Honda XR600 klappen uit blok enz

drestar

Die hard MF'er
5 dec 2015
477
1
hallo ik ben bezig met mijn honda XR600

de motor draait en sart snel, slaat aan maar valt dan meestal gelijk uit ,na een paar keer opnieuw starten kan hij blijven draaien als je een beetje gas geeft en dan blijft hij wel draaien op de choke, beetje hoog stationair dat wel want als ik de stelschroef teveel uit draai valt hij ook al weer stil

het duurt ook lang voordat de choke eraf kan.

je kan er gewoon mee rijden hij trekt nog aardig goed op.rijd lekker zonder rammel of tikken .maar hij valt vaak stil als je hem uit laat bollen ook al draait hij hoog stationair. ook hoor je vaak heel veel na verbrandings klappen. en lijkt het net of het gas blijft hangen soms. dan blijft hij even hangen in toeren als je gas hebt gegeven.

als hij warm staat valt hij niet uit als je de choke erop doet. dan moet die volgens mij toch uitvallen of niet?

maar vaak als hij warm is en ik laat hem draaien en geef dan gas dan valt hij ook uit

weet iemand misschien wat het probleem kan zijn? en wat de klappen betekenen en het op lopen in toeren bij gas terug en dan vervolgens uitvallen als ik hem uit laat bollen?
 
mee eens, maar ook daar gebruiken ze geen papieren pakking omdat dat de passing van de lagers tegen gaat. De lagers zouden dan los komen liggen doordat de gaten niet op elkaar aansluiten. In gevallen waar dat wel kan zal men kiezen voor een papieren pakking.
Ik ben zelf iets te vaak stukken vloeibare pakking in de carterpan tegen gekomen door verkeerd (teveel) gebruik van dat spul.
Er zal best wel vloeibare pakking zijn die benzine bestendig is maar ik durf te betwijfelen of ts die heeft gebruikt.

Zit vloeibare pakking tussen van Curil
 
:^
Je zou etters beter vervangen voor hulpbehoevende prutsers die geen respect hebben voor de ervaren sleutelaar. ettertjes schrijft natuurlijk wel een stuk makkelijker en staat zo'n beetje voor hetzelfde.

Ik vind de reactie van TS helemaal niet zo respectloos hoor? De reactie van Zot is juist respectloos. Waarom zou je eigenlijk respect voor jullie moeten hebben? Omdat jullie 'professioneel' aan motoren sleutelen? Op dit forum voelen jullie je als goden, ben benieuwd naar jullie andere kwaliteiten. Groot deel van de maatschappij kijkt neer op figuren zoals jullie, ooit over nagedacht?
Respect gaat meer over innerlijk en gedrag dan kunde...of nog erger: leeftijd.
 
Zit vloeibare pakking tussen van Curil


Uitgaande van de standaard meest aangeboden van Curil zou dat dan idd wel goed gaan met benzine

resistant to mineral oils (also with additives), synthetic oils and greases, gasoline and diesel fuels, hot and cold water, seawater, gases, air as well as weak acids and alkalis

Meeste problemen bij het gebruik van vloeibare pakking zitten hierin:
Note: If too much sealing compound is applied, it can drip into the interior.
Vloeibare pakking word vaak gebruikt in hoeveelheden die eigenlijk 4 x zoveel zijn als nodig zou zijn geweest en het restant word dan tussen de vlakken uitgedrukt. Aan de buitenkant kun je dat dan wegvegen, wat er van binnen gebeurd is alleen gissen.....

Punt blijft, het gebruik op die manier is niet zoals het hoort.
Als het toch maar voor tijdelijk is dan had ik de originele rubber pakking schoongemaakt, ingespoten met schiliconenspray en zo even een paar minuutjes laten liggen, dan had ie ook weer netjes afgesloten :)
 
Laatst bewerkt:
Uitgaande van de standaard meest aangeboden van Curil zou dat dan idd wel goed gaan met benzine

resistant to mineral oils (also with additives), synthetic oils and greases, gasoline and diesel fuels, hot and cold water, seawater, gases, air as well as weak acids and alkalis

Meeste problemen bij het gebruik van vloeibare pakking zitten hierin:
Note: If too much sealing compound is applied, it can drip into the interior.

Punt blijft, het gebruik op die manier is niet zoals het hoort.
Als het toch maar voor tijdelijk is dan had ik de originele rubber pakking schoongemaakt, ingespoten met schiliconenspray en zo even een paar minuutjes laten liggen, dan had ie ook weer netjes afgesloten :)

Bedankt voor de tip *O*
 
Ik vind de reactie van TS helemaal niet zo respectloos hoor? De reactie van Zot is juist respectloos. Waarom zou je eigenlijk respect voor jullie moeten hebben? Omdat jullie 'professioneel' aan motoren sleutelen? Op dit forum voelen jullie je als goden, ben benieuwd naar jullie andere kwaliteiten. Groot deel van de maatschappij kijkt neer op figuren zoals jullie, ooit over nagedacht?
Respect gaat meer over innerlijk en gedrag dan kunde...of nog erger: leeftijd.

Ze hebben geen andere kwaliteiten, daarom posten ze ook niet op andere fora :+



Wellicht is het tijd om on-topic te blijven, open er vooral een eigen topic over, dan kunnen we hier verder posten om de TS verder te helpen met zijn XR goed lopend te krijgen.
 
Soms moet je dingen in hun perspectief zien ipv nogal gevoelig reageren op 1 woord uit een best lange reply.

Soms vraag ik me wel eens af waar dit gedeeelte van motor-forum nu eigenlijk om draait??! Techniek?? Of het bijbrengen van algemene omgangsvormen?!
We moeten de experts/vaklieden met respect behandelen.........alleen vaak komen deze mensen ook bot uit de hoek, en kort van stof. Met een houding van geloof mij maar want ik weet het beste en dat scheelt je iig tijd en geld.
En daar hebben ze dus ALTIJD gelijk in. Het zou mij persoonlijk echt niet kunnen schelen hoe bot "zot"(om een voorbeeld te noemen :+ ) is in zijn antwoorden op mijn vraag. Als ik daar geholpen mee ben en mijn kennis vergroot, ben ik weer blij. Alleen veel mensen komen hier niet om hun kennis te vergroten of om echt iets te snappen, die willen hun problem opgelost zien. En zo goedkoop mogelijk en zo snel mogelijk, om maar weer te kunnen rijden. De houding van beide partijen gaat echt niet veranderen als je de regels hier niet op aanpast. Een expert is voor nieuwe bezoekers niet te herkennen. En nieuwe bezoekers mogen hier gelijk hun vraag stellen. Zonder de zoekfunctie te hebben begrepen, of zonder verdere kennis van wie hier serieus antwoord. Dus op naar de volgende............ :P
 
:^


Het hele techniekgedeelte is al verneukt door de kinderachtige (kijk eens wat een grote pik ik heb) reacties van zowel pro's als prutsers.
Lijkt wel een stel kleuters bij elkaar en dat is best wel jammer omdat er zeker wel veel kennis aanwezig is.
 
Och ik maak dit dagelijks mee...
Wij zijn flink aan het uitbreiden op ons bedrijf, en dat betekend ook meer werknemers...
Veel funkties zijn "met technische affiniteit" en dan komen ze binnen, borst vooruit, neus in de lucht, zal ze even wat laten zien, heb tenslotte " mijn hele leven al aan ***** gesleuteld" ..

Dan mogen ze de productieruimte in.....

Ik zal je even uitleggen hoe het werkt.....

"Dat weet ik wel hoor"

" nou ga je gang dan maar"

5 minuten, dan staat de boel stil, en het is nooit hun schuld of ze konden er niets aan doen..

Goed dan ga ik je nu uitleggen hoe het werkt, en hou er even rekening mee dat je de eerste week niks anders mag aanraken dan de boeken, de bezem en de stofzuiger, en als ik een keer een mobieltje in je hand zie, dan kun je gaan....

