Honda VT750 of Dragstar 650 + enkele beginnersvragen

Ah oke. Tja ik heb niet echt een voorkeur voor ketting of cardan. Is ook eerst een kwestie van ervaring opdoen voordat ik daar een besluit over kan nemen.

Wat bedoel je precies met dat naar binnen vallen? Is dat bij korte scherpe bochtjes of over het algemeen? Ik weet niet zo goed wat ik me hier bij voor moet stellen..

Ik wil voor deze gaan kijken. Zou dit iets zijn volgens jullie (qua prijs, km stand bouwjaar e.d.)?

http://link.marktplaats.nl/m928805336
Lijkt mij een leuke motor. :Y Dat naar binnen vallen merk je vooral met een korte langzame bocht. Een U bochtje zeg maar. Een gewone bocht gaat gewoon goed en het is nu ook weer niet zo dat hij alleen rechtdoor wil maar als je wegrijd met een kort bochtje bijvoorbeeld (zoals wegrijden uit een parkeervak) of je wil draaien moet je d'r zeker rekening mee houden. Het is wel te doen hoor maar je moet je stuur gewoon goed vast houden want die wil dan bijvoorbeeld bij een bochtje naar links helemaal naar links uitslaan. Als je je stuur dan goed vasthoud zodat je stuur niet omslaat maak je gewoon het bochtje maar het is ff wennen.
 
Los van je persoonlijke voorkeur. Ga echt eerst beide motoren rijden en dan een oordeel maken. Ik had ook een ideale motor voor ogen, maar die "droom" viel in duigen toen ik het sturen van de motor vreselijk tegen vond vallen. Een motor op de 3de~4de plek in mijn gedachte is het destijds geworden, en we zijn altijd vriendjes met elkaar geweest. Ik bedoel maar...

Over dat grote dunne, of een dik kleinere voorwiel. Dunne grote voorwielen sturen licht in, maar worden vaak in combi met bepaalde balhoofdhoek gebruikt, waardoor het voorwiel wat meer onderuit staat. En hoe meer dat ie onderuit staat, heeft weer een moeilijker bochten gedrag. Bij de dikke banden, staat het wiel iets meer onder de motor. Dikke band, meer wrijving bij het insturen, maar de hoek maakt het weer wat makkelijker.

Trouwens, ik heb niks met choppers/cruisers, maar ben een beetje bekend geraakt door de recente aanschaf van een chopper van mijn vrouw, die heeft een 800 Intruder gekocht.

Ja denk dat dat inderdaad beter is. Leek me leuk om al een motor te hebben staan, zodat ik meteen kan beginnen wanneer het rijbewijs binnen is. Merk alleen dat er nog wel wat bij komt kijken. Probleem is ook dat ik een zeer beperkte keuze heb met het A2 rijbewijs. Ik wil graag een chopper/cruiser rijden dus mijn keuze zal sowieso tussen de Dragstar 650 en Shadow gaan. Na veel berichten zowel op dit forum als op andere fora te hebben gelezen, heb ik het idee dat de Dragstar toch een iets betere keus voor de beginner zou zijn. Daarnaast zijn ze goedkoper dan de Shadows.


Ik weet een hele nette dragstar 650 die binnenkort te koop komt.

Mijn stagiere heeft die gekocht voor handel. Hij komt bij mij de onderhoudsbeurt doen, ik doe voor hem een totale controle van de fiets. In ruil voor zijn werk bij mij, want hij doet t prima :)

Mocht het een mooie, zwarte, uit 2001-2008 zijn dan houd ik mij aanbevolen ;)


Ah oke. Tja ik heb niet echt een voorkeur voor ketting of cardan. Is ook eerst een kwestie van ervaring opdoen voordat ik daar een besluit over kan nemen.

Wat bedoel je precies met dat naar binnen vallen? Is dat bij korte scherpe bochtjes of over het algemeen? Ik weet niet zo goed wat ik me hier bij voor moet stellen..

Ik wil voor deze gaan kijken. Zou dit iets zijn volgens jullie (qua prijs, km stand bouwjaar e.d.)?

http://link.marktplaats.nl/m928805336
Lijkt mij een leuke motor. :Y Dat naar binnen vallen merk je vooral met een korte langzame bocht. Een U bochtje zeg maar. Een gewone bocht gaat gewoon goed en het is nu ook weer niet zo dat hij alleen rechtdoor wil maar als je wegrijd met een kort bochtje bijvoorbeeld (zoals wegrijden uit een parkeervak) of je wil draaien moet je d'r zeker rekening mee houden. Het is wel te doen hoor maar je moet je stuur gewoon goed vast houden want die wil dan bijvoorbeeld bij een bochtje naar links helemaal naar links uitslaan. Als je je stuur dan goed vasthoud zodat je stuur niet omslaat maak je gewoon het bochtje maar het is ff wennen.

Okey, bedankt voor de uitleg. Dacht dat het ook in de grotere, langere bochten was. Kleine bochtjes maakt op zich niet zo veel uit, voor het stuurgemak moeten we geen chopper gaan rijden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan