Honda XR 250 t/m 650cc Topic Part 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee nee, ik bedoel, ik wil alleen een voorvelg switchen naar 17inch, wat voor velgrand kan ik dan om de originele naaf laten spaken :+ heb echt totaal geen verstand van spaakvelgen
 
Als je lekker zuinig wil doen ,zoek je gewoon een 17" a-velg van een oude XR350 of 600 en spaak je die vooraan,Daar kan max. een 110 band op dacht ik maar je hebt wel een 17"...
Buiten Excel heb je nog Behr,Sanremo rim etc maar echt veel gaat dat niet schelen. :+
 
Ik ben vanaf nu in het bezit van een xr600 *D *D *D *D
Inmiddels spatborden, handkappen, een koplamp en een zadelovertrek besteld. Ik zal binnenkort wel wat foto's posten *O*
 
Zo'n aloop kitje vind ik zelf ook net iets te duur.
Ik zat te denken aan een zadelovertrek van blackbird racing en handkappen, voor- en achterspatbord en koplamp van acerbis/ufo/polisport. Dan zitten we al in de goede richting en moet ik nog iets op die zijschilden en de tank bedenken. De tank is al behandeld tegen ademen en opnieuw geverfd dus qua stickers heb ik meer keus aangezien ze niet geperforeerd hoeven te zijn.

heb laastst een fiest gezien bij de XR-boer in Heibloem waarvan een behandelde tank toch aan het afbladeren was.
Dit begint dan meestal aan de binnen kant waar ook een coat laag is aangebracht...
Maar ik ben benieuwd of hij dan een slechte spuiter had of dat een kunststoffe tank echt klote is met verf..
 
Ik geloof er ook niet echt in. Een maat van mij crost al jaren en heeft veel XR-en gehad. Vaak bezig geweest om de tank goed en mooi te krijgen. Ook geprobeerd om hem te spuiten op veel manieren en met veel verschillende (ademende) coatings maar uiteindelijk bleef er niets op zitten.
Tank stikkers is nog steeds de beste remedie. Ook heb ik hier al eens een tank-hoes voorbij zien komen. Maar spuiten :N

Black bird heeft nog set's voor de XR. Ik heb hem er zelf ook op zitten.

full


gr, Look.
 
Ik geloof er ook niet echt in. Een maat van mij crost al jaren en heeft veel XR-en gehad. Vaak bezig geweest om de tank goed en mooi te krijgen. Ook geprobeerd om hem te spuiten op veel manieren en met veel verschillende (ademende) coatings maar uiteindelijk bleef er niets op zitten.
Tank stikkers is nog steeds de beste remedie. Ook heb ik hier al eens een tank-hoes voorbij zien komen. Maar spuiten :N

Black bird heeft nog set's voor de XR. Ik heb hem er zelf ook op zitten.

[afbeelding]

gr, Look.

Nee een kunststoffe tank zelf spuiten gaat (denk ik zo) niet lukken, Maar die tank die ik had gezien was door een prof gedaan, had aan de binnen kant een laag én aan de buiten kant, maar 't hat allemaal geen zin zo te zien...
Die tank hoezen staan trouwens veel op E-bay.

maar doe mij ook maar zn stickert ja :Y

full
 
ik heb een hotcam nokkenas in me XR, volgens hotcam moet ik de klepspeling op 15 en 20 zetten standaard is het 10 en 12.

ik blijf namelijk me kleppen horen dus ik vroeg me af of hier andere mensen zijn die een Hotcam nokkenas hebben en met voor klepspeling die rondrijden.
 
Heeft er iemand toevallig uit een pakkingset nog een Koppaking en klepseals voor een XR250R liggen?

Wil binnenkort toch maar eens dat oliezuipen, zweten, en het blauwe roken bij koude motor oplossen, maar ben maar een hele arme student ;(
Heb de orginele koppaking al een keer helemaal uit elkaar gehaalt, en tussen elke 2 laagjes ijzer een laagje vloeibare pakking, maar toch blijft hij zweten.

En ik heb het idee dat de kleprubbers gaar zijn, want heb de kleppen al een keer opnieuw ingeslepen, en mooi schoon gemaakt en van alle aanslag ontdaan, maar vooral bij het gas los laten komt er zon blauw wolkje uit de uitlaat.

Dus nogmaals, is er hier iemand die 1 of beide van die dingen nog heef tliggen en mij voor een mooie prijs wil matsen O-)
Want heb hier weleens gelezen dat ze eigenlijk alleen per complete blok pakking set gaan, en die sets ben ik wel tegengekomen, maar kosten gelijk 80€ '(
 
Heeft er iemand toevallig uit een pakkingset nog een Koppaking en klepseals voor een XR250R liggen?