Ik denk dat geen 30% ook daadwerkelijk een vaste functie krijgt, de rest is al binnen twee weken bedankt voor hun moeite, maar je bent er niet de juiste persoon voor

betweters die al met een grote mond binnenkomen en ons met 25 jaar ervaring/training/bijscholing of meer komen vertellen hoe het moet lust ik rauw
 
Och ik maak dit dagelijks mee...
Wij zijn flink aan het uitbreiden op ons bedrijf, en dat betekend ook meer werknemers...
Veel funkties zijn "met technische affiniteit" en dan komen ze binnen, borst vooruit, neus in de lucht, zal ze even wat laten zien, heb tenslotte " mijn hele leven al aan ***** gesleuteld" ..

Dan mogen ze de productieruimte in.....

Ik zal je even uitleggen hoe het werkt.....

"Dat weet ik wel hoor"

" nou ga je gang dan maar"

5 minuten, dan staat de boel stil, en het is nooit hun schuld of ze konden er niets aan doen..

Goed dan ga ik je nu uitleggen hoe het werkt, en hou er even rekening mee dat je de eerste week niks anders mag aanraken dan de boeken, de bezem en de stofzuiger, en als ik een keer een mobieltje in je hand zie, dan kun je gaan....

Ik denk dat geen 30% ook daadwerkelijk een vaste functie krijgt, de rest is al binnen twee weken bedankt voor hun moeite, maar je bent er niet de juiste persoon voor

betweters die al met een grote mond binnenkomen en ons met 25 jaar ervaring/training/bijscholing of meer komen vertellen hoe het moet lust ik rauw

Kijk dat is de instelling! Niet openstaan voor mogelijke verbetering, goed bezig.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de reactie van TS helemaal niet zo respectloos hoor? De reactie van Zot is juist respectloos. Waarom zou je eigenlijk respect voor jullie moeten hebben? Omdat jullie 'professioneel' aan motoren sleutelen? Op dit forum voelen jullie je als goden, ben benieuwd naar jullie andere kwaliteiten. Groot deel van de maatschappij kijkt neer op figuren zoals jullie, ooit over nagedacht?
Respect gaat meer over innerlijk en gedrag dan kunde...of nog erger: leeftijd.
Ga jij het nu over respect hebben?
En wie zijn jullie? Ik ben geen professioneel motormonteur.
Ik denk dat er verschil zit in degene die iets vraagt en degene die de moeite neemt om er antwoord op te geven. De ene vraagt iets en de ander geeft iets.
Misschien is het gezegde, een gegeven paard niet in de bek kijken, hier wel van toepassing.
 
Ga jij het nu over respect hebben?
En wie zijn jullie? Ik ben geen professioneel motormonteur.
Ik denk dat er verschil zit in degene die iets vraagt en degene die de moeite neemt om er antwoord op te geven. De ene vraagt iets en de ander geeft iets.
Misschien is het gezegde, een gegeven paard niet in de bek kijken, hier wel van toepassing.

Stel je voor, jij bent een kruising tussen Gandhi en Einstein. Van koekjes bakken heb je helaas weinig kaas gegeten, jij gaat als Ganstein Jr. naar je nog niet bestaande personal computer toe en je vraagt op een forum om wat tips. Mevrouw zuurpruim reageert: "daar heb je geen verstand van, laat dat nou maar aan ons 'vrouwen' over. Stop met koekjes verneuken, prutser!".

Mevrouw zuurpruim heeft waarschijnlijk wel gelijk. Gegeven paard niet in de bek kijken? Wie verdient nou respect, diegene die vraagt of diegeen die antwoord geeft? Vragen, vragen.....
 
Laatst bewerkt:
Stel je voor, jij bent een kruising tussen Gandhi en Einstein. Van koekjes bakken heb je helaas weinig kaas gegeten, jij gaat als Ganstein Jr. naar je nog niet bestaande computer toe en je vraagt op een forum om wat tips. Mevrouw zuurpruim reageert: "daar heb je geen verstand van, laat dat nou maar aan ons 'vrouwen' over. Stop met koekjes verneuken, prutser!".

Mevrouw zuurpruim heeft waarschijnlijk wel gelijk. Gegeven paard niet in de bek kijken? Wie verdient nou respect, diegene die vraagt of diegeen die antwoord geeft? Vragen, vragen.....
Dat is niet wat er hier gebeurt. Laat ik het anders stellen.
Meneer Gandhi vergeet zijn bakblik in te smeren en steek met een grote schroevendraaier de koekjes uit het bakblik en krijgt dan als antwoord" Prutser, je had het bakblik eerst in moeten smeren en je moet met je schroevendraaier uit het bakblik blijven.
Meneer Gandhi is met het bakken een prutser en wat hij wel kan staat daar helemaal buiten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is niet wat er hier gebeurt. Laat ik het anders stellen.
Meneer Gandhi vergeet zijn bakblik in te smeren en steek met een grote schroevendraaier de koekjes uit het bakblik en krijgt dan als antwoord" Prutser, je had het bakblik eerst in moeten smeren en je moet met je schroevendraaier uit het bakblik blijven.
Meneer Gandhi is met het bakken een prutser en wat hij wel kan staat daar helemaal buiten.

Hij verdient dus geen respect en normale omgangsvormen van mevrouw zuurpruim, zelfs al is hij een prutser die het verneukt heeft?
 
Laatst bewerkt:
Hij verdient dus geen respect en normale omgangsvormen van mevrouw zuurpruim?
Laat ik het even aanvullen zodat het meer overeen komt met de verhalen hier.

Meneer Gandhi reageert met: Wat ben jij voor lolbroek, je hebt helemaal geen verstand van bakken en ik bak van alles zelf en ik kan dat heel goed.
Verdient deze meneer respect? Nee, deze meneer verdient een schop onder zijn kont.

Ik begin te begrijpen waar het probleem bij jou zit.
Je weet helemaal niet wat respect in houd.
 
Laat ik het even aanvullen zodat het meer overeen komt met de verhalen hier.

Meneer Gandhi reageert met: Wat ben jij voor lolbroek, je hebt helemaal geen verstand van bakken en ik bak van alles zelf en ik kan dat heel goed.
Verdient deze meneer respect? Nee, deze meneer verdient een schop onder zijn kont.

Ik begin te begrijpen waar het probleem bij jou zit.
Je weet helemaal niet wat respect in houd.

Ik denk dat wij om deze kwestie slechts van mening verschillen.

Daarnaast zegt meneer Gandhi het vetgedrukte gedeelte niet. Dat verandert de zaak.
 
Laatst bewerkt:
En ook in deze discussie denkt iedere partij dat hij in zijn gelijk staat, nou ik kan jullie zeggen dat ik voor mijn professie in mijn gelijk sta. Ook kan ik het veel beter met anderen oneens zijn dan dat jullie dat kunnen, dat je het alvast weet... :')
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat is de instelling! Niet openstaan voor mogelijke verbetering, goed bezig.

Je bent weer heerlijk dingen uit zijn verband aan het halen :Z


Maar bovenal...dit is een topic in Techniek en het onderwerp was een XR600.

[modbreak]Graag weer ON-TOPIC posten hier aub.[/modbreak]

Dit is de 2e keer dat ik het vraag in dit topic, 3 is teveel.
 
Heren bedankt voor de hele discussie die het topic lekker vult en niks bij draagt aan mijn XR600 ,

maar ik ben er inmiddels al achter dat de air cut membraan een belangrijk onderdeel van de carburateur is.
dit kan onder meer het afslaan van de motor verklaren na gas geven,

ik ga nieuwe carburateur pakkingen bestellen en een nieuwe air cut. hopelijk ben ik dan weer al een stap voorwaarts...

klopt het misschien dat deze ronde pakking achter het dekseltje van de aircut moet?
ayozd1.jpg


want deze pakking heb ik ook niet gezien bij mijn carb
 
Laatst bewerkt:
Heren bedankt voor de hele discussie die het topic lekker vult en niks bij draagt aan mijn XR600 ,

maar ik ben er inmiddels al achter dat de air cut membraan een belangrijk onderdeel van de carburateur is.
dit kan onder meer het afslaan van de motor verklaren na gas geven,

ik ga nieuwe carburateur pakkingen bestellen en een nieuwe air cut. hopelijk ben ik dan weer al een stap voorwaarts...

klopt het misschien dat deze ronde pakking achter het dekseltje van de aircut moet?
[afbeelding]

want deze pakking heb ik ook niet gezien bij mijn carb
Ik weet t niet zeker, is die ring niet voor aftapbout vlotterbak?

Doorgaans is het membraan zelf meteen de afsluiting. Opstaande rand die in uitsparing dekseltje valt.
 
pakkingen worden gewoon besteld. ik ben wat dat betreft serieus en wil het zelf ook netjes hebben.
ik kwam ook nog een air cut tegen. nu had ik die van mij eruit gehaald toen ik de carburateur schoon maakte en als ik hem vergelijk met deze op de afbeelding mis ik het pinnetje al en ook het zwarte busje, die ontbraken bij mij dus..

waarschijnlijk heeft ook dit invloed op de lucht toevoer?,de stelnaald miste ook al het O ringetje en veertje,maar dat heb ik ook tijdelijk opgelost door een O ringetje te kopen en een veertje van een pen erin te doen. ook dit word netjes mee besteld want ik houd liever ook niet van beun werkjes.heb pijltjes gezet bij wat ik mis..

De invloed van dit soort kleine losse onderdeeltjes als bv alleen al dat ene kleine rubbertje moet je zeker niet onderschatten.

Alles 100% goed maar 1 ringetje vergeten zorgt al voor problemen die gewoon echt niet op te lossen zijn dan door het juiste rubbertje / veertje te monteren.
 
Drestar, respect dat je zo vanuit het sleutelen aan mt blokjes waagt aan echte 4 takt blok(ken) .
Ga zo doorjij komt er hier wel, ff aan de ouwe lullen hier wennen,zei de ouwe gek zelf!!

Hahha maar ik ben zelf ook al een ouwe lul hoor, ben 42 jaar..
en heb een honda mt met 125cc en hpi 2 ten erop. eigenlijk alle denkbare opties en volledig paris dakar.
blok volledig geriviseerd en alles nieuw gekocht aan onderdelen.ik ben gewoon honda liefhebber.had zo'n mt vroeger al en wilde er eentje zo bouwen die ik toen ik 16 was nooit kon betalen. ik heb ook zoiets van red een honda uit handen van gasten die er mee crossen en er geen onderhoud aan plegen omdat ze er geen geld voor hebben of niet belangrijk vinden.

zo ook deze.die verkoper had nergens geen verstand van en nog geen hamer of sleutel in huis. de bougie zat er eigenlijk al verroest in. maar gelukkig is een honda sterk, toen ik ging kijken starte hij niet omdat de benzine op was haha, hij maar proberen ,en daarop heb ik hem zeer goedkoop mee kunnen krijgen omdat ik hem wijs kon maken dat het waarschijnlijk de ontsteking was

heb nog een paar andere mt's gehad en vaak het blok uit elkaar gehad. alleen 4 takt blokken is voor mij nog nieuw. nu heb ik wel een honda ss50 4 takt blok onder mijn tomos s25 snorfiets gelegd vorig jaar maar dat loopt super en heb ik verder nog niks aan gedaan.

maar goed voor de rest rijd de XR wel goed.start soms op 1 kick maar meestal op 2 keer nu. en draait hij wel netjes..ik ga gewoon alle pakkingen aan de carburateur vervangen en neem dan ook gelijk even de pakking voor in het spruitstuk mee, ga een werkplaatshandboek kopen en klepjes nalopen op juiste speling,

nieuwe olie erin doen met nieuwe filters enz.

die ronde rubber op de foto zal dan wel voor de bout zijn voor de sproeier te wisselen. verder zitten er nog een paar kleine ronde O ringetjes in het setje zag ik. ik zal even goed na moeten gaan of die er bij mij ook zitten want heb niet veel rubbertjes gezien toen ik de carburateur uit elkaar haalde. de carburateur was ook echt heel vies. de stelnaald zat helemaal vast en dicht geslibt met vuil en daarom is die er wel in blijven zitten denk ik. maar je kan alles nog kopen bij lanstech zag ik.. heb ook al nieuwe oliefilters besteld
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan