Honda XR600 klappen uit blok enz

drestar

Die hard MF'er
5 dec 2015
477
1
hallo ik ben bezig met mijn honda XR600

de motor draait en sart snel, slaat aan maar valt dan meestal gelijk uit ,na een paar keer opnieuw starten kan hij blijven draaien als je een beetje gas geeft en dan blijft hij wel draaien op de choke, beetje hoog stationair dat wel want als ik de stelschroef teveel uit draai valt hij ook al weer stil

het duurt ook lang voordat de choke eraf kan.

je kan er gewoon mee rijden hij trekt nog aardig goed op.rijd lekker zonder rammel of tikken .maar hij valt vaak stil als je hem uit laat bollen ook al draait hij hoog stationair. ook hoor je vaak heel veel na verbrandings klappen. en lijkt het net of het gas blijft hangen soms. dan blijft hij even hangen in toeren als je gas hebt gegeven.

als hij warm staat valt hij niet uit als je de choke erop doet. dan moet die volgens mij toch uitvallen of niet?

maar vaak als hij warm is en ik laat hem draaien en geef dan gas dan valt hij ook uit

weet iemand misschien wat het probleem kan zijn? en wat de klappen betekenen en het op lopen in toeren bij gas terug en dan vervolgens uitvallen als ik hem uit laat bollen?
 
hallo ik ben bezig met mijn honda XR600

de motor draait en sart snel, slaat aan maar valt dan meestal gelijk uit ,na een paar keer opnieuw starten kan hij blijven draaien als je een beetje gas geeft en dan blijft hij wel draaien op de choke, beetje hoog stationair dat wel want als ik de stelschroef teveel uit draai valt hij ook al weer stil

het duurt ook lang voordat de choke eraf kan.

je kan er gewoon mee rijden hij trekt nog aardig goed op.rijd lekker zonder rammel of tikken .maar hij valt vaak stil als je hem uit laat bollen ook al draait hij hoog stationair. ook hoor je vaak heel veel na verbrandings klappen. en lijkt het net of het gas blijft hangen soms. dan blijft hij even hangen in toeren als je gas hebt gegeven.

als hij warm staat valt hij niet uit als je de choke erop doet. dan moet die volgens mij toch uitvallen of niet?

maar vaak als hij warm is en ik laat hem draaien en geef dan gas dan valt hij ook uit
dit duidt op een te arm stationair mengsel
weet iemand misschien wat het probleem kan zijn? en wat de klappen betekenen en het op lopen in toeren bij gas terug en dan vervolgens uitvallen als ik hem uit laat bollen?
te arm stationair mengsel

Vanmiddag carburareteur er weer opgezet na helemaal schoon gemaakt te hebben,gelijk nieuwe gaskabels met handvat gemonteerd. en nieuwe bougie erin gedraaid

eerst gaskabels erop gezet. toen was schroefdraad in carbuareeter niet goed meer waar het houdertje van de gaskabels op vast komt . dus even nieuw draad erin getapt. moest wel want de schroef kreek ik er niet meer in
verneukt
en tot mijn grote schrik lekte de vlotterbak ineens.
verneukt
dus weer alles eraf gehaald, en zat nog rotzooi onder de pakking.

dus weer even goed schoonmaken en heb het gelijk maar goed gedaan en nog extra dicht gescmeerd met beetje vloeibaren pakking. dus gootje waar pakking in zit gevult met vlooibare pakking en nog beetje bovenop de pakking zelf. nu zit het lekker dicht.moet toch niet mee ropen want sproeier wisselen gebeurd buitenaf.
verneukt
dus pakkingeven uurtje laten drogen en er kwam daarna geen benzine meer door..

toen starte ik hem ,en ging vrij vlot na 4 keer kicken sloeg die aan,maar viel weer gelijk stil?

daarna bleef hij wel gelijk draaien en draaide mooi op de choke maar na 2 minuten viel die weer stil en starte nauwelijks niet meer

dus ik checkte dat de benzine bijna op was. dus snel naar de pomp om een paar liter euro 95.. zal wel verkeerd zijn zeker? moet wss 98 hebben?

maar dat erin gedaan en hij starte naar 2x kicken weer en bleef nu wel weer draaien,dus ik dacht helm pakken en rijden..

en ineens toen ik er nog niet opzat begon hij langzamer te draaien en neigden stil te gaan vallen. ik heb toen de choke op stand 2 gezet en toen kwam hij weer mooi in toeren stationair. dacht mooi dat werkt dan al tenminste..
slechte benzine toevoer?
dus ik rijden en de choke er helemaal af. en ging goed eigenlijk. maar viel na paar honderd meter toch weer stil? dus opnieuw gestart en weer gereden en viel daarna niet meer stil..

toen nog even stationair laten draaien voor de poort. en met choke erop geprobeerd en toen ging die hoger lopen in toeren )meer benzine)maar niet stilvallen dus. ik vraag mij eigenlijk wel af of een XR wel stil valt op de choke als die warm is ??
normaal wel, maar niet als hij stationair veel te arm staat
heb natuurlijk geen andere XR gehad dus kan niks vergelijken..
ik wel en dan ook nog een aantal van anderen in onderhoud
maar als hij stationair draait en je geeft dan even gas dan neigt hij stil te vallen.
meestal te arm stationair
denk dat die toch nog net te vet staat?? heb nu sproeier 160 erin gedaan. kwam 170 uit. het na ijlen bij gas terug is veel minder en eigenlijk te verwaarlozen meestal doet hij het nu ook niet meer.
meer verneuken
die sproeier 170 was gewoon veels te groot denk ik?
stop met denken
ook sloot de zijkap niet mooi op de vlotterbak omdat die maar op 1 punt vast zat .
geen idee waar je het over hebt
maar toch hoor ik ook een beetje wat in de motor, klepjes hoor je wel lichtjes beetje tikken. moet wel na gekeken denk ik. misschien toch ook wat lagerslijtage denk. weet niet zeker maar is niet ontdenkbaar. denk steeds dat ik iets af en toe hoor slepen of boemelen..maar kan ook een gedachte zijn. heb nooit een XR gehad
grootste ellende bij een xr600 is een droog lopende oliepomp. Die geeft dit soort effecten in eerste instantie. Wat km's later kun je kop reviseren
maar loopt al stukje beter zo vind ik.
stop met denken
zit ook demperwol in de uitlaat nu .dat merk je echt wel.. en klappen doet hij nu ook niet meer .en stil vallen dus ook niet meer zoveel als eerst want toen stond ik op bijna elke hoek van der straat opnieuw te kicken..

heb ook nog deo test gedaan bij inlaat spruitstuk maar veranderde niks in toeren daarmee.dus geen valse lucht daar .ook niet bij de carburaeur . heb heel busje leeg gespoten erop en niks geen veranderingen

denk volgende stap klepjes stelen dan?

zie eerdere post
 
quote:

drestar schreef op 09 december 2015 @ 17:50:
Vanmiddag carburareteur er weer opgezet na helemaal schoon gemaakt te hebben,gelijk nieuwe gaskabels met handvat gemonteerd. en nieuwe bougie erin gedraaid

eerst gaskabels erop gezet. toen was schroefdraad in carbuareeter niet goed meer waar het houdertje van de gaskabels op vast komt . dus even nieuw draad erin getapt. moest wel want de schroef kreek ik er niet meer in


verneukt


Hoezo verneukt ? nieuwe bougie erin en gaskabels erop..

het schroefje zat al niet lekker toen die eruit kwam .dus die was bij een andere eigenaar al verkeerd erin gedraaid. dit heb ik dus niet verneukt, maar opgelost door er even met een tapje door te gaan zodat het schroefje er weer recht in kon. ipv verneukt kun je daar beter schrijven goed opgelost! want het zit weer goed vast nu en er zitten weer 2 gaskabels op ipv eentje..

het pakking verhaal kennen we nu ondertussen wel, ik heb ook gezegt dat ik een pakking set ga bestellen en er ondertussen niet meer mee ga rijden..

sproeier 170 gaat er dan weer terug in,stelschroef zal dan verder open moeten, stationair sproeier is 65

bij zijkap heb ik per ongeluk vlotterbak geschreven terwijl dit lichtfilterbak moest zijn. de zijkap zat dus maar op 1 van de bevestigings punten aan de luchtfilterbak vast waardoor de kap niet volledig sloot op de luchtbak.

oliepomp zal ik dan ontluchten. ik ga toch de olie vernieuwen en het filter.
 
dit duidt op een te arm stationair mengselte arm stationair mengselverneuktverneuktverneuktslechte benzine toevoer?normaal wel, maar niet als hij stationair veel te arm staatik wel en dan ook nog een aantal van anderen in onderhoudmeestal te arm stationairmeer verneukenstop met denkengeen idee waar je het over hebtgrootste ellende bij een xr600 is een droog lopende oliepomp. Die geeft dit soort effecten in eerste instantie. Wat km's later kun je kop reviserenstop met denkenzie eerdere post

_O- _O-
 
*Volgt.

Wellicht steek ik er nog wat van op.

lipton-tea-city-of-animals.jpg
 
Druk eens een O2 meter in je uitlaat, dan zie je zo waar ie niet goed staat, en ongeveer hoeveel.

bij een 1 cilinder moet je bij lage toeren heel dicht bij de cilinder meten. Bij lage toeren wordt er ook buitenlucht aangezogen. Na de plof ontstaat er een onderdruk in de uitlaat namelijk. Bij multi cilinders heb je daar minder last van.
 
Ik zag ook weer wat nieuws. ik keek toevallig naar een carburateur xr600 en zag dat de choke klep bij deze helemaal afsloot.zie foto.. bij mijn carburateur dus niet, daar zit er een enkele klep met veel ruimte langs de randen .. klopt dit wel? ,en kan dat verklaren waarom die niet stil valt op de choke????

heb wel dezelfde carburateur maar geheel ander choke klep dus, mijn choke klep lijkt wel te klein..
jv4tas.jpg



ik zal mijn carburateur er binnenkort nog eens afhalen en een foto maken van de choke klep. dan kan je het zien dat er veel ruimte zit tussen de klep en de ingang. daar komt natuurlijk nog lucht door waarop die niet stil valt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan