sabre 1985

Status
Niet open voor verdere reacties.

loonatick

Die hard MF'er
22 sep 2009
322
0
Goedendag,

Ik ben bezig om te kijken naar een Honda VF1100 Sabre uit 1985 en zou graag wilen weten of er bijzonderheden zijn waar ik op moet letten als ik ga proefrijden?
Heeft dit model kwaaltjes e.d?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvgr Loona
 
Laatst bewerkt:

indewegrijer

MF veteraan
15 apr 2004
3.446
182
Bodegraven
Goedendag,

Ik ben bezig om te kijken naar een Honda VF1100 Sabre uit 1985 en zou graag wilen weten of er bijzonderheden zijn waar ik op moet letten als ik ga proefrijden?
Heeft dit model kwaaltjes e.d?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvgr Loona
Weet niet of het voor de 1100 ook geldt (zeer waarschijnlijk wel), maar de VF-serie is zo'n beetje het onbetrouwbaarste wat er ooit de Honda fabriek uit is gekomen.
Hiermee had Honda ook wel een aardig deukje opgelopen, qua imago.
Heb zelf een VF700 Sabre gehad, noooooooit meer.
Nokkenassen, koppakking, versnellingsbak, elektronica....Dramading!
 
Laatst bewerkt:

Ernie411

Die hard MF'er
31 mei 2007
587
0
60
Sneek
1984 bedoel je toch zeker?

Je kunt je vraag het beste hier stellen : VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 5

Wat bovenstaande schrijver er over zegt is behoorlijk kort door de bocht want met m'n VF750F heb ik sinds de aanschaf weinig problemen gehad en is het een betrouwbaarder motor gebleken dan bijvoorbeeld de Yamaha XJ900.
 
Laatst bewerkt:

IJzervreter

MF veteraan
29 apr 2004
17.982
1.857
Weet niet of het voor de 1100 ook geldt (zeer waarschijnlijk wel), maar de VF-serie is zo'n beetje het onbetrouwbaarste wat er ooit de Honda fabriek uit is gekomen.
Heb zelf een VF700 Sabre gehad, noooooooit meer.
Nokkenassen, koppakking, versnellingsbak, elektronica....Dramading!

Ik heb ook een 85 er VF700 Sabre gehad,..dat ding was duuuuur in onderhoud en verbruik.

Niet de beste Honda. De 1100 is wel ietsje beter en mogelijk heb je nu een redelijk goede te pakken als hij al die jaren overleefd heeft
 

indewegrijer

MF veteraan
15 apr 2004
3.446
182
Bodegraven
1984 bedoel je toch zeker?

Je kunt je vraag het beste hier stellen : VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 5

Wat bovenstaande schrijver er over zegt is behoorlijk kort door de bocht want met m'n VF750F heb ik sinds de aanschaf weinig problemen gehad en is het een betrouwbaarder motor gebleken dan bijvoorbeeld de Yamaha XJ900.
In mijn Sabre tijd was er in den lande een bedrijf dat zich alleen maar met dit type V4 bezig hield. Konden meerdere mensen van eten...en heus niet omdat er zoveel sabres rondreden.
 

Oemoemenoe

Banned user
5 apr 2006
8.200
1
ik had er 4 jaar zoeen.
stond altijd buiten en reed dagelijks woon/werk/boodschappen/naar de kroeg enz...
de remmen zaten wel vaak vast en hij lekte olie uit het blok.
kijkglas van de cockpit zag je bijna niks meer , moest altijd siliconenspray op dan werd het helderder en kon je zien hoe hard je ging.
hard bochten was levensgevaarlijk en hard rijden leverde altijd een rookgordijn op voor de achteraankomers ;)
paar kaar ook kortsluiting gehad in de kabelboom.
voor de rest was hij prima , kort na verkoop is ie vastgelopen doordat die lul geen oliepeil checkte.
FF fotootje zoeken
 

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
87.528
6.537
46
Oostmalle
Hoog brandstofverbruik.
Snelle slijtage op de tweede versnelling (nokken/dogs versleten).
 

MarkH

MF veteraan
21 sep 2003
5.413
0
47
Enschede
Da's toch hetzelfde V4 blok als onder de VF1100 magna.
Dan moet je er rekening mee houden dat er elke 20.00 miles (ca. 32.000km) een nieuwe nokkenasketting op moet. Da's een dure grap.

Verder heb ik 5 jaar probleemloos gereden met mijn VF1100C
 

loonatick

Die hard MF'er
22 sep 2009
322
0
Ik vrijdag gereden, vermogen genoeg en reed best lekker.
Maar mede door jullie reacties heb ik besloten het niet te doen.

Bedankt!

Inmiddels wel een RF600R gekocht!


slotje
 
Laatst bewerkt:

Fazero

MF veteraan
19 okt 2002
16.340
1
44
www.youtube.com
ik had er 4 jaar zoeen.
stond altijd buiten en reed dagelijks woon/werk/boodschappen/naar de kroeg enz...
de remmen zaten wel vaak vast en hij lekte olie uit het blok.
kijkglas van de cockpit zag je bijna niks meer , moest altijd siliconenspray op dan werd het helderder en kon je zien hoe hard je ging.
hard bochten was levensgevaarlijk en hard rijden leverde altijd een rookgordijn op voor de achteraankomers ;)
paar kaar ook kortsluiting gehad in de kabelboom.
voor de rest was hij prima , kort na verkoop is ie vastgelopen doordat die lul geen oliepeil checkte.
FF fotootje zoeken
[afbeelding]
Die vlekken op de stoep zeggen genoeg :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.