Wil binnenkort toch maar eens dat oliezuipen, zweten, en het blauwe roken bij koude motor oplossen, maar ben maar een hele arme student ;(
Heb de orginele koppaking al een keer helemaal uit elkaar gehaalt, en tussen elke 2 laagjes ijzer een laagje vloeibare pakking, maar toch blijft hij zweten.

En ik heb het idee dat de kleprubbers gaar zijn, want heb de kleppen al een keer opnieuw ingeslepen, en mooi schoon gemaakt en van alle aanslag ontdaan, maar vooral bij het gas los laten komt er zon blauw wolkje uit de uitlaat.

Dus nogmaals, is er hier iemand die 1 of beide van die dingen nog heef tliggen en mij voor een mooie prijs wil matsen O-)
Want heb hier weleens gelezen dat ze eigenlijk alleen per complete blok pakking set gaan, en die sets ben ik wel tegengekomen, maar kosten gelijk 80€ '(

mxshop4you.nl mailen of ze zo nog aan een koppakking kunnen komen,
grote kans dat dit het geval is.
en voor die kleprubbers zou je even op marktplaats moeten zoeken naar een man uit heibloem die in vanalles en nog wat voor de XR-en doet
 
Heb de orginele koppaking al een keer helemaal uit elkaar gehaalt, en tussen elke 2 laagjes ijzer een laagje vloeibare pakking, maar toch blijft hij zweten.

En ik heb het idee dat de kleprubbers gaar zijn, want heb de kleppen al een keer opnieuw ingeslepen, en mooi schoon gemaakt en van alle aanslag ontdaan, maar vooral bij het gas los laten komt er zon blauw wolkje uit de uitlaat.
vloeibare pakking is een lapmiddel waar je niet aan moet willen beginnen :N
echt afdichten onder druk doet het toch niet, en je loopt het risico, als je wat royaal gesmeerd hebt, dat het aan de binnenkant losweekt en je oliekanalen afdicht

kleppen slijpen maar niet de rubbers vervangen? da's valse zuinigheid.
net zoiets als tandwiel vervangen maar ketting niet... :X
Als je je blok toch al zover open hebt liggen, is het nog zo'n kleine moeite (en een paar centen) om die rubbertjes mee te pakken (en zuigerveren)
(maar da's mijn persoonlijke mening)

Voor de pakking(set) kun je eens bij motozoom kijken
die verkopen pakkingen en pakkingsets van Saito
€35,95 voor complete set XL/XR250
spul is net zo goed als OEM Honda.
Wij hebben er ook al onze XL-en en XR-en mee opgeknapt
 
Laatst bewerkt:
@ Jef0611 stuur me ff een mail als je wil. Ik heb een hele mooie optie voor je.

ruud.mandy@kabelfoon.nl

Als dit is wat ik denk dat het is dan is dit inderdaat wat ik denk.
Ruud, heeft Heavys je aangestoken of is het juist NIET wat ik denk dat het is.

gr, Look.
 
Als dit is wat ik denk dat het is dan is dit inderdaat wat ik denk.
Ruud, heeft Heavys je aangestoken of is het juist NIET wat ik denk dat het is.

gr, Look.


tsja....
















Nee maak je geen zorgen ik vind alle merken mooi zolang ie maar HONDArood is ;)

Ik weet een hele mooie XR650 met alles erop en eraan en een HRC kit.

Nee, niet de mijne daar ben ik nog niet op uitgekeken 8-)

dsc02594iz5.jpg

By xr600sm, shot with DSC-W50 at 2008-11-09
 
Ziet er winter klaar uit, is mijnes ook maar voor de 3e keer.

Vanmiddag ipv rijden de dubbel D helemaal winter klaar gemaakt.
 
tsja....
Nee maak je geen zorgen ik vind alle merken mooi zolang ie maar HONDArood is ;)
Ik weet een hele mooie XR650 met alles erop en eraan en een HRC kit.
Nee, niet de mijne daar ben ik nog niet op uitgekeken 8-)
[afbeelding]
By xr600sm, shot with DSC-W50 at 2008-11-09

Aha, dan is het dus niet wat ik dacht dat ik dacht dat het was. Maar het zou zo maar gekunt kunnen hebben.
Honda rood (en wit) is inderdaat niet verkeerd. Daar ben je zomaar niet op uitgekeken.

gr, Look.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan