• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Honda VFR 750 '96 zekering klapt eruit

Freaker

Die hard MF'er
Lid geworden
5 aug 2005
Waarderingsscore
2
Hallo,

Vanmiddag wilde ik mijn VFR 70 uit '96 starten, de startmotor draaide even rond maar toen ging de zekering van brandstofpomp/ontsteking eraan. Een nieuwe zekering klapt er direcht weer uit als ik de motor op contact zet.

Zijn er bekende problemen met bepaalde onderdelen van een VFR die leiden tot het kapot gaan van deze zekering?

En het is zo'n lekker weer.........

;(

Laatst bewerkt:
Ik had een vergelijkbaar probleem.
Dit heb ik opgelost door alle connectoren tussen de dynamo en de accu op te schuren en te ontvetten.

Dit kan ik ook eens proberen.

Ik heb wat weinig tijd gehad van de week, maar vanmiddag ga ik weer aan de slag. Ik heb ondertussen een electrisch schema dus dat maakt de zoektocht wat makkelijk.

Kabels ergens door geschuurd en nu kortsluiting met chassis? Bij het stuur bijvoorbeeld? Gebeurt het ook al sje stuur de andere kant op staat?

Je kan dit testen door een mulit mter op ohm/weerstand meting te zetten.

Een pen aan het chassis
Een pen aan de andere kant van de zekerings poot. (dus die verder naar het contact leidt. Contact aan. Weerstand op de meter bekijken en dan gana rommel aan draden en het stuur heen en weer doen. Weerstand moet gelijk blijven.

Dan moet de motor eerst lopen, spanningsregelaar is nog niet im bild als je het contact aanzet.

Dit is niet helemaal waar. Het is best mogelijk.

Ontkoppel je Spanningsregelaar en probeer het opnieuw. Als je zekering niet stuk gaat Start je motor zonder je spanningsregelaar. gaat de zekering stuk (zonder de spanningsregelaar) hoor ik het graag.

*O*

gevonden!

De kabels van de startknop/dodemansknop/lichtschakelaar zijn doorgesleten tegen de remhendel aan. Nieuwe unit voor op het stuur nodig dus (met frisse bekabeling natuurlijk)

Hanzzzz gaat door voor de vaatwasser!!! :P

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan