En je dacht dat er ook maar iemand naar gaat kijken bij een ongeluk,ik moet de eerste expert nog meemaken die daar naar kijkt bij iemandNiet helemaal correct..
Als 11KW op kenteken staat, en heeft meer vermogen dan toegestaan...
Kan je een probleem krijgen bij een ongeval.
Weet niet of het nog zo is, vroeger was het bij 40% meer vermogen herkeuren bij het RDW.
En tegenwoordig kost het allemaal niet zo veel meer om het vermogen aan te laten passen bij het RDW.
Dus waarom risico's nemen?
Wat al vermeld is, belletje naar het RDW en je weet wat je wil weten
Dat is alleen maar zo als je een 11 of 35kw rijbewijs heb,in de 40jaar dat ik motor rij heeft nog nietOmdat je verzekert onder andere op basis van vermogen. Zal niet bij elke verzekering zo zijn. Als je dan elke keer (veel) minder hebt betaald dan zijn ze waarschijnlijk ook niet happig op uitkeren.
Pas als er iets is gebeurt wat een onderzoek in gang zet kijken ze naar wat er allemaal in zit/onder hangt. Als je dan moeilijk veel meer vermogen moet hebben (logischerwijs, ding is waarschijnlijk stuk) dan gaan ze waarschijnlijk moeilijk doen.Dat is alleen maar zo als je een 11 of 35kw rijbewijs heb,in de 40jaar dat ik motor rij heeft nog niet
1 verzekering gevraagd hoeveel vermogen de motor heeft.En ik heb ze gehad van 10 tot meer dan 200pk.
Je betaald of gewoon WA wat voor iedere motor gelijk is of Beperkt casco of All risk en dat gaat niet naar vermogen maar naar
dag cq cataloguswaarde.Heb je een 11 of 35 kw rijbewijs en je gaat dan lopen rommelen heb je wel een probleem,maar
ook dat heeft niet zozeer met het vermogen te maken ,maar je rijd dan zonder rijbewijs en dan gaat de verzekering moeilijk doen.
Ja daar heb je gelijk in als je een 11 of 35kw rijbewijs heb,maar de TS heeft een A rijbewijs en mag dus op alles rijden wat 2 wielen en een motor heeft,Pas als er iets is gebeurt wat een onderzoek in gang zet kijken ze naar wat er allemaal in zit/onder hangt. Als je dan moeilijk veel meer vermogen moet hebben (logischerwijs, ding is waarschijnlijk stuk) dan gaan ze waarschijnlijk moeilijk doen.
En dan lig je in de kreukels in het ziekenhuis en heb je daar weinig zin in.
Dat is niet helemaal waar. Voor een motor is een typegoedkeurig afgegeven. Als je dingen aanpast klopt die typegoedkeuring niet meer en rij je dus rond op een voertuig waar je de weg niet mee op zou mogen. Een ander knipperlichtje of luchtfilter doen ze niet moeilijk over, maar als je met 2x het vermogen rond rijdt is het een ander verhaal.Ja daar heb je gelijk in als je een 11 of 35kw rijbewijs heb,maar de TS heeft een A rijbewijs en mag dus op alles rijden wat 2 wielen en een motor heeft,
al hangt hij er een raket motor onder dan is dat zijn zaak.
Ja daar heb je officieel helemaal gelijk in,alleen is er niet 1 expert die daar naar kijkt,of het moet zo iets extreems zijnDat is niet helemaal waar. Voor een motor is een typegoedkeurig afgegeven. Als je dingen aanpast klopt die typegoedkeuring niet meer en rij je dus rond op een voertuig waar je de weg niet mee op zou mogen. Een ander knipperlichtje of luchtfilter doen ze niet moeilijk over, maar als je met 2x het vermogen rond rijdt is het een ander verhaal.
Rijbewijstechnisch heb je gelijk, knoop er een straalmotor onder en iedereen vind het prima. Maar dit gaat dan ook niet over het rijbewijs, maar over de goedkeuring de Nederlandse weg op te mogen.
Dat betwijfel ik op geen enkele manier.En na tig jaar bij een dealer gewerkt te hebben weet ik echt wel waarover ik praat.
TS had het in het schaduwtopic ergens anders over van 11 kw naar 22 kw. Dat is een verdubbeling van het vermogen. Nou is 22kw niet zo veel, maar dat is een verdubbeling van het vermogen. Ik zou zelf daarom het risico niet nemen.Ja daar heb je officieel helemaal gelijk in,alleen is er niet 1 expert die daar naar kijkt,of het moet zo iets extreems zijn.
Dat is alleen maar zo als je een 11 of 35kw rijbewijs heb,in de 40jaar dat ik motor rij heeft nog niet
1 verzekering gevraagd hoeveel vermogen de motor heeft.En ik heb ze gehad van 10 tot meer dan 200pk.
wat heb jij veel geduld zeg