Dag mensen ,ik hoop dat jullie mij kunnen helpen als shadow rijders.
Ik ben de werking van alle relays en modules aan het doorzoeken van mijn 1985 vt1100 .
Gaat een beetje.
Helaas heb ik natuurlijk weer een fiets met extra's die ik niet terug kan vinden in schema's.
Als eerste een icu-13 module .Deze zit tussen de onstekingsmodule en he pulse gever in het blok.
Is dit een vonk versterker?Omdat ik een twin spark heb?
Of is dit een module die van de enkele pulsgever in het blok iets maakt dat hij werkt op een 2cilinder? Waste spark system..
Dan komt er uit de achterste cilinder kop een dubbele draad.Is deze voor het brandstof pomp
aan/uit systeem?
Dan komt uit de kabel van de pulsegever nog 2 draden op 1 connector .Deze komen van een sensor uit het onderblok,maar wat is dit?olie druk?
Ik ben er achter dat ik het shindigen relay kan overbruggen .Dit is een relay wat de brandstofpomp aan zet pas als de motor echt rond gaat.
Maar dan word die draad gesplits naar een andere connector.Moet deze dan op die onbekende die ik boven beschreef?
Ik heb wel gelezen dat het icu 13 kastje iets te maken heeft met een beveiliging .Er zit een beveiliging op dat de onsteking het niet doet als het blok minder dan 200rpm draait.Dit om start motor te beveiligen.
Ik denk dus dat als ik de icu-13 er gewoon tussen uit haal,dat er niets aan de hand is.
Dus gewoon de pulse gever in het blok direct aansluiten op de ontstekings module.
Zo heb ik het op vele andere tekeningen ook gewoon gezien.
Draadjes.......vak appart .....
Met dit project ben ik bezig.
wie is mielko