• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Honda XL500S laadproblemen

Guppie

MF'er
Lid geworden
8 mrt 2005
Waarderingsscore
0
Hoi,

Ik heb al een hele tijd een XL500s maar ik heb een probleempje met het bijlaadsysteem van de motor, zijn er meer mensen die hier last van hebben???

ps. hij laad wel bij maar wel heel weinig.

Wat is weinig.
Ik bedoel wat is de accu spanning bij stilstand en bij verhoogd toerental.
Hoe oud is de accu en brand de verlichting fel of zwak.
Lees ook de andere accu toppics eens na. :)

Nou hij laad bij een toerental van 3000 omw. ongeveer ong. 6,5V dus dat is wel een beetje aan de krappe kant, de verlichting brandt gewoon goed. Maar wat ik eigenlijk wil weten is of dat dit eigenlijk een beetje normaal is bij en XL500s, dit is mij namelijk verteld.

Dus er zit een 6v installatie op dan is dat normaal tenminste als het niet lager wordt als je er mee rijdt.
Waarom denk je dat er een probleem is eigenlijk? :?

Dus er zit een 6v installatie op dan is dat normaal tenminste als het niet lager wordt als je er mee rijdt.
Waarom denk je dat er een probleem is eigenlijk? :?

Nou het probleem is dat ik hem 1x in de drie dagen moet bijladen, dus hij laadt onder het rijden niet genoeg bij.
Maar ik kan mij ook wel voorstellen dat dit een eigenschap is van deze motoren dat de niet voldoende capaciteit hebben om bij teladen.

Is het een klassieke accu met dopjes en vloeistof, dan regelmatig en vooral 's-zomers, vloeistofniveau checken en eventueel per iedere cel herstellen door bijdruppelen van gedistilleerd/gedemineraliseerd water (GEEN kraanwater).

Pas op, bijtend zuur, vreet textiel en huid aan; ook OP de accu en aan de dopjes.

Na 3 jaar vertrouw ik in principe een accu niet meer, hoewel dat soms flink kan meevallen.

====
Hoe lange of korte ritten maak je, kilometers per week en zo?

Motoren met 6v instalatie zijn daar idd gevoelig voor.
Maar wat misschien helpt is het in goede staat houden van alle bedrading aansluitingen schakelaars en massa aansluitingen.
Overgangs weerstanden tussen de generator en de accu zijn dodelijk voor het goed bijladen :)

Als je remlicht blijft branden of je de rem ingedrukt houdt voor het stoplicht kan veel schelen.

Is het een klassieke accu met dopjes en vloeistof, dan regelmatig en vooral 's-zomers, vloeistofniveau checken en eventueel per iedere cel herstellen door bijdruppelen van gedistilleerd/gedemineraliseerd water (GEEN kraanwater).

Pas op, bijtend zuur, vreet textiel en huid aan; ook OP de accu en aan de dopjes.

Na 3 jaar vertrouw ik in principe een accu niet meer, hoewel dat soms flink kan meevallen.

====
Hoe lange of korte ritten maak je, kilometers per week en zo?

Ik heb een gewone "klassieke" accu met vloeistof en dopjes, en ik maak niet zo'n heel lange ritten (ong. 10 km) maar het zal ook wel een beetje bij de motor horen denk ik als ik de reacties zo goed begrijp.

Terug
Bovenaan Onderaan