Maar het idee van gas kunnen geven op een motor om gevaar uit de weg te gaan gaat toch om luttele seconden? Zodra je tijd hebt om fatsoenlijk terug te schakelen heb je het naar mijn mening niet meer over een gevaarlijke situatie maar eerder over een oncomfortabele situatie. En mijn 125cc haalt de 120 niet hoor
Als je iets meer cc's hebt, hoef je niet terug te schakelen, dat was even als voorbeeld met de auto. Als ik 120 rijd en ik zie het voor me fout gaan en een optie is om er snel langs te vliegen omdat remmen geen optie is, doe ik een streepje gas erbij en ik ben al weg. Terugschakelen is zelden nodig.
Toen mijn broer nog een CBR125 had, stak hij een drukke kruising over en kwam er nog van links een vrachtwagencombinatie aan denderen die nog even lichtrood meepakte, voor ie echt donkerrood zou zijn. Als je dan voldoende koppel tot je beschikking hebt, draai je aan je gas en niets aan de hand. Hij moest dus dik in de ankers en had het geluk dat er niemand achter 'm zat, want die had echt niet op tijd geremd. Geloof dat dat ook een van de redenen was om zo snel mogelijk van de 125cc af te komen. Al vond ik die CBR125 echt fantastisch.. ik zou er nog steeds een bij willen kopen voor de lol.
Maargoed, nu was remmen wel een optie, maar die optie heb je niet altijd en wat moet je dan, in de flank geraakt worden door een vrachtwagen, omdat je simpelweg niet sneller kan accellereren of met je kont op de motorkap van je achterligger gaan zitten?
Maar waar maken we ons allemaal druk om. De Vision 110cc zal vast net als de Lead 110 een 85-90km/u kunnen rijden, in de stad snel zat, op 80km/u wegen kan je ook meekomen.. snelweg niet doen en hoe rustiger je rijd, hoe meer tijd je hebt om fouten van anderen te kunnen corrigeren voor ze jouw eigen probleem worden.