loco gringo customs
Rookie
- 18 jan 2019
- 14
- 0
Start motor gedemonteerd.gaat op accu gewoon rond. Straks contactspray halen en kabelboom nalopen.i.i.g. bedankt voor de reactie.Wat Zot zegt.
Mocht dat het niet blijken te zijn, kabelaansluitingen nalopen, zou niet gelijk de hele kabelboom demonteren. Mogelijk zit er gewoon ergens een aansluiting los of corrosie.
Mss. startmotor vastgerot?
vorige week n honda vt 600 van 88 opgehaald bij mn maat.start niet meer
heeft een jaar buiten onder n afdakje gestaan in weer en wind.
heeft er al n nieuwe{tweedehandse}cdi ingezet en nieuw startrelais.
als ik mijn accu erop aansluit en ik druk de startknop in valt alle stroom weg,met zijn accu erin tikt ie alleen ,thats it.
ik denk zelf dat t in de kabelboom zit.maar kan nergens een kabelboom vinden voor een 600 van ''88.denk dat ik de kabelboom moeten demonteren en nalopen. denk kortsluiting/vochtprobleem. {is geen standaard maar gechopte versie} als iemand iets weet....altijd welkom.
En tjek ff of niet toevallig water of benzine bij de olie zit. Dat kan he, met enige tijd stilstand. Simpel, maar doeltreffend, en eigenlijk basisstap bij elke motor die gestart wordt: hoe is het met de olie?Krijg je de krukas rond?
Ja,gaat rond.aangetrokken met de auto maar start niet. Doet niks.Krijg je de krukas rond?
morgen blok eruit halen en openmaken
kleur draden?Update ,blok zit muurvast ,ander blok gehaald van n transalp 600. Zit erin maar komen twee ipv vier draden van de ontsteking? Moet toch ook naar twee bobi nes,?
Transalp en VT600 zijn beide tweecilinders, hebben grofweg hetzelfde motorblok (anders was het omhangen wss niet zo simpel geweest) en een Transalp heeft een toerenteller. Maar mss kan TS beginnen met het vergelijken van b.v.v deze plaatjes;Volgens mij is de VT een 2cilinder en de Transalp een 4cilinder?
Maakt ook niet uit voor de rest.
Ik denk dat de 2 draden vanaf de ontsteking wel voor de bobines zijn.
Als er een toerenteller aanwezig is gaat er daar ook eentje naartoe.
En een vierde zal ook wel kloppen maar ik weet zo gauw niet waar die voor is.
Misschien dat de Transalp geen toerenteller heeft?