honda vf750f

Dandybiker

MF'er
24 jul 2018
36
8
Gemert
Beste techneuten bikers.,

Ik ben al een tijdje bezig met het opbouwen van een oude vf750f,, (daar heb ik al eerder wat over gevraagd en verteld).
Nu krijg ik de motor nog steeds niet aan de praat zoals het moet,, de carbs inmiddels al een keer of 5 op en afgebouwd...de inlaat rubbers zijn
bijna versleten van carb erin eruit....pfff
maar waar ik achter ben is iig de all time tip,, als het open ligt vervang meteen alles.. (iig de rubbers o-ringen etc.)

Ik wilde er eigelijk nog niet te veel in investeren zolang ik niet wist of het blok na 10 jaar onder een zijl buiten te hebben gestaan nog wel liep.
vlotter pakkingen vervangen carbs gereinigd, daarna weer eraf en stationaire sproeier schoon gemaakt.... blijkt de brandstof buis aan de carb
te lekken op de o-ring verbinding die in de carb schuift.

Vraag: heeft dit betrekking op het niet vacuum en daarmee aanslaan van de bike?

in het begin sloeg hij heel even aan met vol choke en doofde weer.
waarna ik de stationaire sproeier heb gecleaned en dacht nou loopt hij gelijk aan! mooi niet.

wat zou het nog meer kunnen wezen na vernieuwde bougies. brandstof pomp? of toch het o-ringetje...

ik hoor het graag.
 
Laatst bewerkt:
Maak eerst maar de carbs goed schoon.
Dus hoofdsproeiers, stationairsproeiers, mengbuizen er uit en de mengselschroeven er uit. Wel onthouden hoe deze ingesteld stonden.
Alle kanaaltjes controleren of deze echt open zijn.
Vlotterhoogte wel goed?
Komt er wel benzine in de vlotterkamers?
 
Maak eerst maar de carbs goed schoon.
Dus hoofdsproeiers, stationairsproeiers, mengbuizen er uit en de mengselschroeven er uit. Wel onthouden hoe deze ingesteld stonden.
Alle kanaaltjes controleren of deze echt open zijn.
Vlotterhoogte wel goed?
Komt er wel benzine in de vlotterkamers?

:^ er was al gezegd dat de sproeiers schoongemaakt waren, maar dan sla je talloze kleine dunne kanaaltjes binnenin de carburateurs dus over, terwijl daar best het probleem zou kunnen zitten.
 
Yes.. ik denk dat ik de carbs voor de 4e keer maar uit elkaar haal, en dan ultrasoon reinig,
Het binnendoor werken is (wat al zo vaak wordt gezegt) niet te doen. Teminste niet aan mij besteed.
Overigens startte hij zojuist langer, waaruit blijkt dat de carbs schommelen... in stationaire stand... (dus nog vieze kanaaltjes??)

tnx voor jullie gedachten
 
Ik heb gelijkaardige symptomen gehad met mn ER5. Ook ettelijke malen carbs in-en uitgebouwd... en gereviseerd.
Check eens of de inlaat naar het blok (dus tssn carb & blok) niet nat staat na het testen en proberen starten. Probeer je te starten met choke volledig open? Dan kreeg die van mij teveel benzine (vacuum-carbs). Zie ook dat de vlotterkamers gevuld raken voor het starten(primen, pomp), gebruik nieuwe (recente) benzine, probeer eens langer door te starten met enkele pufjes remmenreiniger, eerst zonder choke en indien hij zo niet start, dan tijdens het doorstarten beetje bij beetje meer choke geven, en blijven beetjes RR spuiten. Zo heb ik mn uiteindelijk na een hele tijd in gang gekregen.
Al de bougies uitgedraaid en getest op vonken om te zien of de spoelen nog goed zijn?
Stationaire instelschroefjes staan niet ontregeld, maar juist afgesteld (ken de preciese stand niet voor VF750F, zie service-manual)
Is de compressie in de cilinders goed, en geen te grote verschillen?...
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan